افتتاح همزمان ۲۷ پروژه سلامت‌محور گیلان

۲۷ طرح بزرگ نظام سلامت گیلان همزمان با ششمین روز از هفته دولت به ارزش ریالی ۷۵۰ میلیارد تومانی بهره برداری و با افتتاح از این طرح ها ۲۵۴ فرصت شغلی ایجاد شد.

گیلان صدر: همزمان با ششمین روز از هفته دولت ۲۷ طرح بهداشتی، درمانی، آموزشی و اورژانس ۱۱۵ و فوریت‌های پیش بیمارستانی در گیلان به ارزش ریالی ۷۵۰ میلیارد تومان جهت ساخت و تجهیز، با حضور دکتر زلفی‌گل، نماینده عالی دولت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان گیلان افتتاح شد.

مجموع مساحت این طرح‌ها ۲۲ هزار مترمربع است که با بهره برداری از این طرح‌ها ۶۵ تخت مستقل به مجموع تخت‌های درمانی استان افزوده و در قبال آن‌ها ۲۵۴ فرصت شغلی جدید در استان گیلان ایجاد شده است.

طرح تکمیل فاز دوم مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی اطفال ۱۷ شهریور رشت

این طرح درمانی عام‌المنفعه از سال ۱۳۹۴ در مساحتی به زیربنای ۵ هزار و ۳۰۰ مترمربع از محل اعتبارات ملی و درآمدهای اختصاصی احداث‌شده که مجموعاً ارزش ریالی این پروژه ۲۴۴ میلیارد تومان است.

با بهره‌برداری از این مرکز، تعداد ۴۰ تخت (تخت جراحی، مراقبت‌های ویژه نوزادان و بستری) به مجموعه تخت‌های این مرکز آموزشی درمانی افزوده‌شده و حدود ۷۰ فرصت شغلی دائم و موقت ایجادشده است.

فاز دوم مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور شامل بزرگ‌ترین و تنها اتاق عمل کودکان در سطح استان است که در آن از مجهزترین تجهیزات پزشکی استفاده شده است.

در این مرکز، درمانگاه فوق تخصصی اطفال، بخش‌های جراحی فوق تخصصی ریه، فیزیوتراپی، CSR مرکزی، بخش NICU، PNICU، واحدهای تشخیصی درمانی اسکوپی، واحدهای آموزشی، تحقیقاتی و سایت کامپیوتر، واحد آشپزخانه و سلف‌سرویس و همچنین هلی پد فوریت‌های پیش بیمارستانی است.

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت

فرایند احداث کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و ازجمله پروژه‌های طرح تحول سلامت با زیربنای چهار هزار و ۵۰ مترمربع است.

این کلینیک ویژه، بزرگ‌ترین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی استان با ارائه کلیه خدمات درمانی درمانگاهی با تعرفه دولتی و اولین بخش دندانپزشکی تحت بیهوشی با ۸ یونیت در استان است.

با بهره‌برداری از این طرح سلامت‌محور، فضای مناسبی برای پزشکان جوان و فول تایم متخصص جهت ارائه خدمات درمانی در نوبت‌های صبح و عصر جهت ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی سرپایی، تشخیصی، درمانی ایجادشده است.

کلینیک ویژه شهدای سلامت رشت شامل کلینیک زنان و زایمان، کودکان، قلب، رادیوگرافی، گوارش، خون و آنکولوژی، داخلی، مغز و اعصاب، پوست و مو، گوش، حلق و بینی، آزمایشگاه، داروخانه، دندان‌پزشکی تحت بیهوشی و اتاق CPR است و برای ۳۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

کلینیک ویژه دکتر حاجعلی حاج صادقی شهرستان لنگرود

فرایند احداث کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهرستان لنگرود از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و ازجمله پروژه‌های طرح تحول سلامت با زیربنای ۷۸۰ مترمربع است.

این کلینیک ویژه با ارائه کلیه خدمات درمانی درمانگاهی با تعرفه دولتی است و با بهره‌برداری از این طرح سلامت‌محور، فضای مناسبی برای پزشکان جوان و فول تایم متخصص جهت ارائه خدمات درمانی در نوبت‌های صبح و عصر جهت ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی سرپایی، تشخیصی، درمانی ایجادشده است.

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی لنگرود شامل کلینیک‌های جراحی، داخلی، زنان و زایمان و همچنین کلینیک دندانپزشکی با سه یونیت بوده و با بهره‌برداری از آن برای ۲۰ نفر شغل ایجادشده است.

کلینیک ویژه شهرستان آستانه‌اشرفیه

فرایند احداث کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهرستان آستانه اشرفیه از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و ازجمله پروژه‌های طرح تحول سلامت با زیربنای ۷۸۰ مترمربع است.

این کلینیک ویژه با ارائه کلیه خدمات درمانی درمانگاهی با تعرفه دولتی است و با بهره‌برداری از این طرح سلامت‌محور، فضای مناسبی برای پزشکان جوان و فول تایم متخصص جهت ارائه خدمات درمانی در نوبت‌های صبح و عصر جهت ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی سرپایی، تشخیصی، درمانی ایجادشده است.

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی آستانه‌اشرفیه شامل کلینیک‌های جراحی، داخلی، زنان و زایمان و همچنین کلینیک دندانپزشکی با سه یونیت بوده و با بهره‌برداری از آن برای ۲۰ نفر شغل ایجادشده است.

احداث و توسعه طرح‌های مرکز آموزشی درمانی پورسینای رشت

بخش آنژیوگرافی عروق محیطی، بخش تصویربرداری MRI و CT اسکن و همچنین طرح توسعه اتاق‌های عمل مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت در مساحت ۷۲۰ مترمربعی و به ارزش ریالی حدود ۹۴ میلیارد تومان از دو سال گذشته آغاز و اکنون آماده افتتاح شده و پس از بهره‌برداری برای ۹ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.
بخش آنژیوگرافی عروق محیطی این مرکز آموزشی درمانی به‌عنوان نخستین و تنهاترین بخش آنژیو محیطی در سانتر ترومای شمال کشور راه‌اندازی شده است.

گفتنی است با توجه به نیاز مبرم استان گیلان به دلیل افزایش جمعیت شناور قابل‌توجه، بیماران ارجاعی از استان‌های مجاور و همچنین میزان بالای مصدومین ترافیکی، توسعه اتاق‌های عمل و افزایش تخت‌های جراحی، بخش MRI مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت به‌عنوان دومین دستگاه تصویربرداری دولتی پیشرفته و همچنین سومین دستگاه CT اسکن در این مرکز آموزشی درمان آماده افتتاح شده است.

احداث بخش NICU مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت

فرایند احداث بخش NICU مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت از سال ۱۴۰۰ با مساحت ۴۵۰ مترمربع آغاز شده و دارای ۱۵ تخت مراقبت‌های ویژه است.

بخش NICU مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت با ارزش ریالی ۱۶ میلیارد تومانی آماده افتتاح شده و هدف از ایجاد آن در راستای حمایت از خانواده و صیانت از جمعت با کاهش مرگ‌ومیر نوزادان و ارتقای شاخص‌های سلامت آن‌ها بوده است.

رادیولوژی و محوطه‌سازی مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت

بخش رادیولوژی و محوطه‌سازی مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت در مساحتی ۵۰۰ مترمربعی سال گذشته در دستور احداث قرار گرفت و ارزش ریالی به‌روز شده آن ۱۷ میلیارد تومان بوده و با بهره‌برداری از آن برای ۹ نفر فرصت شغلی ایجادشده است.

مرکز جامع آزمون سایت دانشگاهی لاکان رشت

مرکز جامع آزمون سایت دانشگاهی لاکان رشت از سال ۱۳۹۷ در مجتمع دانشگاهی لاکان در مساحتی ۱۳۰۰ مترمربعی با ارزش ریالی به‌روز شده ۲۵ میلیارد تومان آماده افتتاح شده و با بهره‌برداری از آن برای ۵ نفر فرصت شغلی ایجادشده است.

گفتنی است این مرکز با بهره‌گیری از روش‌های نوین و امکانات الکترونیکی با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو به‌صورت هم‌زمان برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ایجادشده و سالانه ۲۰ آزمون متمرکز کشوری و تمامی آزمون‌های داخلی در آن دایر می‌شود.

بهره‌برداری از مسکن متخصصین شهرستان ماسال

یک آپارتمان مسکونی چهار واحدی با مساحت ۴۰۰ مترمربع و ارزش ریالی ۹ میلیارد تومان به‌عنوان نخستین آپارتمان متخصصین شهرستان ماسال جهت افزایش رفاهیات پزشکان متخصص فول تایم به بهره‌برداری می‌رسد.

مرکز جامع سلامت شهری رشتیان رشت

فرایند احداث مرکز جامع سلامت رشتیان با مساحت دو هزار و ۱۲۰ مترمربع از سال ۱۳۹۴ آغاز و با ارزش ریالی ۵۲ میلیارد تومان به مرحله افتتاح رسید.

این مرکز شامل بخش‌های مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه مرکزی، مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و مرکز تجمیعی دندانپزشکی است.

مرکز جامع سلامت رشتیان در راستای ارتقا خدمات با بهره‌گیری از خدمات بهداشت به‌صورت زنجیره‌ای و طبق نظام ارجاع در شهرستان رشت راه‌اندازی شده و با بهره‌برداری از آن برای ۲۱ نفر فرصت اشتغال ایجادشده است.

بهره‌برداری از پنج مرکز جامع سلامت

مراکز جامع سلامت لشت نشا، تاسکوه ماسال، مرجقل صومعه‌سرا، شماره ۲ اسالم تالش و لوندویل آستارا مجموعاً با مساحت دو هزار و ۷۰۰ مترمربع و با ارزش ریالی ۶۵ میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.

گفتنی است طرح‌های قابل‌افتتاح پنج‌گانه فوق ازجمله طرح‌های برنامه محرومیت‌زدایی در حوزه بهداشت استان با تأکید بر اجرای خدمات بهداشتی زنجیره‌ای مطابق با نظام ارجاع در شهرستان‌های مربوطه هستند.

بهره‌برداری از ۶ خانه بهداشت در فومن و رضوانشهر

پنج خانه بهداشت در روستاهای لولمان، کل ده، آغوز کله، کما مردخ و ازبر شهرستان فومن و همچنین یک‌خانه بهداشت در روستای شفارود رضوانشهر با مساحت ۶۶۰ مترمربع و ارزش ریالی مجموعاً ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آماده افتتاح‌شده‌اند.

گفتنی است این طرح‌ها نیز ازجمله طرح‌های برنامه محرومیت‌زدایی در حوزه بهداشت استان با تأکید بر اجرای خدمات بهداشتی زنجیره‌ای مطابق با نظام ارجاع در شهرستان‌های مربوطه هستند.

بهره‌برداری از چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵ و فوریت‌های پیش بیمارستانی

چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵ و فوریت‌های پیش بیمارستانی در پاشاکی لاهیجان، بره سر رودبار، شهر لولمان و بلوار توحید رشت با ارزش ریالی ۱۰ میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.

از مهم‌ترین اهداف نظام سلامت گیلان در راه‌اندازی این پایگاه‌ها انتقال سریع مصدومین و حادثه دیدگان منطقه به مراکز درمانی است.

گفتنی است طی سه سال اخیر ۱۱۶ پروژه بزرگ در نظام بهداشتی و درمانی استان گیلان با ارزش ریالی ۱.۹۰۰ میلیارد تومان افتتاح شده و ۱۰۱ طرح بزرگ دیگر نیز تا پایان امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

نوشته مشابه

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان در سال 1403 بین 1/1 تا 1/65 برابر حداقل دستمزد ماهانه و بر اساس درون یا برون شهری بودن فعالیت و نوع وسیله نقلیه و ضرایب دستمزد برای کارگران ساختمانی بین 1/3 تا 1/9 برابر حداقل حقوق و بر مبنای سطح مهارت می...

۱۵۰ هزار نفر در نوروز امسال از خدمات سلامت‌ محور گیلان بهره بردند

۱۵۰ هزار نفر در نوروز امسال از خدمات سلامت‌ محور گیلان بهره بردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در نوروز امسال، 150 هزار نفر از خدمات مراکز سلامت‌ محور استان بهره بردند که حدود ۱۲ هزار خدمت در غالب بستری و جراحی بوده است. به گزارش گیلان صدر دکتر «محمد تقی آشوبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با...

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

حداقل دستمزد روزانه مبنای حق بیمه بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در سال 1403 برابر دو میلیون و سیصد و هشتاد و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت ریال میباشد که ارقام کمک هزینه های رفاهی انگیزشی ، کمک هزینه مسکن ، پایه سنواتی نیز...

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان به عنوان اصلی ترین گروه تعهد گیرندگان سازمانی در پانزده سال اخیر سه برابر شده است و بازنشستگان و بازماندگان بزرگترین سهم را در میزان این رشد دارا هستند . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.