احداث راه آهن، فرصت جدید برای افزایش تراز تجاری در گیلان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، درجلسه مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی عنوان کرد: احداث راه آهن، فرصت جدید برای افزایش تراز تجاری در گیلان است.

به گزارش گیلان صدر، جلسه مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی در سالن جلسات استانداری با حضور استاندار، نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی و سایر مدیران دستگاههای عضو و همچنین تجار و بازرگانان بخش خصوصی برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان طی گزارشی از روند صعودی 68 درصدی صادرات کالای غیر نفتی در گیلان سخن گفت و اظهار داشت: نسبت به سال گذشته به لحاظ ارزش با صادارت 308 میلیون دلار پیشرفت صادراتی داشته ایم و از نظر وزنی نیز نسبت به مشابه سال قبل 135 درصد رشد را شاهد هستیم که نشاندهنده اهتمام جدی صادرکنندگان و افزایش تراز تجاری گیلان است.

فرهاد دلق پوش از احداث راه آهن به عنوان یک فرصت ترانزیتی جدید برای افزایش تراز تجاری در گیلان یاد کرد و گفت: انتظار این است که با تداوم تلاش های تجار و صادرکنندگان و تسهیل در امور تجاری به ویژه صادرات، میزان مبادلات تجاری در گیلان با وجود دو بندرگاه و منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی بیش از پیش افزایش یابد.

وی بر تسهیل در برقراری روابط تجاری بین استانهای همجوار سایر کشورهای هم مرز با استان گیلان تاکید کرد و افزود: لازم است مسئولین پرتلاش وزارت خارجه به نحوی شایسته برای روان سازی و تعمیق روابط استانهای همسایه گیلان اقدام عملی را به مرحله اجرا درآورند که قطعاً این اقدام فرصت های بیشتری را جهت ارزآوری برای کشور به همراه دارد.

دلق پوش تسهیل در ترخیص کالا در گمرکات استان به عنوان یک مولفه اثر بخش در جذب تجار و صنعتگران دانست و اظهار داشت: ما تاکنون در روند صدور معافیت گمرکی واحدهای صنعتی، سرعت کار را افزایش داده ایم و البته قرار است که در آینده نزدیک ثبت سفارش کالا و خدمات به استانها تفویض شود که قطعاً باعث سرعت بخشی بیشتر امور تجاری می شود که در مجموع افق مطلوبی را در بخش تولید و تجارت پیشرو خواهیم داشت.

برنا

نوشته مشابه

بندر کیاشهر؛ پایلوت شهر هوشمند در استان گیلان

بندر کیاشهر؛ پایلوت شهر هوشمند در استان گیلان

در نشستی با حضور حضور دبیر کمیته فرهنگی طرح توسعه محلات کم‌برخوردار کشور، امام جمعه، بخشدار، «مرتضی عاطفی» شهردار و اعضای شورای اسلامی بندر کیاشهر به‌اتفاق نمایندگان شرکت جهش پرداز‌آینده مطرح شد؛ بررسی انتخاب بندر کیاشهر به‌عنوان اولین و پایلوت شهر هوشمند در استان گیلان به‌ گزارش گیلان صدر و...

افتتاح اتاق پایش مصرف برق استان در شركت توزیع نیروی برق گیلان 

افتتاح اتاق پایش مصرف برق استان در شركت توزیع نیروی برق گیلان 

 هادی حق شناس استاندار گیلان به همراه جمعی از معاونین و مدیران این نهاد ضمن بازدید از شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان و بررسی وضعیت فعلی تأمین و توزیع برق ، اتاق پایش مصرف برق استان را مورد افتتاح و بهره برداری قرار دادند. به گزارش گیلان صدر: طی...

کسب ۲۸۶ مدال توسط ورزشکاران گیلان/ اجرای ۱۴۷۸ ویژه برنامه هفته تربیت بدنی

کسب ۲۸۶ مدال توسط ورزشکاران گیلان/ اجرای ۱۴۷۸ ویژه برنامه هفته تربیت بدنی

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از اجرای ۱۴۷۸ ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در استان همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش خبر داد. به گزارش گیلان صدر: جهان‌بخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان در آستانه هفته تربیت‌بدنی در سالن...

آغاز جشنواره ساخت مجسمه های بازیافتی در لاهیجان

آغاز جشنواره ساخت مجسمه های بازیافتی در لاهیجان

به گزارش.گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی شهرداری لاهیجان نخستین جشنواره ساخت مجسمه های بازیافتی (با شانه تخم مرغ) توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی گویا در حاشیه استخر لاهیجان آغاز به کار کرد. شایان ذکر است؛ این جشنواره تا...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.