برای سومین‌ بار، پاسخ شهردار رشت به سوالات اعضای شورا

گیلان صدر: شهردار رشت در پاسخ به سوالات اعضای شورا در رابطه با عزل و نصب‌های شهرداری گفت: در حوزه خدمات شهر تغییراتی بر اساس نیازهایی که وجود داشت، صورت گرفت.

امیرحسین علوی گفت: آقای شیرزاد را که باتجربه بوده دعوت به کار کردیم و از عملکرد ایشان بسیار راضی بودم و تنها کسی بود که تا آخرین لحظه به وظیفه خود عمل کرد.

وی ادامه داد: آقای شیرزاد چندبن بار استعفا داد که من قبول نکردم اما به مواردی اشاره کرد که مجبور شدم قبول کنم و در بخش معاونت خدمات شهری، آقای بشر دانش را برای این پست انتخاب کردم.

شهردار رشت با بیان اینکه در سراوان کارها به سرعت در حال انجام است، یادآور شد: موضوعاتی از گذشته به ما به ارث رسیده است.

علوی در مورد کود آلی نیز گفت: استفاده از مدیر جدید حسب نیاز بودی که آن مجموعه دارد و انتخاب ما بر اساس رفافت نبود زیرا مدیر قبل یکی از دوستان نزدیک من است.

وی در مورد شهرداری منطقه پنج نیز اظهار کرد: آسفالت جاده تهران که دغدغه همه است، در حوزه منطقه پنج قرار دارد و پیگیر این مساله هستیم.

علوی گفت: زیر پل عابرپیاده متاسفانه سرعت گیر نصب می‌شود که مورد تمسخر رسانه‌ها قرار گرفتیم اما این سرعتگیر مجوز شورای ترافیک را نداشت.

شهردار رشت در مورد پروژه‌های عمرانی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ پروژه‌های بزرگی تعریف شده است و ناگزیر هستیم که روی پروژه‌های تعریف شده کار کنیم.

علوی افزود: برای آزادی‌سازی و بازگشایی معابر زمین‌هایی خریدار می‌شود، مثل مسیر سعدی به سرگل که ۳۳ مورد به صورت مستقیم در مسیر قرار دارد.

وی افزود: هر چقدر درآمد اضافه می‌شود، هزینه‌ها هم اضافه می‌شود.

شهردار رشت در مورد تالاب عینک هم گفت: اعتقاد داریم که تالاب نباید اجاره داده شود. اگر این باب شود طبق قوانین بالا دستی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و برای اجرای پروژه‌ها مبلغ از شهرداری خواهند گرفت.

وی افزود: لایروبی یک پهنه مبلغ ۸ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و در مورد تالاب توافقی انجام نشده است.

علوی در مورد پروژه های آسفالت گفت: ۴۱ مورد در ۷ ماه انجام شده است و امسال در حوزه آسفالت کار را سه بخش کردیم. معابر اصلی توسط سازمان عمران، فرعی توسط مناطق و معابر بزرگ توسط پیمانکار سازمان عمران آسفالت می‌شود.

وی در مورد پارکینگ‌ها گفت: قرار شد است که گلوگاه‌های ترافیک‌ها را ناشی از مشاغل پر تردد را شناسایی کنیم و بر اساس آن برنامه‌ریزی خواهد شد، زیرا بحث ترافیک معضل چند وجهی است.

علوی در مورد آذین‌بندی و المان‌ها گفت: سال‌هاست این کارها در رشت انجام نمی‌شد و زمان می‌برد که کارها روتین شود. رنگ‌آمیزی جداول و مکان‌های تفریحی و ورزشی در حال انجام است. پل چمارسرا را مرمت و نورپردازی کردیم که همه را به سرقت بردند این چنین مسائلی را هم داریم.

وی در مورد پل‌های عابر پیاده نیز گفت: ۳۵ پل عابر پیاده در محدود شهر وجود دارد که ۲۶ عدد برای شهرداری است که ۱۶ مورد اسانسور و ۲ عدد پله برقی دارد. پل عابر پیاده جانبازان مرمت می‌شود. متاسفانه قطع برق دانسته و یا ندانسته توسط مردم انجام می‌شود و گاهی هم اداره برق، برق را قطع می‌کند.

شهردار رشت در مورد پرداخت حقوق و دستمزد گفت: پرداختی میانگین به نیروهای شرکتی مبلغ ۸ و نیم میلیون تومان است.

وی افزود: ما سه نوع قرارداد پیمانی، قرارداد کارگری و قرارداد کارمندی داریم. شکایتی شد به دیوان عدالت اداری و بهره وری حذف شد که در دریافتی پرسنل تاثیر گذاشته شود. تا الان افزابش حقوق کارکنان هنوز به ما ابلاغ نشده است.

علوی با بیان اینکه غالب بدنه مدیریتی و کارشناسی شهرداری به دنبال کار کردن است، یادآور شد: قدردان تلاش تمام نیروهای شهرداری هستم./دیارمیرزا

نوشته مشابه

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد.شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان، رضا زنده دل در گفت و...

تقویت تعاملات و اعتمادسازی بیشتر هدف اصلی نشست با شرکای اجتماعی است

تقویت تعاملات و اعتمادسازی بیشتر هدف اصلی نشست با شرکای اجتماعی است

در نشستی مشترک با حضور مدیرکل و معاون منابع بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اعضای هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان ، مهمترین دغدغه های جامعه کارفرمایی و موضوعات کاری مورد تبادل نظر قرار گرفت . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی...

معرفی ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در اكسپو ۲۰۲۴

معرفی ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در اكسپو ۲۰۲۴

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد: برای نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حدود ۲۰۰ بسته‌ سرمایه‌گذاری برای پیشنهاد به سرمایه‌گذاران خارجی در حال آماده‌‌سازی است. به گزارش گیلان صدر و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ حجت الله عبدالملکی در...

ضرورت بازسازی ساختمان های تاریخی رشت

ضرورت بازسازی ساختمان های تاریخی رشت

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه معماری های بسیار زیبایی در رشت وجود دارد گفت: در شهر رشت معماری های بسیار زیبایی مربوط به ادوار گذشته وجود دارد که نشان دهنده پیشینه معماری است و تاکید داریم چنین ساختمان هایی باید بازسازی شوند. به گزارش گیلان صدر و به...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.