مدیر روابط عمومی بیمه سلامت گیلان با انتشار پیامی به شهروندان گیلانی خبرداد که مراقب سواستفاده افراد و شرکت های سودجو از عنوان سازمان بیمه سلامت ایران باشند.
گیلان صدر: اسدی گفت:برخی افراد و شرکت ها درکشور با سوء استفاده از نام وعنوان سازمان بیمه سلامت ایران، ازطریق تلفن یا فضای مجازی با دادن وعده های غیر واقعی به مردم و بعضاً در قبال دریافت مبالغی تحت عنوان صدور کارت بیمه سلامت، اقدام به سودجویی می کنند .
وی تصریح کرد: بسیاری از این افراد با دادن وعده های غیر واقعی مانند، ارائه بیمه تکمیلی به بیمه شدگان، ارائه بیمه مکمل دندانپزشکی، ارائه دفترچه بیمه و یا کارت بیمه سلامت، داشتن قرارداد و پرداخت هزینه های درمان آزمایشگاه، ویزیت پزشکان و داروخانه ها و هزینه های دارویی با احتساب حق بیمه به بیمه شدگان اقدام به اخاذی از مردم نموده و باعث سوء استفاده از نام این سازمان و خدشه دار شدن آن در منظر افکار عمومی می شوند.
اسدی اضافه کرد، با توجه به این که اطلاع رسانی زیادی در این خصوص صورت گرفته ،متاسفانه شاهد برخی از این موارد هستیم و باید این موضوع را به اطلاع شهروندان عزیز اعلام نمائیم که سازمان بیمه سلامت ایران هرگز برای بیمه نمودن افراد، از تماس تلفنی استفاده نمی کندو هرگونه تماس در این راستا در خصوص بیمه پایه و یا مواردی از این قبیل که باعث تهدید همشهریان در خصوص بیمه پایه آنان یا ابطال دفاتر بیمه شدگان و مواردی از این قبل باشد ، کاملا کذب و جعلی می باشد و همشهریان عزیز حتما با شماره تلفن ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت ایران تماس حاصل فرمائید و موضوع را اطلاع نمائید.
مسئول روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت گیلان در خاتمه یادآور شدند، سامانه مکانیزه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی به آدرس shekayat.ihio.gov.ir آماده دریافت شکایات بیمه شدگان می باشد و بیمه شدگان می توانند هرگونه شکایت را از طریق سامانه مذکور اطلاع رسانی نمایند .