اختصاصی/ گیلان صدر، مهتا صدری: در شرایطی که شنیده ها حکایت از انتصاب مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی طی روزهای آتی و پایان بیش از دو ماه پر آشوب سرپرستی مهدی نقوی دارد و خبرهای منتشر شده در رسانه ها نوید بهره گیری از ظرفیت گیلانی ها در مدیریت این سازمان مهم را میدهد، عده ای انگشت شمار که به نظر میرسد منافعشان در آشوب و حاشیه سازی تعریف شده، این بار با بهانه کردن مسئله راه آهن با یک خط خبری لو رفته و با هدف ابقای سرپرست فعلی سازمان و تحت فشار قرار دادن مقامات و ایجاد جو روانی، در حال خط و نشان کشیدن برای شخص رییس جمهور، معاون رییس جمهور و مهندس مومنی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد هستند.
این افراد که در دو ماهه اخیر شنیده شده برخی از آنها با پول پاشی به بعضی رسانه ها، برخی دیگر با بی انگیزه کردن سرمایه های انسانی شایسته و متخصص گیلان، توسل به اتهام زنی اخلاقی به زنان منتقد خبرنگار، تخریب برخی مدیران خوش نام و پاکدست بومی گیلان که بعنوان گزینه ریاست سازمان منطقه آزاد انزلی معرفی شده اند و…برای بقا و حفظ منافع خود از هیچ گونه تهمت و تخریبی فرو گذار نکرده اند، اخیرا تا این حد جسور شده اند که برای رییس جمهور و معاونینش نیز خط و نشان می کشند، تا جایی که این خط و نشان کشیدن ها در حافظه مردم، یادآور رفتار دور از شان و انحرافی محمود احمدی نژاد، رئیس دولت های نهم و دهم بوده است. رئیس جمهوری که گفته میشود سرپرست موقت این سازمان، مهدی نقوی از گذشته و بواسطه نوع شغل سابقش نزدیکی زیادی به وی و برخی وزیرانش داشته است.
موضوع محوری که در مطالب مشابه و همزمان انتشار یافته در چندین پایگاه خبری که براساس شنیده ها و شواهد خط و ربط های مشخصی با برخی مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی دارند، مطرح شده، مسئله از دست رفتن فرصت اتمام پروژه راه آهن رشت_کاسپین با تغییر سرپرست فعلی این سازمان است.
ادعایی آن چنان مضحک و خنده دار که نشان از ناآگاهی نویسنده واحد مطالب مذکور دارد و بعید به نظر میرسد در نظر تصمیم گیران در خصوص این سازمان کوچکترین تغییری ایجاد کند زیرا؛ براساس قانون و ماموریت ابلاغی، مسئول اجرای پروژه راه آهن رشت-کاسپین، وزرات راه و شهرسازی است و رییس جمهور نیز در مراسم افتتاح پروژه های منطقه آزاد ، وزارت راه و استاندار گیلان را مسئول پیگیری این پروژه عنوان کرده است و گزارش ها حاکی از آن است که شخص وزیر راه با حمایت دکتر نوبخت به جد پیگیر اتصال راه آهن رشت-کاسپین است.
حال سوال اینجاست که چگونه سرپرست فعلی منطقه آزاد انزلی ( این ادعا در متن خبر پورتال این سازمان با عنوان: “با افزایش عملیات اجرایی و پیگیری های سازمان ظرف دو ماهه گذشته محقق شد: افزایش ۱۰۰ درصدی عملیات اجرایی راه آهن رشت به منطقه آزاد انزلی ” منتشر شده است.) سعی در القای این موضوع به اذهان دارد که با مدیریت دو ماهه ایشان این پیشرفت حاصل شده است؟ وی با استفاده از چه فرمولی با ارائه این آمار به نفع خود مدعی شده که توانسته در طی دوماه به اندازه همه افراد دخیل در پیشرفت این پروژه، از جمله دکتر نوبخت ، استاندار گیلان و وزیر راه، موجب پیشرفت پروژه راه آهن شود؟
این ادعا همانطور که پیشتر نیز گفته شد؛ برای مردم گیلان یادآور رفتار عوامفریبانه محمود احمدی نژاد، رییس جمهور محبوب سرپرست موقت این سازمان است و ضرورت دارد وزارت راه، پیگیری جدی در خصوص صحت آمار و ارقام ارائه شده انجام دهد اما آیا چنین اظهاراتی فارغ از مضحک بودن آن، توهین به همه کسانی نیست که با زحمات شبانه روزی پروژه راه_آهن این استان را در شرایط حساس کشور به چنین نقطه ای رسانده اند؟
حال به نظر میرسد ضروریست به سرپرست موقت منطقه آزاد انزلی تذکر داده شود که دور از انصاف است پروژه ای که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت در چنین شرایط تحریمی برای آن تامین اعتبار می کنند را بازیچه اهداف سیاسی خود کند.