تشکیل پرونده برای یکی از مدیران ارشد گیلان در ماجرای «خِرشک»

دادستان رودبار از تشکیل پرونده برای یکی از مدیران ارشد گیلان در ماجرای رانش زمین در روستای «خِرشک» خبر داد و گفت: میزان خسارت در بخش منازل بیش از ۳ میلیارد تومان است.

گیلان صدر: با اشاره به پیگیری قضائی مسببین حادثه خرشک، اظهار کرد: بعد از حادثه رانش زمین در خرشک رودبار با توجه به محرز بودن دخالت عوامل انسانی در حادث شدن این رانش، در سریع‌ترین زمان ممکن برای مسببین امر پرونده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی سال ۹۹ جلوی فعالیت معدن خرشک را گرفته بود، گفت: برخی مسئولین استانی و شهرستان رودبار در فعالیت معدن خرشک دخالت مستقیم داشته و مقصر شناخته شدند.

دادستان رودبار از تشکیل پرونده قضائی برای یکی از مدیران ارشد گیلان در دخالت مستقیم فعالیت معدن خرشک خبر داد و بیان کرد: یکی از مدیران ارشد استان بدون نظر گرفتن منافع مردم و تبعات فعالیت معدن در روستای خرشک، اصرار به استمرار فعالیت معدن داشته و حتی به صورت مکتوب به فرماندار وقت رودبار، خواستار ادامه فعالیت معدن و برخورد با مردم معترض خرشک شده بود.

بشری با با بیان اینکه تا پایان ماجرا و برخورد جدی با متخلفین و مسببین امر در کنار مردم خواهیم بود، تصریح کرد: دستگاه قضائی در برخورد با متخلفین و افرادی که با تخلف و تعدی به حقوق مردم، منافع خود را نسبت به مردم ارجح می‌دانند هیچ مماشاتی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه فرد بهره بردار معدن در بازداشت به سر می‌برد، افزود: بررسی و حل مشکلات اهالی خرشک باید در اولویت قرار گیرد.

دادستان رودبار با بیان اینکه عوامل انسانی و فعالیت معدن دلیل وقوع رانش در خرشک شناخته شده است، گفت: پرداخت تمام خسارات ناشی از رانش زمین خرشک متوجه بهره بردار معدن خرشک است و باید تمام خسارات وارد شده به اهالی خرشک را پرداخت کند.

بشری با بیان اینکه به جد پیگیر مطالبات اهالی خرشک هستیم، تصریح کرد: خسارت وارد شده به اهالی اعم از اعیان، عرصه و باغی و اراضی کشاورزی مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفت.

بشری با اشاره به این‌که ارزش ۳۴ واحد مسکونی بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، اضافه کرد: برای ارزیابی اراضی زراعی و باغی اهالی خرشک هم درخواست کارشناس مربوطه به صورت رایگان شده که با معرفی وی این موضوع هم ارزیابی و به مبلغ خسارات تعیین اضافه می‌شود.

نوشته مشابه

کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

فرمانده انتظامی گیلان از کشف حجم قابل توجهی از نوشیدنی های قاچاق به ارزش بیش از ۹۱ میلیارد ریال در بازرسی از انبار یک شرکت در شهرستان رشت خبر داد. به گزارش گیلان صدر؛ سردار عزیزالله ملکی روز چهارشنبه با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق...

چینی ها از بسته های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی استقبال کردند

چینی ها از بسته های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی استقبال کردند

یک هیئت تجاری خارجی از کشور چین با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون انجام سرمایه گذاری در این منطقه به مذاکره پرداختند. به گزارش گیلان صدر؛ در این نشست رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با معرفی ویژگی های ممتاز جغرافیایی این منطقه...

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: همزمان با آغاز دهه حساب 100 امام و بنیاد مسکن 955 واحد مسکن روستایی با اعتبار بیش از هفت میلیارد ریال در مناطق مختلف گیلان به بهره برداری می رسد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان...

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

حادثه آتش سوزی منزل مسکونی به ساعت 11:51صبح امروز دوشنبه 27 فروردین 1403 به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد. به گزارش گیلان صدر: شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت گفت: با توجه به سازه های متراکم آن منطقه سریعا 8 خودروی اطفایی و آبرسان به محل...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.