مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه حرکت درجهت توسعه خدمات غیرحضوری به عنوان یکی از راهبردهای اتخاذی از سوی این سازمان درسالهای اخیربوده است اعلام داشت : دراین حوزه کارفرمایان استان علاوه بردریافت ابلاغهای مطالباتی بصورت الکترونیکی ، از سالها قبل امکان ارسال لیستهای حق بیمه درقالب اینترنتی را داشته اند به گونه ای که درحال حاضر ماهانه افزون بر 32 هزار لیست حق بیمه یعنی بیش از95 درصد لیستهای بیمه ای دراستان به این شکل ارسال می شود .
به گزارش گیلان صدر و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، جمیل حق پرست افزود : همچنین دریافت فیش های حق بیمه بصورت اینترنتی به عنوان یکی دیگر از خدمات این حوزه ازمصادیقی است که منجر به کاهش چشمگیر 159 هزار مراجعه غیرحضوری درهرماه شده است .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اظهار داشت : درفروردین ماه سالجاری تعداد 13 هزار فقره یعنی 72 درصد ازتعداد 18 هزار ابلاغ مطالباتی انجام شده اینترنتی انجام پذیرفته است .
وی خاطر نشان می سازد: انجام اموری همچون بازرسی الکترونیک و پرونده های الکترونیک بیمه شدگان از دیگر فرایندهای صورت گرفته در راستای اشاعه این مهم برای رضایتمندی بیشتر و تسریع در ارائه خدمات است .