هرگونه تماس تلفنی و یا معرفی افراد درقبال دریافت مبالغی تحت هرعنوانی کلاهبرداری است و عموم مردم به این موضوع توجه جدی داشته باشند…
گیلان صدر: محمد اسدی مسئول روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: برخی افراد و شرکت ها با سوء استفاده از نام و عنوان سازمان بیمه سلامت ایران و معرفی خود به عنوان نماینده یا کارمند سازمان، از طریق تلفن یا فضای مجازی با دادن وعدههای غیر واقعی به مردم و بعضاً در قبال دریافت مبالغی تحت عنوان صدور کارت بیمه سلامت یا کارت بیمه سلامت تکمیلی، اقدام به سودجویی و اخذ وجه از مردم میکنند.
وی افزود: بسیاری از این افراد و شرکتها با دادن وعده های غیر واقعی مانند، ارائه بیمه تکمیلی به بیمه شدگان، ارائه بیمه مکمل دندان پزشکی، ارائه دفترچه بیمه و یا کارت بیمه سلامت، داشتن قرار داد و پرداخت هزینههای درمان آزمایشگاه، ویزیت پزشکان و داروخانهها و هزینههای دارویی با احتساب حق بیمه به بیمه شدگان اقدام به اخاذی از مردم نموده و علاوه بر ورود ضرر و زیان مالی به مردم، باعث سوء استفاده از نام این سازمان و خدشهدار شدن حیثیت و اعتبار آن در منظر افکار عمومی می شوند.
اسدی تصریح کرد: در این نوع ارتباطات زمانی که شهروندان اعلام می کنند که بیمه درمان پایه دارند، بعضا تماس گیرنده تهدید می کند که اگر بیمه تکمیلی را نگیرند و پول را واریز نکنند دفاتر بیمه درمان شهروندان را ابطال می کند.
مدیریت روابط عمومی بیه سلامت گیلان تاکید کرد: بطور نامحسوس فعالیتهای سودجویانه این اشخاص و شرکتها در اخذ وجه نامشروع از شهروندان و استفاده ناموجه و بدون اجازه از نام سازمان بیمه سلامت ایران تحت رصد جدی مراجع نظارتی قرار دارد. همچنین بیمه شدگان و همه شهروندان میتوانند موارد شکایت و تخلفات در این زمینه را طی تماس با شماره ۱۶۶۶ اطلاع رسانی کنند.