احداث راه آهن، فرصت جدید برای افزایش تراز تجاری در گیلان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، درجلسه مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی عنوان کرد: احداث راه آهن، فرصت جدید برای افزایش تراز تجاری در گیلان است.

به گزارش گیلان صدر، جلسه مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی در سالن جلسات استانداری با حضور استاندار، نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی و سایر مدیران دستگاههای عضو و همچنین تجار و بازرگانان بخش خصوصی برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان طی گزارشی از روند صعودی 68 درصدی صادرات کالای غیر نفتی در گیلان سخن گفت و اظهار داشت: نسبت به سال گذشته به لحاظ ارزش با صادارت 308 میلیون دلار پیشرفت صادراتی داشته ایم و از نظر وزنی نیز نسبت به مشابه سال قبل 135 درصد رشد را شاهد هستیم که نشاندهنده اهتمام جدی صادرکنندگان و افزایش تراز تجاری گیلان است.

فرهاد دلق پوش از احداث راه آهن به عنوان یک فرصت ترانزیتی جدید برای افزایش تراز تجاری در گیلان یاد کرد و گفت: انتظار این است که با تداوم تلاش های تجار و صادرکنندگان و تسهیل در امور تجاری به ویژه صادرات، میزان مبادلات تجاری در گیلان با وجود دو بندرگاه و منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی بیش از پیش افزایش یابد.

وی بر تسهیل در برقراری روابط تجاری بین استانهای همجوار سایر کشورهای هم مرز با استان گیلان تاکید کرد و افزود: لازم است مسئولین پرتلاش وزارت خارجه به نحوی شایسته برای روان سازی و تعمیق روابط استانهای همسایه گیلان اقدام عملی را به مرحله اجرا درآورند که قطعاً این اقدام فرصت های بیشتری را جهت ارزآوری برای کشور به همراه دارد.

دلق پوش تسهیل در ترخیص کالا در گمرکات استان به عنوان یک مولفه اثر بخش در جذب تجار و صنعتگران دانست و اظهار داشت: ما تاکنون در روند صدور معافیت گمرکی واحدهای صنعتی، سرعت کار را افزایش داده ایم و البته قرار است که در آینده نزدیک ثبت سفارش کالا و خدمات به استانها تفویض شود که قطعاً باعث سرعت بخشی بیشتر امور تجاری می شود که در مجموع افق مطلوبی را در بخش تولید و تجارت پیشرو خواهیم داشت.

برنا

نوشته مشابه

نصب قریب به ۹۰ درصد انشعابات فروخته شده به متقاضیان گیلانی

نصب قریب به ۹۰ درصد انشعابات فروخته شده به متقاضیان گیلانی

سعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در پی گزارش پیشین خود مبنی بر کاهش مدت واگذاری انشعاب برق در استان، از آمار قریب به ۹۰ درصدی نصب کنتور و انشعابات برق فروخته شده به مشترکین خبر داد. به گزارش گیلان صدر: مسعود صادقی خمامی تاکید کرد:...

تشکیل موسسه خیریه کلینیک تخصصی وفوق تخصصی بعثت رشت

تشکیل موسسه خیریه کلینیک تخصصی وفوق تخصصی بعثت رشت

طی نشستی با حضور مدیر سازمان های مردم نهاد وخیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان موسسه خیریه کلینیک تخصصی وفوق تخصصی بعثت رشت تشکیل شد. به گزارش گیلان صدر:طی نشستی با حضور دکتر غلامرضا عبدالله زاده – مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،...

تقویت تعاملات با اصناف مختلف برای گسترش فرهنگ و پوشش بیمه ای در گیلان

تقویت تعاملات با اصناف مختلف برای گسترش فرهنگ و پوشش بیمه ای در گیلان

با هدف آشنایی بیشتر کارفرمایان آرایشگاه های زنانه شهر رشت با تکالیف قانونی و مقررات تامین اجتماعی ، ضمن برگزاری نشست مشترک با حضور دست اندرکاران دو مجموعه ، مهمترین دغدغه ها و مسائل بیمه ای این صنف مورد نقد و بررسی و پاسخگوئی قرار گرفت . به گزارش گیلان...

لزوم رفع موانع صدور اسناد مالکیت تک برگ شهرک های صنعتی گیلان

لزوم رفع موانع صدور اسناد مالکیت تک برگ شهرک های صنعتی گیلان

به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان؛ امروز شنبه محبوبی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان به اتفاق هیات همراه با حضور در دفتر مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان از خدمات این اداره کل در جهت صدور اسناد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.