لزوم اعمال سیاست های تشویقی برای شهروندان در اجرای طرح بازآفرینی بافتهای فرسوده

منتخب اول شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با اشاره به نشست رونمایی از بیست جلد کتاب در حوزه میراث فرهنگی و باستان شناسی در استان گیلان اظهار داشت: احیا و رونمایی از این بیست جلد کتاب ارزشمند اقدامی بی سابقه در زمینه فعالیت های فرهنگی و میراثی بشمار میرود که نشان دهنده تاریخ غنی و ارزشمند گیلان زمین است و این امر نشان دهنده حضور پژوهشگرانی توانمند در استان گیلان است که باید از فعالیت های ارزشمند آنها حمایت گردد.

به گزارش گیلان صدر، دکتر احمد رمضانپور نرگسی در ادامه در خصوص طرح بازآفرینی بافت های فرسوده ابراز داشت: این طرح در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی در دوره تصدی آقای عبدالعلی زاده تصویب گردید و کارشناسان با بحث های فنی در کمیسیون های تخصصی به آن پرداخته اند.

وی افزود در مورد ماده ۱۶ در موضوع بحث تجاری اظهار نظر مشخصی صورت نگرفته است لیکن این به این مفهوم نیست که پارلمان محلی در راستای اتخاذ یک سیاست تشویقی منع قانونی داشته باشد و میتوان با این رویکرد پیش رفت.

رمضانپور ادامه داد هدف از رویکرد اتخاذ سیاست های تشویقی در خصوص بازآفزینی بافت های فرسوده تجمیع بناها در بافت های فرسوده و مبادرت به عمود سازی و آزاد شدن اراضی در این بافت ها و تبدیل آن به فضای سبز و خدماتی و رفاهی میباشد چرا که تجربه سایر شهرها علی الخصوص در جنوب شهر تهران در خصوص اجرای این قانون به وضوح نشان دهنده تاثیرات مثبت بر زندگی شهروندان است.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر لزوم توجه به ارتقا سطح کیفی زندگی شهروندان تجمیع بافت های فرسوده و تبدیل آن با یک نقشه هدفمند به بافتی مدرن را اقدامی مناسب در راستای احیای شهر رشت دانست که مدیریت شهری باید با نگاهی کارشناسی به آن بپردازد.

رمضانپور لزوم توجه به واحدهای تجاری در طرح بازآفرینی شهری در حوزه بافت های فرسوده با تدوین بسته های تشویقی تضمینی برای موفقیت طرح و استقبال ساکنین و کسبه بافت های فرسوده دانست.

نوشته مشابه

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد.شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان، رضا زنده دل در گفت و...

تقویت تعاملات و اعتمادسازی بیشتر هدف اصلی نشست با شرکای اجتماعی است

تقویت تعاملات و اعتمادسازی بیشتر هدف اصلی نشست با شرکای اجتماعی است

در نشستی مشترک با حضور مدیرکل و معاون منابع بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اعضای هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان ، مهمترین دغدغه های جامعه کارفرمایی و موضوعات کاری مورد تبادل نظر قرار گرفت . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی...

ضرورت بازسازی ساختمان های تاریخی رشت

ضرورت بازسازی ساختمان های تاریخی رشت

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه معماری های بسیار زیبایی در رشت وجود دارد گفت: در شهر رشت معماری های بسیار زیبایی مربوط به ادوار گذشته وجود دارد که نشان دهنده پیشینه معماری است و تاکید داریم چنین ساختمان هایی باید بازسازی شوند. به گزارش گیلان صدر و به...

آغاز عملیات اجرایی پروژه 18 واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت

آغاز عملیات اجرایی پروژه 18 واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از آغاز عملیات اجرایی پروژه 18 واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد و تحت پوشش نهادهای حمایتی در شفت خبر داد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، مهندس حامد دائمی با اشاره به فرمان تاریخی امام...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.