در بخشی از تقدیر نامه مزبور با اشاره به شاخص های ارزیابی ۲۰ گانه صورت گرفته تصریح شده که این لوح به پاس خدمات ارزشمند آن سازمان در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار به سازمان منطقه آزاد انزلی تقدیم می شود و با توجه به رویکرد آموزشی پژوهشی و فرهنگ سازی در پیش گرفته در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار به عنوان برند سبز انتخاب گردیده که شایسته است از زحمات بی دریغ مساعی ارزشمند و اهتمام ویژه مدیرعامل و مدیران سازمان در حوزه محیط زیست تشکر و قدردانی نموده و آرزوی موفقیت روز افزون در مسیر برندسازی در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار را داریم.
بنابراین گزارش مهمترین شاخص های ۲۰ گانه ارزیابی و حضور در کنفرانس و جایزه بین المللی برند سبز را می توان فعالیت موثر در تحقیق و توسعه(R&D)؛رعایت الزامات مدیریت زیست محیطی،سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای،سیستم مدیریت یکپارچه و اجرای جامع مطالعات سیستم مدیریت محیط زیستی؛ استقرار دفتر محیط زیست؛ استفاده و حمایت از تولید و کالای ایرانی؛ و اخذ تقدیر نامه ها و استاندارادها از دستگاه متولی (اخذ گواهینامه های استقرار نظام ایمنی و بهداشت و محیط زیست)و توجه به ماده ۱۲۳ قانون برنامه پنج ساله ششم و بند ۵ سیاست های کلی کشور در بخش محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری است.
علاوه براین سازمان منطقه آزاد انزلی در زمینه رعایت ضوابط و مقررات شیوه های برند سازی با رویکرد سبز در فرایند تولید،عرضه،صادرات و واردات؛ سرمایه گذاری درحمل و نقل پاک با رویکرد سازگار با محیط زیست؛ وجود رویکرد دانش بنیان و استارتاپ و ایجاد کسب و کار مبتنی بر مزیت رقابتی با رویکرد حفظ محیط زیست و نگاه مدیران برای موفقیت در بازارهای جهانی و تسخیر حداکثری از سهم بازار؛ نیز از سوی جشنواره مزبور عملکرد قابل قبولی از خود بروز داده است.
سازمان منطقه آزاد انزلی در طول سالهای اخیر،توجه به الزامات زیست محیطی و برندسازی در زمینه رعایت شاخص های زیست محیطی و توسعه پایدار را به عنوان مهمترین اولویت کاری در دستور کار قرار داده و با عنایت به شکننده بودن ساختار زیست محیطی گیلان زمین، و جایگاه الگویی این سازمان در سطح استان و کشور این مهم در بررسی طرح های پیشنهادی سرمایه گذاری در جایگاه نخست قرار دارد.