سامانه پشت سامانه؛ آبی هم برای جویندگان کار گرم می شود؟!

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی از راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل خبر داده است که نمونه های مشابه آن سال هاست که در حال فعالیت هستند .

به گزارش گیلان صدر و به نقل از الف؛ روز جمعه (سوم دی ماه) در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبری با عنوان «سامانه جست‌وجوی شغل راه‌اندازی شد» منتشر شد. در این خبر کوتاه سامانه یاد شده که بر بستر فضای مجازی است به عنوان فرصتی برای رضایت‌مندی استفاده‌کنندگان و خدمات کاریابی معرفی شده است.

در این خبر تاکید شده بود یکی از دلایل راه‌اندازی چنین سامانه‌ای کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغلی، بهبود عملکرد دفاتر کاریابی و… است. موضوعی که حجت عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پنج‌شنبه شب در حاشیه شورای عالی اشتغال در جمع خبرنگاران به آن اشاره کرده بود.

وزیر کار به خبرنگاران گفت:‌ در این سامانه کارجویان وارد می شوند و اطلاعات تحصیلی و مهارتی خود را بارگزاری می کنند و کاریابی ها دسترسی به این سامانه دارند تا زمینه اشتغال افراد را فراهم کنند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه بسیاری از کارفرمایان مشکل خود را دسترسی نداشتن به کارجویان مورد نیاز خود عنوان می کردند، گفت: همزمان کارجویان فراوانی بیکار بودند که با این سامانه این مشکلات رفع می شود و این سامانه آماده ارتباط بین نیروی کار و کارفرمایان است.

از نگاه عبدالملکی این سامانه جست‌وجوی شغلی یک بازار هوشمند است که می‌تواند به نیاز 500 هزار نفری کارفرمایان به نیروی کار پاسخ مثبت بدهد.

اما نگاهی به سامانه جست‌وجوی شغل که به آدرس https://shoghl.mcls.gov.ir/portal در فضای اینترنت ایجاد شده نشان می‌دهد که این سامانه علی‌رغم نقاط قوت آن چند نقطه ضعف محسوس هم دارد. اولین نکته این است که محیط آن چندان با سایت‌های بخش خصوص (مانند جابینجا، آی استخدام، ایران استخدام و…) که در این حوزه فعالیت می‌کنند تفاوتی ندارد. علاوه بر این حجم مشاغل پر تقاضا و نیازهای کارجویان برای رسیدن به این مشاغل هم به شکل آمار و اطلاعات ارائه نمی‌شود.

در همان سایت‌های یاد شده کاریابی وابسته به بخش خصوص بخش جست‌وجوی مشاغل فعال‌تر است و کاربر می‌تواند متناسب با توانایی‌های خود مشاغلی را پیدا کند اما در سامانه وزارت کار پیشنهادات شغلی و اطلاعات تکمیلی در دسترس نیست و هر کاربر بنابر پیش‌‌فرض‌های خود درباره شغل باید به دنبال کار باشد. در این سایت برای کارجویان با استعدادها و توانایی‌های خاص که می‌توانند موقعیت‌های شغلی خاصی را به دست بیاورند گزینه‌ای در نظر گرفته نشده است.

نوشته مشابه

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان در سال 1403 بین 1/1 تا 1/65 برابر حداقل دستمزد ماهانه و بر اساس درون یا برون شهری بودن فعالیت و نوع وسیله نقلیه و ضرایب دستمزد برای کارگران ساختمانی بین 1/3 تا 1/9 برابر حداقل حقوق و بر مبنای سطح مهارت می...

۱۵۰ هزار نفر در نوروز امسال از خدمات سلامت‌ محور گیلان بهره بردند

۱۵۰ هزار نفر در نوروز امسال از خدمات سلامت‌ محور گیلان بهره بردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در نوروز امسال، 150 هزار نفر از خدمات مراکز سلامت‌ محور استان بهره بردند که حدود ۱۲ هزار خدمت در غالب بستری و جراحی بوده است. به گزارش گیلان صدر دکتر «محمد تقی آشوبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با...

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

حداقل دستمزد روزانه مبنای حق بیمه بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در سال 1403 برابر دو میلیون و سیصد و هشتاد و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت ریال میباشد که ارقام کمک هزینه های رفاهی انگیزشی ، کمک هزینه مسکن ، پایه سنواتی نیز...

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان به عنوان اصلی ترین گروه تعهد گیرندگان سازمانی در پانزده سال اخیر سه برابر شده است و بازنشستگان و بازماندگان بزرگترین سهم را در میزان این رشد دارا هستند . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.