رئیس سازمان فاوای شهرداری رشت با ارائه یک گزارش، عملکرد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت را در زمینه خدمات الکترونیک این سازمان به مجموعه مدیریت شهری و شهروندان در بحران شیوع ویروس کرونا تشریح کرد.
به گزارش گیلان صدر و به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، هانی عسکری در این زمینه گفت: با توجه به اعلام وضعیت بحرانی در شهر رشت، از ابتدای درگیری با شیوع ویروس کرونا در کشور و پیرو دستور شهردار محترم برای اجرای آیین نامه دور کاری و شیفت بندی پرسنل شهرداری، امکان دسترسی کارکنان شهرداری رشت به سامانه اتوماسیون اداری شهرداری از منزل، به وسیله سازمان فاوا فراهم گردید و این امکان همچنان نیز ادامه دارد.
ریاست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت با بر شمردن اقداماتی همچون پشتیبانی سخت افزاری و برپاداری سیستمهای کاربران گفت: تهیه فایل پشتیبان از همه سامانه های نرم افزاری، پشتیبانی و برپاداری ماشین های مجازی، نگهداری و پشتیبانی از ارتباطات وایرلس شهرداری و سازمانهای وابسته، پیکربندی و ایجاد دسترسی کاربران برای استفاده از اینترنت و راه اندازی VPN سرور در جهت دور کاری کاربران بخشی از خدمات سازمان فاوا به مجموعه مدیریت شهری در زمان بحران کرونا بوده است.
عسکری افزود: داخل مجموعه سازمان نیز تمهیداتی اتخاذ شد تا در زمان حضور شیفتی کارکنان در محل کار، در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی امکانات لازم برای ضدعفونی کردن محیط کار در اختیار پرسنل قرار گرفته تا احتمال ابتلا به این ویروس داخل مجموعه کارکنان نیز به حداقل برسد.
وی همچنین راه اندازی سامانه ویدیو کنفرانس شهرداری رشت برای برگزاری جلسات اداری به صورت غیر حضوری، پشتیبانی جلسه فوق العاده مجازی شهرداران کلانشهرهای کشور برای مقابله با ویروس کرونا، جلسه مجازی معاونان برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی کلانشهرها، جلسه مجازی معاونان مالی و اقتصادی و نیز رؤسای سازمان فاوا شهرداری کلانشهرهای کشور را، از دیگر اقدامات این سازمان در دوران شیوع ویروس کرونا در کشور بیان نمود.