بانوان رزمنده و ایثارگر استان شناسایی و مستندسازی انجام شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: باید با تفکیک شهرستانی، بانوان رزمنده و ایثارگر استان شناسایی و مستندسازی انجام شود.

عباس بایرامی، در نشست هم اندیشی زن و دفاع مقدس در رشت اظهار داشت: بانوان گیلانی در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش ارزنده ای در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی داشتند.

زنان رزمنده و مادران شهید باید الگوی جامعه باشند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه امروز زنان رزمنده و مادران شهید باید الگوی جامعه باشند گفت: بانوان گیلانی و مادران و همسران شهدا برای حراست و حفاظت از ارزش های اسلامی بسیار در جبهه های جنگ زحمت کشیده و در پشتیبانی جنگ تحمیلی فعال بودند.

بایرامی با تاکید بر اینکه در هریک از شهرستان های گیلان بانوان رزمنده ایی وجود دارد که شناسایی نشده اند افزود: چنین الگوهای از بانوان ایثارگر در هر شهرستانی وجود دارد که باید شناسایی شده و خاطرات و ایثارگری های آنان به صورت تاریخ شفاهی و مستند تدوین شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها یک عنوان کتاب در حوزه نقش زنان گیلان  و یک عنوان کتاب در تاریخ شفاهی زنان گیلان چاپ و به دست علاقه مندان رسیده است که با ظرفیت بی نظیری که در حوزه زنان استان گیلان وجود دارد این آمار بسیار ناراحت کننده است.

بانوان رزمنده و ایثارگر استان شناسایی و مستندسازی انجام شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: باید با تفکیک شهرستانی، بانوان رزمنده و ایثارگراستان شناسایی و مستندسازی انجام شود.

وی با تاکید براینکه از نخبگان نویسنده و هنرمند هر شهرستانی در مستندسازی زنان رزمنده دفاع مقدس بهره گرفته شود اذعان کرد: سوژه‌یابی در حوزه مادران مقاومت بسیار حائز اهمیت بوده و متاسفانه تاکنون در حوزه زنان رزمنده، جانباز و انقلابی فعالیتی شایسته صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر بهره گیری از فرصت ها اذعان کرد: زمان محدود بوده و باید بیش از پیش تلاش کرد و در این راه تمامی دستگاههای حوزه زنان باید پای کار باشند تا از ظرفیت ها به نحو احسن بهره برد.

فاطمه رفیعی نیز در این نشست با تاکید بر گفتگوی بین نسلی جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس تصریح کرد: برگزاری چنین نشست هایی باید انسجام یافته و رسانه ها بویژه صدا و سیما نقش ارزنده ایی در این مهم دارد‌.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان بر تدوین بانک اطلاعاتی در خصوص زنان دفاع مقدس استان تاکید کرد.

منبع: موج

نوشته مشابه

رسیدن به دمکراسی تنها از راه صندوق رای محقق می شود

رسیدن به دمکراسی تنها از راه صندوق رای محقق می شود

به گزارش گیلان صدر و به نقل از توسکانیوز: غلامحسین بخشی رئیس شورای استان حزب کارگزاران گیلان در گفتگو با خبرنگار توسکانیوز در خصوص اینکه آیا حزب کارگزاران در انتخابات اسفند ماه حضور پر رنگ خواهد داشت اظهار کرد؛ حزب کارگزاران برای اعتلای نظام سیاسی کشور و صیانت از اهداف...

ضعف زیرساخت‌های صنعتی یکی از موانع توسعه یافتگی شهرستان رشت است

ضعف زیرساخت‌های صنعتی یکی از موانع توسعه یافتگی شهرستان رشت است

به گزارش گیلان صدر و به نقل از گیل ابراز: محمد مهدی سرگل؛ تقویت بخش های صنعتی و کشاورزی، رفع مشکلات زیست‌محیطی، جذب سرمایه‌گذاری، توسعه راهها، تقویت زیرساخت های آب و برق و همچنین توسعه زیرساخت های اقتصادی و… از مهم‌ترین مطالبات شهروندان است. محمد مهدی سرگل، کارشناس حوزه انرژی...

راه‌اندازی ۲۰ تخت ویژه با استقرار تیم‌های فوق‌تخصصی جهت مداوای مصدومان لنگرود

افزایش جانباختگان سانحه مرگبار لنگرود به ۳۲ تن / ۱۶ تن تحت مداوا هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش شمار جانباختگان سانحه آتش‌سوزی لنگرود خبر داد و گفت: تاکنون ۳۲ تن از مددجویان این مرکز تخت درمان فوت و بیش از ۱۵ تن دیگر تحت مداوا قرار دارند. گیلان صدر؛ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (‌وب‌دا)؛ دکتر محمدتقی آشوبی...

راه‌اندازی ۲۰ تخت ویژه با استقرار تیم‌های فوق‌تخصصی جهت مداوای مصدومان لنگرود

راه‌اندازی ۲۰ تخت ویژه با استقرار تیم‌های فوق‌تخصصی جهت مداوای مصدومان لنگرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تعبیه و راه‌اندازی ۲۰ تخت ویژه با استقرار تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی برای مداوای مصدومان سانحه لنگرود خبر داد و گفت: کادر درمان تا پایداری سلامت و بازگشت آرامش در کنار مردم و بیماران خواهد ماند. گیلان صدر؛ دکتر «محمد تقی آشوبی» رئیس...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.