• درباره ما
  • تماس با ما
سه شنبه, آبان ۶, ۱۴۰۴
  • Login
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت
  • فرهنگی
  • پرونده ویژه
  • یادداشت
  • طنز
  • سایر رسانه ها
No Result
View All Result
گیلان صدر
No Result
View All Result

اجرای اتاق شیشه‌ای شهرداری رشت برای حفاظت از منافع شهروندان

۵ اسفند ۱۴۰۰
in اجتماعی, اخبار ادارات
0
اجرای اتاق شیشه‌ای شهرداری رشت برای حفاظت از منافع شهروندان

شهردار رشت شفافیت را تنها دغدغه مدیریت انقلابی خواند و با تاکید بر اینکه شفاف سازی در قالب تحقق اتاق شیشه‌ای در سرلوحه کار شهرداری رشت قرار گرفته است، گفت: شهرداری رشت قصد دارد در حوزه اموال، املاک و کمیسیون ماده ۱۰۰ و … شفاف‌سازی نماید.

گیلان صدر: سید امیر حسین علوی شهردار رشت، چهارشنبه چهارم اسفند ۱۴۰۰ آخرین اقدامات شهرداری در حوزه شفافیت و تحقق اتاق شیشه‌ای را تشریح کرد و اظهار داشت: شهرداری رشت قصد دارد تا به سان دیگر کلانشهرها، شفاف سازی را در حوزه های مختلف شهرداری به صورت فاز به فاز به مرحله اجرا درآورد.

 شهردار رشت با بیان اینکه اعتماد مردم به مسئولان و خدمتگزاران نظام، وظیفه مدیران را در هر سمتی که باشند در قبالشان دو چندان کرده است، اجرای قانون، حمایت از منافع عمومی و شفاف سازی را از جمله مواردی که در سرلوحه کار شهرداری رشت قرار گرفته اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف شهرداری زیباسازی شهر و اجرای پروژه‌های متنوع عمرانی و فرهنگی است اما شهرداری رشت علاوه بر اینها وظیفه خود در جهت برقراری عدالت و شفاف‌سازی را با جدیت دنبال می‌کند.

 سید امیر حسین علوی در تشریح برنامه‌های شهرداری رشت در بخش شفاف‌سازی اموال و املاک شهرداری ابراز داشت: با توجه به این که عمده فعالیت مناطق پنجگانه شهرداری درقالب نرم‌‌ افزار یکپارچه شهرسازی (سرا) انجام می‌‌شود، کارتابل «میز خدمت» با قابلیت جستجوی درخواستها، جست‌‌ و جوی نقشه، مشاهده طرح تفصیلی و نظایر اینها در هر یک از مناطق ایجاد شده است.

 وی اضافه کرد: علاوه بر این اقدامات همچنین مقرر شد، مناطق پنجگانه شهرداری یک دستگاه کامپیوتر را جهت استفاده مراجعین و ارباب رجوعان اختصاص دهند تا شهروندان بتوانند از طریق کارتابل اشاره شده، به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

 شهردار رشت از ایجاد گزارشی با عنوان «مشخصات کمیسیون» در نرم‌‌افزار سرا با هدف اجرای برنامه شفاف‌سازی شهرداری رشت خبر داد و افزود: متقاضی با استفاده از کارتابل «میز خدمت» و تشخیص کد نوسازی ملک از روی نقشه، می‌‌تواند آراء صادره کمیسیون ماده صد برای ملک مورد نظر را (به استثناء اطلاعات شخصی مالک) مشاهده نماید.

 علوی با بیان اینکه گزارشی تحت عنوان «شفافیت آراء ماده صد» نیز در نرم‌‌افزار سرا ایجاد شده است، تصریح کرد: با این بستر مناطق پنجگانه می‌‌توانند در بازه‌‌های زمانی مورد نظر لیست آراء کمیسیون ماده صد را (به استثناء اطلاعات شخصی مالک) تهیه و جهت انتشار روی پرتال در اختیار روابط عمومی قرار دهند.

 علوی کاربرد امکانات فراهم شده در نرم‌افزار سرا را بیشتر تشریح کرد و یادآور شد: در حال حاضر پس از ثبت درخواست شامل آیتم‌هایی مانند استعلام، پروانه، پایان کار و عدم خلاف در نرم‌‌افزار سرا هر کدام از مناطق پنجگانه و مشخص شدن مامور بازدید، یک پیامک حاوی شماره درخواست و تاریخ بازدید به متقاضی ارسال می‌‌شود.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه در راستای رسیدگی به اعتراضات شهروندان، سامانه «ثبت شکایات بازرسی» راه اندازی شده است، عنوان کرد: از طریق این سامانه تخلفات احتمالی که ممکن است در شهرداری صورت گیرد، با گزارش شهروندان مورد بررسی قرار می‌‌گیرد و نتیجه از طریق پیامک اطلاع‌‌ رسانی می‌‌شود.

 علوی تصریح کرد: نتیجه بررسی شکایات شهروندان از طریق سامانه «ثبت شکایات بازرسی» و با استفاده از کد رهگیری نیز قابل مشاهده است و شهروندان برای دسترسی به این سامانه می‌توانند از طریق Link موجود در صفحه اول پرتال شهرداری رشت اقدام نمایند.

 شهردار رشت اقدامات شهرداری در بخش شفاف‌ سازی کمیسیون ماده ۱۰۰ را هم برشمرد و ضمن ارائه گزارشی از این حوزه و ارائه اطلاعات و اتاق شیشه‌ای شهرداری اذعان کرد: شهرداری رشت برای رسیدن به اهداف خود قوانین، مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعملهای شهرسازی در بخش قوانین و مقررات پرتال شهرداری رشت را به شکل مستمر بارگذاری می‌کند. 

 علوی از بارگذاری گزارش آرای ماده صد قانون شهرداریها در بخش شفافیت آرای پرتال شهرداری رشت خبر داد و اضافه کرد: بهبود و ایجاد وحدت رویه در سیستم، فرآیندها و گردش کارها و کاهش مدت زمان ارائه خدمات شهرسازی شامل صدور پروانه، گواهی عدم خلاف و پایان کار ساختمانی از طریق حذف نقاط گره و حذف بروکراسی زائد اداری از جمله مزیتهای این اقدام به شمار می‌رود.

وی تجمیع نرم افزار یکپارچه شهرسازی در مناطق پنجگانه با هدف حفظ یکپارچگی در فرآیندهای پاسخگویی، ضوابط و مقررات شهرسازی و درآمدی را گام مهم شهرداری رشت در جهت شفاف‌سازی ذکر کرد و افزود: شهرداری رشت با عقد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان به منظور ارسال و دریافت مکاتبات، گزارشات مرحله‌ای مهندسین ناظر، نقشه و مواردی از این دست بر بستر وب، اهدافی مانند حذف واسط، کاهش رانت و افزایش سرعت در پاسخگویی را دنبال می‌کند.

شهردار رشت در پایان اختصاص کارتابل ویژه برای استفاده شهروندان و دسترسی به محتویات پرونده هایشان، اطلاع رسانی به کاربران در خصوع عملیات انجام شده با حسابهای کاربری آنان از طریق SMS و یا ایمیل، امکان دسترسی به ضوابط ساخت و ساز و تحلیل ضوابط ملک انتخاب شده بصورت آنلاین و همچنین امکان پرداخت الکترونیکی فیشهای صادره عوارض، امکان صدور پیش نویس پروانه، گواهی و استعلام توسط شهروندان و نیز امکان دریافت الکترونیکی پروانه، گواهی و پاسخهای استعلام توسط شهروندان را از برنامه های آینده شهرداری اعلام نمود.

نوشته مشابه

دوندگی میان شیفت و خستگی؛ پرستار در گیلان با غریزه بقا دوام می‌آورد

دوندگی میان شیفت و خستگی؛ پرستار در گیلان با غریزه بقا دوام می‌آورد

by shahed
۵ آبان ۱۴۰۴
0

گزارش اختصاصی گیلان‌صدر به مناسبت روز پرستار در گیلان، پرستاری دیگر شغل نیست؛ دوندگی میان شیفت و خستگی است. کمبود نیرو، شیفت‌های سنگین، معوقات چندماهه، و برخورد تحقیرآمیز مردم، پرستاران را تا مرز فرسودگی رسانده است. آن‌ها دیگر کارشان را با عشق انجام نمی‌دهند، بلکه بخاطر غریزه‌ی بقاست که دوام...

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

by shahed
۳ آبان ۱۴۰۴
0

اختصاصی/ گیلان صدر: رشت این روزها به جای بوی توسعه، بوی معامله می‌دهد. شهری که باید از خاک بلند می‌شد، دوباره در گرد و غبار روابط شخصی و منافع پشت‌پرده دفن شده است. در تازه‌ترین انتصاب بحث‌برانگیز، مجید رضایی — همان فردی که دو سال بدون تأیید صلاحیت رسمی در...

چهرهٔ ظاهراً ارزشی، تهدیدِ واقعی!

چهرهٔ ظاهراً ارزشی، تهدیدِ واقعی!

by shahed
۲۶ مهر ۱۴۰۴
0

رفتارهای خارج از چارچوب اخلاقی و بی‌عملی حراست با وجود مستندات قطعی، حضور این فرد در مسئولیت فرهنگی را به خطر تبدیل کرده است. اختصاصی/ گیلان صدر: فردی که روزگاری در بخش گزینش یکی از نهادها بود و حالا مسئول فرهنگی است، هر روز با چهره‌ای ظاهراً ارزشی جلوی چشم...

گیلان، صدرنشین فساد؛ بازرسی سرگرم گزارش‌ سازی

گیلان، صدرنشین فساد؛ بازرسی سرگرم گزارش‌ سازی

by shahed
۲۵ مهر ۱۴۰۴
0

اختصاصی/ گیلان صدر: گیلان، استانی که در صدر فهرست فساد اداری قرار دارد، همیشه پر از عدد و آمارهای پرطمطراق بوده است؛ عددهایی که به‌جای امید، فقط سؤال تولید می‌کنند. کنار گیلان، زنجان و خراسان رضوی هم از نظر تعداد گزارش‌های فساد جزو بالاترین‌ها هستند، اما تفاوت در نتیجه‌هاست، نه...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

دوندگی میان شیفت و خستگی؛ پرستار در گیلان با غریزه بقا دوام می‌آورد

بحرانِ درمان یا بحرانِ مدیریت؟/ بحرانی که با یک گزارش رسانه‌ای حل شد!

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

پورسینا؛ قلبی که دانشگاه رهایش کرد

ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

صادقی خمامی، مدیر عاملی که قانون را دور زد!

چهرهٔ ظاهراً ارزشی، تهدیدِ واقعی!

گیلان، صدرنشین فساد؛ بازرسی سرگرم گزارش‌ سازی

گام اول شهر هوشمند رشت؟ پلاک‌کوچی!

سال‌ها مسئولیت بدون صلاحیت و نهادهای نظارتی در سکوت/رییس دانشگاه تماشاگر بی‌قانونی یا شریک آن؟

«یُفسِدون فی الأرض…» و ما هنوز از خود می‌پرسیم: چه شد که امنیت، به ابزار تهدید و کنترل بدل شد؟

اخبار پربازدید

افشاگری گیلان‌صدر: مدیرعاملی که قانون نمی‌شناسد و میلیاردها تومان زیر امضاهای بدون اعتبار+ مستندات

افشاگری گیلان‌صدر: مدیرعاملی که قانون نمی‌شناسد و میلیاردها تومان زیر امضاهای بدون اعتبار+ مستندات

۸ مهر ۱۴۰۴
سال‌ها مسئولیت بدون صلاحیت و  نهادهای نظارتی در سکوت/رییس دانشگاه تماشاگر بی‌قانونی یا شریک آن؟

سال‌ها مسئولیت بدون صلاحیت و نهادهای نظارتی در سکوت/رییس دانشگاه تماشاگر بی‌قانونی یا شریک آن؟

۲۱ مهر ۱۴۰۴
صادقی خمامی، مدیر عاملی که قانون را دور زد!

صادقی خمامی، مدیر عاملی که قانون را دور زد!

۲۷ مهر ۱۴۰۴
ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

۲۷ مهر ۱۴۰۴
ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

۲۹ مهر ۱۴۰۴
بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

۳ آبان ۱۴۰۴

اخبار پر اشتراک

  • راه اندازی سامانه نوبت دهی تلفن همراه در مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان

    راه اندازی سامانه نوبت دهی تلفن همراه در مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان

    1793 shares
    Share 717 Tweet 448
  • مسئولان استان پاسخگو باشند/نهاد صادر کننده مجوز خانه عفاف فخر در گیلان کیست؟

    1659 shares
    Share 664 Tweet 415
  • اولین مرکز اختلالات اُتیسم استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در رشت افتتاح شد

    1419 shares
    Share 568 Tweet 355
  • هشدار در خصوص خطر اپلیکیشن لایکی برای نوجوانان/در لایکی هیچ مرز اخلاقی مشخصی وجود ندارد

    1288 shares
    Share 515 Tweet 322
  • شرح فاجعه؛ نامهٔ آسیا ابتهاج به مسعود بهنود

    1263 shares
    Share 505 Tweet 316

گیلان صدر

دسترسی سریع

  • درباره ما
  • تماس با ما

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب این پایگاه خبری_تحلیلی محفوظ میباشد.

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع میباشد . انتشار مطالب به معنی تایید محتوای آنها نیست |  سئو کیورد

No Result
View All Result
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت
  • فرهنگی
  • پرونده ویژه
  • یادداشت
  • طنز
  • سایر رسانه ها

eRasaneh_Trustseal(82722, true);

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In