وی با بیان اینکه در حال حاضر آخرین حلقه از اتصال کریدور شمال- جنوب در منطقه آزاد انزلی، به پایان عملیات عمرانی خود نزدیک شده و در ماههای آینده با اتصال راه آهن سراسری ایران به بندر کاسپین در این منطقه و امکان پهلوگیری کشتی های رو- رو، فصل نوینی در تجارت منطقه ای و بین المللی و تحقق اهداف پیش بینی شده از ایجاد کریدور نوستراک آغاز خواهد شد؛ افزود: وجود منطقه آزاد انزلی در دریای کاسپین و منطقه آزاد چابهار در دریای عمان ومجاورت اقیانوس هند،مهمترین حلقه اتصال تجارت منطقه ای و بین المللی، بویژه ما بین کشورهای شمال –جنوب و قاره آفریقا میباشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تبیین مزایا و معافیت قانونی برای فعالیت سرمایه گذاری در منطقه متبوع خود، اضافه کرد: براین اساس و به منظور توسعه همکاریهای منطقه ای و بین المللی در دریای صلح و دوستی کاسپین پیشنهاد ایجاد دفتر مشترک همکاریهای لجستیکی ما بین بنادر فعال در دریای کاسپین؛ ایجاد مرکز تجارت جهانی برای استقرار شرکتهای بازرگانی،حمل ونقل و تولید کنندگان بزرگ کشور های حوزه دریای کاسپین و کشورهای فرا منطقه ای بویژه چین و هند برای دسترسی به اهداف پیش بینی شده از ایجاد کریدور نوستراک ارائه می شود.
وی با اشاره به لزوم ایجاد کنسرسیومهای تجاری و حمل ونقل با حضور شرکتها و بانکها و بیمه و استقرار نمایند گی های آنان در بنادر دریای کاسپین، خواستارتنظیم تعرفه های بازرگانی و حمل و نقل و گمرکی یکسان برای تبادلات تجاری مابین بنادر دریای کاسپین شد و افزود:برپایی نمایشگاههای بین المللی و منطقه ای بصورت دوره ای در کشورهای حوزه دریای کاسپین؛ تقویت اتاقهای بازرگانی عضوICBC برای توسعه بیشتر همکاریهای اقتصادی و تبادلات تجاری در دستور کار قرار گیرد و اعلام می دارم که منطقه آزاد انزلی آمادگی دارد اولین نمایشگاه مشترک معرفی توانمندیهای تولیدی و اقتصادی و لجستیک کشور های منطقه را در مرکز نمایشگاه بین المللی برگزار نموده و زمینه فعالیت و همگرایی بیشتر ما بین بخش خصوصی و دستگاههای پشتیبانی کننده دولتی در ایران را فراهم نماید.
گفتنی است برگزاری نشست های تخصصی با شرکت های بخش دولتی و خصوصی حاضر در پنل های تخصصی این همایش و بازدید از نمایشگاه حمل و نقل ولجستیک از دیگر برنامه های کاری هیأت اعزامی سازمان منطقه آزاد انزلی به همایش کریدورها بین المللی روسیه بود که مهمترین کریدور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته از سوی کشورهای اروپایی، مسیر تجاری شمال-جنوب بود.