انتقاد شدید از دهیاران؛ مگر وسعت روستا چقدر است که از ساخت وساز غیرمجاز اطلاع ندارند؟

فتح اللهی با بیان اینکه انگیزه فعالیت کشاورزی بیش از پیش در گیلان فراهم شود، گفت: دهیاران باید نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها پاسخگو باشند.

گیلان صدر:علی فتح اللهی در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد موثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییرکاربری غیر مجاز شهرستان، اظهار کرد: آب، بارندگی، ذخایر آبی مکفی و خاک حاصلخیز بستر مناسبی برای انجام کشاورزی و اقدامات مؤثر برای اشتغال و درآمد پایدار است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

فرماندار رشت با اشاره به هزینه کرد بالای کشاورز در تولید محصول ازجمله دستمزد بالای ۴۰۰ هزار تومان هرروز یک کارگر بیان کرد: با این شرایط اقتصادی و هزینه کرد بالای کشاورز که هزینه و درآمد محصول همخوانی ندارد سخن از ایجاد انگیزه، غیرقابل‌پذیرش است.

فتح الهی با تأکید بر لزوم حمایت از کشاورز برای بالا بردن انگیزه آنان در حفظ زمین و کار کشاورزی بیان کرد: برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز باید تصمیماتی گرفته شود که قابلیت اجرا داشته باشد و صرفاً با برگزاری جلسه و صرف سخن در این باره نتیجه نخواهیم گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولین در هر سطحی باید خود را در برابر مردم مسئول دانسته و پاسخگوی آنان باشند، افزود: ما باید پاسخگوی این مردم باشیم مردم نباید قربانی مشکلات قانونی و طرح‌های غیر کارشناسی شوند، باید خود را جای مردم بگذاریم و از اول جلوی ساخت‌های غیرمجاز را بگیریم.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه این امکان وجود ندارد که شغل اداری برای کل جوانان ایجاد شود بلکه باید بستر مناسب شغل‌های پایدار ایجاد کنیم، گفت: نگاه جزیره‌ای دستگاه‌ها مشکلات زیادی را در حوزه تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرقانونی ایجاد کرده است.

فتح‌اللهی با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز یک شبه از خاک سر برنمی‌آورد بلکه یک یا دو سال طول می‌کشد تا ساخته شود، تصریح کرد: دهیاران باید پاسخگو باشند، مگر وسعت روستا چقدر است که اطلاع ندارند؟ نمی‌شود از اول جلوی سازنده را نگیریم و بعد از هزینه کرد زیاد سازنده، صرفاً بگوییم تخریب شود.

فرماندار رشت با تقدیر از زحمات دهیاران، برخی از آن‌ها را مقصر اصلی ساخت و ساز غیرمجاز از بدو ساخت دانست و گفت: بخشداران، اعضای شوراهای روستایی و دهیاران منطقه باید در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز پاسخگو باشند، بخشدار باید دهیار را نسبت به گزارش مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها آگاه کند تا خلافی رخ ندهد.

وی به بلاتکلیفی زمین‌های منطقه آزاد پرداخت و اظهار داشت: چرا پروانه ساخت برای ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری صادر می‌شود و بعد از هزینه و ساخت آن رای تخریبش صادر می‌شود.

نوشته مشابه

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان در سال 1403 بین 1/1 تا 1/65 برابر حداقل دستمزد ماهانه و بر اساس درون یا برون شهری بودن فعالیت و نوع وسیله نقلیه و ضرایب دستمزد برای کارگران ساختمانی بین 1/3 تا 1/9 برابر حداقل حقوق و بر مبنای سطح مهارت می...

۱۵۰ هزار نفر در نوروز امسال از خدمات سلامت‌ محور گیلان بهره بردند

۱۵۰ هزار نفر در نوروز امسال از خدمات سلامت‌ محور گیلان بهره بردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در نوروز امسال، 150 هزار نفر از خدمات مراکز سلامت‌ محور استان بهره بردند که حدود ۱۲ هزار خدمت در غالب بستری و جراحی بوده است. به گزارش گیلان صدر دکتر «محمد تقی آشوبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با...

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

حداقل دستمزد روزانه مبنای حق بیمه بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در سال 1403 برابر دو میلیون و سیصد و هشتاد و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت ریال میباشد که ارقام کمک هزینه های رفاهی انگیزشی ، کمک هزینه مسکن ، پایه سنواتی نیز...

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان به عنوان اصلی ترین گروه تعهد گیرندگان سازمانی در پانزده سال اخیر سه برابر شده است و بازنشستگان و بازماندگان بزرگترین سهم را در میزان این رشد دارا هستند . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.