• درباره ما
  • تماس با ما
سه شنبه, آبان ۱۳, ۱۴۰۴
  • Login
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت
  • فرهنگی
  • پرونده ویژه
  • یادداشت
  • طنز
  • سایر رسانه ها
No Result
View All Result
گیلان صدر
No Result
View All Result

نیازسنجی و شفافیت و پاسخگویی رسالت مهم روابط عمومی ها است

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
in اجتماعی, اخبار مهم, فرهنگی
0
نیازسنجی و شفافیت و پاسخگویی رسالت مهم روابط عمومی ها است

مسئول روابط عمومی اداره کل ارشاد گیلان بر برون رفت روابط عمومی ها از عملکرد سنتی و بهره گیری از ارتباطات نوین تأکید کرد و گفت: نیازسنجی، شفافیت و پاسخگویی رسالت مهم روابط عمومی ها است.

گیلان صدر:۲۷ اردیبهشت در تقویم ملی ایران به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است. روابط عمومی آمیزه ای از هنر، ادبیات، مدیریت، روانشناسی، روانکاوی، جامعه شناسی، قدرت راهبری، روزنامه نگاری، رسانه شناسی و فنون ارتباطات که با جوهر ذوق و سلیقه ذاتی مردم دوستی و مردم باوری به پدیده‌ای در خدمت مصالح عمومی جامعه تبدیل می‌شود یا به عبارت دیگر می‌توان روابط عمومی را هنر پل زدن به دل مخاطبان و انتقال همه موارد و مطالبی تعریف کرد که مخاطب به دنبال آن است.

امروز (۲۷ اردیبهشت) بنام روز روابط عمومی و ارتباطات نامگذاری شده است اما این نهاد همچنان حال و روز خوشی ندارد، اگر تا دیروز این نهاد روشنگر در گیر و دار مشکلات مالی و بودجه‌ای بود یا همچنان از ضعف نیروی متخصص رنج می‌برد اما این روزها دیگر این موارد آسیب و یا چالش این حوزه محسوب نمی‌شود بلکه نگاه تک بعدی و یک سویه به مقوله ارتباطات اجتماعی سبب شده از بعد جامعه شناختی یک دید «بله قربان گو» در میان مخاطبان عمومی جامعه از روابط عمومی شکل گیرد.

مخاطب امروز، مخاطب دیروز نیست، مخاطب امروز به قول نظریه رضایتمندی کنجکاو و جستجوگر است که به راحتی هر پیام و تبلیغی او را اقناع نمی‌کند. باید به مخاطب و خواسته‌هایش احترام گذاشت باید مخاطب را آگاه کرد نه توجیه، اگر روابط عمومی‌ها به این نکته کوچک توجه کنند شاید بسیاری از مشکلات حل شود. اما در کنار این نکته باید از آموزش مداوم نیروهای روابط عمومی غافل نبود در عصر ارتباطات، روابط عمومی‌ها باید پیشرو در تکنولوژی و آگاه به امور مرتبط با کار خود باشند. شاید امروزه کم توجهی مسئولان و متولیان به امر آموزش در این حوزه را بتوان در کنار کمبودهای اعتباری و بودجه‌ای به عنوان مهمترین چالش نام برد.

روابط عمومی اصل پذیرفته شده در مدیریت امروز

به بهانه روز ارتباطات و روابط عمومی گفتگویی انجام دادیم با مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان که «قاسم مصفا» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در رسیدن به اهداف و برنامه هر مؤسسه، نهاد، و سازمانی داشتن ارتباط خوب با دیگر مؤسسات، نهادها و سازمان‌ها است، اظهار کرد: از این رو داشتن واحدی به عنوان روابط عمومی برای شروع یک کار بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: آنچه که امروز به عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده، این است که افراد و مؤسسات برای رسیدن هرچه بهتر و راحت‌تر به مقاصد خود نیازمند به حسن رابطه و درک متقابل و توسعه تفاهم با یکدیگر و عموم مردم هستند.

مسئول روابط عمومی اداره کل ارشاد گیلان در ادامه شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت مردم نسبت به سازمان را یکی از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی عنوان کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید با نیازسنجی، توجه به افکار عمومی و آینده نگری، توجه به نیاز مخاطبان، اطلاع رسانی دقیق و به موقع از پاسخگویی کلیشه‌ای و کلی پرهیز کرده و همواره به صورت جامع و کامل به مخاطبان پاسخگو باشند روابط عمومی‌ها باید با نیازسنجی، توجه به افکار عمومی و آینده نگری، توجه به نیاز مخاطبان، اطلاع رسانی دقیق و به موقع از پاسخگویی کلیشه‌ای و کلی پرهیز کرده و همواره به صورت جامع و کامل به مخاطبان پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه مردم از سرمایه‌های مهم روابط عمومی‌ها محسوب می‌شوند، ادامه داد: توجه به افکار عمومی، نیازهای جامعه، برون رفت از شکل سنتی و بهره گیری از شیوه‌های نوین، احترام متقابل به مردم و افکار عمومی از دیگر ویژگی‌های روابط عمومی‌ها است.

مصفا با تأکید بر لزوم نگاه سیستمی به روابط عمومی‌ها، تصریح کرد: وجود چنین نگاهی می‌تواند حرفه گرایی، انگیزش، مستندسازی، پژوهش، آموزش، تحقیق و پاسخگویی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه عده‌ای مهم‌ترین وظیفه روابط عمومی را اطلاع رسانی می‌دانند، ادامه داد: این در حالی است که روابط عمومی‌ها علاوه بر توجه به این بخش باید به مردم مداری و برقراری ارتباط فراگیر با مردم و جامعه نیز توجه ویژه داشته باشد.

عملکرد سنتی مانع پاسخگویی به نیاز مخاطب

مصفا تأکید کرد: متأسفانه شاهد بودیم که عملکرد سنتی روابط عمومی‌ها سبب شده تا نتوانند به خوبی پاسخگوی نیاز مردم باشند لذا باید تلاش شود تا عملکرد روابط عمومی‌ها از حالت سنتی خارج و به سمت استفاده از ارتباطات نوین و فراگیر حرکت کند.

مسئول روابط عمومی اداره کل ارشاد گیلان نبود مهارت‌های لازم برای ایجاد ارتباط را از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های امروز این بخش عنوان کرد و افزود: عدم پاسخگویی متأسفانه می‌تواند زمینه ایجاد فساد در جامعه را فراهم و از سوی وجود شفافیت و نظام پاسخگویی صحیح می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

وی با تأکید بر اینکه نظام مردم سالار باید با ارزش گذاری به افکار عمومی دارای روابط عمومی پاسخگو باشد نظام مردم سالار باید با ارزش گذاری به افکار عمومی دارای روابط عمومی پاسخگو باشد، گفت: نظام پاسخگویی در روابط عمومی‌ها برای ارتقا باید دارای کنترل و ارزشیابی باشد تا بتواند نواقص، کاستی‌ها و محدودیت‌ها را شناسایی و نسبت به رفع آن تلاش کند.

مصفا در ادامه با اشاره به جامعه هدف گسترده حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، تصریح کرد: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با توجه به اینکه با طیف وسیعی از جامعه هنری، فرهنگی و رسانه‌ای استان در ارتباط است تلاش کرده تا با ایجاد ارتباط دوسویه با این طیف‌ها به نیازهای آنها در بخش‌های مختلف پاسخ دهد.

وی همچنین به ایجاد ارتباط بین فعالان رسانه‌ای با روابط عمومی سایر دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌ها اشاره و تأکید کرد: تلاش شده تا با ایجاد ارتباط دو سویه بین اصحاب رسانه که یکی از مهم‌ترین زیر مجموعه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است با سایر ارگان‌ها در مقام پاسخگویی به افکار عمومی استان در همه بخش‌ها و حوزه‌ها برآیم.

مصفا با اشاره به ظرفیت‌های موجود در عرصه اطلاع رسانی، بیان کرد: پذیرفتن این مسئولیت باید با همت، باور و مهارت، عشق و علاقه باید همراه شود تا نتیجه کار مطلوب و رضایت بخش باشد./مهر

Tags: اداره کل ارشاد گیلانشفافیتقاسم مصفاگیلان صدرنیازسنجی

نوشته مشابه

زباله‌گردی؛ نماد پیشرفت یا شرم ملی؟

زباله‌گردی؛ نماد پیشرفت یا شرم ملی؟

by shahed
۱۲ آبان ۱۴۰۴
0

اختصاصی/ گیلان صدر: سرپرست ستاد امر به معروف گفته «زباله‌گردی نشانه پیشرفت کشور است». بله، درست شنیدید. در کشوری که مردم برای نان شب در سطل‌ها سر می‌برند، مسئول محترم این را «نشانه پیشرفت» می‌داند. کاربران در فضای مجازی جوابش را قشنگ دادند: «اگر زباله‌گردی منبع درآمد خوبی‌ست، شما که...

صدور قرار مجرمیت برای یکی از شهرداران غرب گیلان

صدور قرار مجرمیت برای یکی از شهرداران غرب گیلان

by shahed
۱۲ آبان ۱۴۰۴
0

اختصاصی/ گیلان صدر: بر اساس شنیده‌های موثق، یکی از شهرداران مناطق غربی گیلان در پی پرونده‌های مرتبط با تضییع اموال عمومی و سوء‌استفاده از موقعیت شغلی با صدور قرار مجرمیت روبه‌رو شده است. منابع آگاه می‌گویند، این مقام محلی که نام او به‌دلایل حقوقی فعلاً فاش نمی‌شود، مدت‌هاست در مظان...

وقتی درخواست عدالت در گیلان به تهران فرستاده شد

وقتی درخواست عدالت در گیلان به تهران فرستاده شد

by shahed
۸ آبان ۱۴۰۴
0

اختصاصی/ گیلان صدر: رئیس کل دادگستری گیلان، الهیان، در همایش فصلی مدیران قضایی استان در هفتم آبان از «تحول در دستگاه قضایی»، «رویکرد مردمی» و «ارتقای کیفیت خدمت» سخن گفت. اما سؤال این است: تحول برای چه کسی و بر اساس کدام عدد؟ در هیچ‌یک از سخنرانی‌ها و گزارش‌های رسمی...

دوندگی میان شیفت و خستگی؛ پرستار در گیلان با غریزه بقا دوام می‌آورد

دوندگی میان شیفت و خستگی؛ پرستار در گیلان با غریزه بقا دوام می‌آورد

by shahed
۵ آبان ۱۴۰۴
0

گزارش اختصاصی گیلان‌صدر به مناسبت روز پرستار در گیلان، پرستاری دیگر شغل نیست؛ دوندگی میان شیفت و خستگی است. کمبود نیرو، شیفت‌های سنگین، معوقات چندماهه، و برخورد تحقیرآمیز مردم، پرستاران را تا مرز فرسودگی رسانده است. آن‌ها دیگر کارشان را با عشق انجام نمی‌دهند، بلکه بخاطر غریزه‌ی بقاست که دوام...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

زباله‌گردی؛ نماد پیشرفت یا شرم ملی؟

صدور قرار مجرمیت برای یکی از شهرداران غرب گیلان

وقتی درخواست عدالت در گیلان به تهران فرستاده شد

دوندگی میان شیفت و خستگی؛ پرستار در گیلان با غریزه بقا دوام می‌آورد

بحرانِ درمان یا بحرانِ مدیریت؟/ بحرانی که با یک گزارش رسانه‌ای حل شد!

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

پورسینا؛ قلبی که دانشگاه رهایش کرد

ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

صادقی خمامی، مدیر عاملی که قانون را دور زد!

چهرهٔ ظاهراً ارزشی، تهدیدِ واقعی!

گیلان، صدرنشین فساد؛ بازرسی سرگرم گزارش‌ سازی

اخبار پربازدید

صادقی خمامی، مدیر عاملی که قانون را دور زد!

صادقی خمامی، مدیر عاملی که قانون را دور زد!

۲۷ مهر ۱۴۰۴
سال‌ها مسئولیت بدون صلاحیت و  نهادهای نظارتی در سکوت/رییس دانشگاه تماشاگر بی‌قانونی یا شریک آن؟

سال‌ها مسئولیت بدون صلاحیت و نهادهای نظارتی در سکوت/رییس دانشگاه تماشاگر بی‌قانونی یا شریک آن؟

۲۱ مهر ۱۴۰۴
افشاگری گیلان‌صدر: مدیرعاملی که قانون نمی‌شناسد و میلیاردها تومان زیر امضاهای بدون اعتبار+ مستندات

افشاگری گیلان‌صدر: مدیرعاملی که قانون نمی‌شناسد و میلیاردها تومان زیر امضاهای بدون اعتبار+ مستندات

۸ مهر ۱۴۰۴
ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

۲۷ مهر ۱۴۰۴
ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

۲۹ مهر ۱۴۰۴
بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

۳ آبان ۱۴۰۴

اخبار پر اشتراک

  • راه اندازی سامانه نوبت دهی تلفن همراه در مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان

    راه اندازی سامانه نوبت دهی تلفن همراه در مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان

    1794 shares
    Share 718 Tweet 449
  • مسئولان استان پاسخگو باشند/نهاد صادر کننده مجوز خانه عفاف فخر در گیلان کیست؟

    1659 shares
    Share 664 Tweet 415
  • اولین مرکز اختلالات اُتیسم استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در رشت افتتاح شد

    1419 shares
    Share 568 Tweet 355
  • هشدار در خصوص خطر اپلیکیشن لایکی برای نوجوانان/در لایکی هیچ مرز اخلاقی مشخصی وجود ندارد

    1288 shares
    Share 515 Tweet 322
  • شرح فاجعه؛ نامهٔ آسیا ابتهاج به مسعود بهنود

    1263 shares
    Share 505 Tweet 316

گیلان صدر

دسترسی سریع

  • درباره ما
  • تماس با ما

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب این پایگاه خبری_تحلیلی محفوظ میباشد.

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع میباشد . انتشار مطالب به معنی تایید محتوای آنها نیست |  سئو کیورد

No Result
View All Result
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت
  • فرهنگی
  • پرونده ویژه
  • یادداشت
  • طنز
  • سایر رسانه ها

eRasaneh_Trustseal(82722, true);

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In