۴۰ درصد شرکت‌های فناور گیلان در حوزه IT فعال هستند

باستی از پرداخت تسهیلات بلندمدت با بهره کم به فناوران توسط پارک علم و فناوری گیلان خبر داد و گفت: ۴۰ درصد شرکت‌های فناور گیلان در حوزه IT فعالیت می‌کنند.

گیلان صدر: ، «علی باستی» در خصوص حمایت از نوآوران و مبتکران، وظیفه این نهاد را حمایت از ایده‌ها جهت تبدیل به کسب و کار اعلام کرد و اظهارداشت: در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار که با تحولات زیادی هم همراه است کارآفرینی به عنوان موتور توسعه می‌تواند در رشد اقتصادی نقش بسیار مهمی داشته باشد.

رییس پارک علم و فناوری گیلان تفاوت پارک علم و فناوری با سایر سازمان‌های کارآفرین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ایده‌های ورودی پارک علم و فناوری بایستی خصوصیاتی از جمله دانشی بودن، نهادینه شدن فناوری، خلاقیت و نوآوری داشته باشد و در عین حال هم ایده‌ها باید جدید و نو باشند.

وی تبدیل ایده و نمونه به محصول را بخش کوچکی از مسیر کارآفرینی که باید با طی فرآیندی تبدیل به کسب و کار شود خواند و ابراز داشت: فناوران ما باید مهارت‌هایی را کسب کنند که قبلا آموزش ندیدند و یا اینکه برای مستقل شدن، رشد و خروج باید تحت چتر حمایتی پارک علم و فناوری قرار بگیرند.

رییس پارک علم و فناوری گیلان از وجود مراکز رشد در این نهاد حمایت از کارآفرینی برای رشد ایده‌ها و تبدیلشان به کسب و کار خبر داد و اظهار داشت: یکسری امکانات را هم پارک علم و فناوری در اختیار جوانان قرار می‌دهد که آموزش بازاریابی، فروش، تیم‌سازی از جمله آن‌ محسوب می‌شود.

باستی مشاوره به فناوران در حوزه‌های مختلف، خدمات حقوقی و مالی و پرداخت تسهیلات بلندمدت با بهره کم را نیز از دیگر حمایت‌های پارک علم و فناوری از کارآفرینی خواند و یادآور شد: امکانات دفتری، کارگاهی، آزمایشگاهی، حضور در نمایشگاه داخلی و خارجی نیز از دیگر حمایت‌های ما از فناوران است.

وی خدمات مالکیت فکری و ثبت اختراع و معافیت‌های مالیاتی را هم جزئی از حمایت‌های پارک علم و فناوری دانست و اذعان کرد: تقریبا ۴۰ درصد شرکت‌های فناور استان گیلان در حوزه IT فعالیت می‌کنند و مهندسی مکانیک، کشاورزی و الکترونیک هم در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

نوشته مشابه

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان در سال 1403 بین 1/1 تا 1/65 برابر حداقل دستمزد ماهانه و بر اساس درون یا برون شهری بودن فعالیت و نوع وسیله نقلیه و ضرایب دستمزد برای کارگران ساختمانی بین 1/3 تا 1/9 برابر حداقل حقوق و بر مبنای سطح مهارت می...

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

حداقل دستمزد روزانه مبنای حق بیمه بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در سال 1403 برابر دو میلیون و سیصد و هشتاد و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت ریال میباشد که ارقام کمک هزینه های رفاهی انگیزشی ، کمک هزینه مسکن ، پایه سنواتی نیز...

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان به عنوان اصلی ترین گروه تعهد گیرندگان سازمانی در پانزده سال اخیر سه برابر شده است و بازنشستگان و بازماندگان بزرگترین سهم را در میزان این رشد دارا هستند . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره...

عرضه 14 تن مرغ و 2 تن ماهی توسط زندانیان لاهیجان به بازار عید کشور

عرضه 14 تن مرغ و 2 تن ماهی توسط زندانیان لاهیجان به بازار عید کشور

در زندان لاهیجان در بخش های مختلف ازجمله پرورش مرغ، گاو و گوسفند، شترمرغ، بلدرچین، ماهی ها، صیفی کاری و ... برنامه های اشتغال درنظر گرفته شده که این امر علاوه بر به کارگیری زندانیان، نقش مستقیم در معیشت خانواده آنان دارد و از روی دیگر می تواند در کاهش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.