تامین برق یکی از اصلی ترین نیازهای زیر ساختی واحدهای صنعتی استان گیلان است

سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان طی دیداری با محمدنژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، داراب زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان و هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان، به بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی شهرستان لنگرود پرداختند.

گیلان صدر: سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان طی دیداری با محمدنژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، داراب زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان و هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان، به بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی شهرستان لنگرود پرداختند.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامیدر خصوص اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن در صنایع کوچک اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون‌گرا است، یعنی به ظرفیت‌های اقتصادی داخلی توجه ویژه دارد. با توجه به وضعیت و شرایط حاکم بر اقتصاد ایران و وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در اطراف شهرها، همچنین وجود بنگاه‌های خرد و کوچک در حال حاضر شرایط برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهیا است.

وی ادامه داد: اولین گام باید شناسایی بنگاه‌هایی باشد که تولیدات آن‌ها کمتر از میزان ظرفیت است. می‌توان با یک تزریق، کمک و سیاست‌های پولی انبساطی خوب از قبیل اعتبار و تسهیلات ارزان قیمت در بلندمدت، با بهره اندک بنگاه‌های دچار آسیب را یاری کرد.

محمدنژاد در خصوص مشکلات پیش روی صنعتگران بیان داشت: بحث تحریک تقاضا اهمیت کلیدی دارد و در این راستا کنترل واردات، قاچاق و ظرفیت مازاد تاثیر به‌سزایی دارد همچنین درحال حاضر حدود ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت بانک محور است به نوعی بانک‌ها سرمایه می‌دهند و بهره بالا دریافت می‌کنند و کاهش ظرفیت بنگاه تولیدی سبب رشد بیشتر آن می‌شود لذا نرخ تسهیلات بانکی باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به کمبود برق در سال‌های اخیر و قطعی‌های شبکه توزیع برق در شهرک‌های صنعتی افزود: حق صنایع در سهم‌بری از میزان برق باید مشخص شود و نیاز واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به برق پایدار باید تأمین شود. واحدهای صنعتی در زمان کمبود برق نباید با قطع ناگهانی مواجه شوند، در شرایط اضطرار باید با هماهنگی انجام بگیرد. خساراتی که به دلیل قطع ناگهانی برق در واحدهای صنعتی به بار می‌آید باید برابر با قانون مستمر بهبود فضای کسب و کار جبران شود.

فریبرز سعیدی کیا ضمن تقدیر و تشکر از حضور محمدنژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، داراب زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان و هنرمند مدیرعامل محترم شرکت توزیع برق گیلان در این نشست اظهار داشت: برای تامین برق طرح‌های توسعه‌ای در بخش صنعت باید آینده نگری و برنامه ریزی صورت گیرد. تامین برق یکی از اصلی‌ترین نیاز زیر ساختی واحدهای صنعتی استان گیلان است. در گذشته برخی از آینده نگری‌ها برای تامین زیرساخت‌ها از جمله، پیش بینی لازم برای تامین میزان برق صنایع استان منطبق با طرح‌های توسعه آن‌ها انجام نشده است و هم اکنون باید برای رفع آن کاستی‌ها تلاش بیشتری صورت گیرد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلانگفت: اکنون در شهرکهای صنعتی خدمات متمرکز ارائه می‌شود و تامین زیرساخت‌هایی همچون آب و برق و گاز و تصفیه خانه بر عهده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران است که این امر به کاهش هزینه تمام شده محصول کارخانه‌ها کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به اهمیت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی برای بازگرداندن رونق به اقتصاد، تصریح کرد: بسیار امیدواریم با مساعدت و همکاری بانک‌های عامل و همچنین تلاش و جدیت سرمایه گذاران، این واحدها بتوانند مشکلات نقدینگی خود را برطرف کرده و شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان باشیم.

فریبرز سعیدی کیا در پایان افزود: افزایش ظرفیت واحدهای تولید و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اشتغالزایی در استان به طور جدی شتاب می‌گیرد.

نوشته مشابه

چینی ها از بسته های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی استقبال کردند

چینی ها از بسته های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی استقبال کردند

یک هیئت تجاری خارجی از کشور چین با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون انجام سرمایه گذاری در این منطقه به مذاکره پرداختند. به گزارش گیلان صدر؛ در این نشست رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با معرفی ویژگی های ممتاز جغرافیایی این منطقه...

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: همزمان با آغاز دهه حساب 100 امام و بنیاد مسکن 955 واحد مسکن روستایی با اعتبار بیش از هفت میلیارد ریال در مناطق مختلف گیلان به بهره برداری می رسد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان...

عملیات وعده صادق خواب را از چشم  رژیم جعلی صهیونیستی ربوده است

عملیات وعده صادق خواب را از چشم رژیم جعلی صهیونیستی ربوده است

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در حمایت و تشکر از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی اعلام کرد : اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم منحوس صهیونیستی با تدبیر فرمانده معظم کل قوا و همت غیورمردان سبزپوش سپاه، استخوان‌های رژیم صهیونیستی را در...

انتصاب مدیر دفتر هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان

انتصاب مدیر دفتر هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان

به گزارش پایگاه خبری گیلان صدر طی حکمی از سوی مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، مهدی دوستی بعنوان مدیر دفتر هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت منصوب و مشغول به کار شد. گفتنی است این حکم طی نشستی با حضور جمعی از معاونین و مدیران...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.