نیاز ضروری بندرکیاشهر به مرکز جامع سلامت ویژه

به گزارش گیلان صدر: نشست شورای سلامت شهرستان آستانه‌اشرفیه با حضور دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه، مهندس ابراهیم نجفی اسپیلی، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی و مهندس خسرو آرنگ، فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تقدم بهداشت بر درمان، اظهار کرد: ما بازدیدهای میدانی شهرستان‌ها را از خانه‌های بهداشت آغاز می‌کنیم، چون اعتقاد داریم بهداشت بر درمان، مقدم است.

وی از آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز جامع سلامت ویژه بندر کیاشهر خبر داد و افزود: بندر کیاشهر شهری ساحلی است و نیاز مردم منطقه به داشتن مرکز جامع ویژه، ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مساحت یک مرکز جامع سلامت، نهایتاً ۶۰۰ مترمربع است، گفت: مرکز جامع سلامت ویژه بندر کیاشهر با بخش‌های مختلف و تجهیزات مدرن در مساحتی بیش از یک هزار و ۸۰۰ مترمربعی ساخته خواهد شد.

وی از یکپارچه شدن سرویس خدمات‌دهی اورژانس در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد و گفت: علاوه بر توسعه ناوگان اورژانس آستانه‌اشرفیه، باید نیاز نیروی انسانی اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان با انتقال بیماران از مرکز استان به شهرستان جبران شود.

دکتر آشوبی با اشاره به فعال بودن ۷۰ تخت فعال در بیمارستان کوثر آستانه‌اشرفیه، تصریح کرد: نظارت بر ارائه خدمات درمانی در شهرستان آستانه‌اشرفیه باید تشدید شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آشوبی همچنین از پیگیری‌ها برای شبانه‌روزی شدن مرکز جامع سلامت دستک آستانه‌اشرفیه به جهت خدمت بهینه به مردم منطقه خبر داد.

ابراهیم نجفی اسپیلی – نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تلاش‌های دانشگاه در راستای رفع محرومیت‌ها از شهرستان، اظهار کرد: شبانه‌روزی کردن مرکز جامع سلامت دستک، احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی، احداث مرکز جامع سلامت ویژه در بندر کیاشهر و همچنین تخصیص آمبولانس و نیروی انسانی پزشک و پرستار، از مهم‌ترین مطالبات مردم در شهرستان است.

خسرو آرنگ فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز در این نشست اظهار کرد: مشکلات و کمبودهای نظام سلامت در شهرستان آستانه‌اشرفیه، احصا شده و خوشبختانه در جهت رفع آن تلاش نیز شده است که نمونه آن احداث مرکز جامع سلامت ویژه بندر کیاشهر بوده است.

وی گفت: شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در بخش‌هایی کمبود دارد و لازم است به سرانه سلامت این شهرستان به ویژه در بندر کیاشهر توجه ویژه‌ای بشود.

بازدید از مراکز سلامت محور شهری و روستایی تا کلنگ‌زنی احداث مرکز جامع سلامت ویژه بندرکیاشهر

گفتنی است، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نخستین برنامه از حضور در شهرستان آستانه اشرفیه، از مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره ۲ این شهر، بازدید کرد.

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور در مرکز جامع خدمات سلامت شهری شماره ۲، شاخص‌های سلامت را مورد ارزیابی قرار داد.
وی مهمترین شاخص ارزیابی مراکز جامع سلامت را مداخلات پزشکان، مراقبین سلامت و ماماها در مقوله جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانست و بر ضرورت جدی گرفتن این مهم تاکید کرد.
دکتر آشوبی همچنین در جریان بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت شهری ۲، در ارتباط تلفنی در جریان مراقبت های سلامت‌محور، حمایتی های مالی و پشتیبانی از مادری که به تازگی صاحب دو فرزند دو قلو شده نیز قرار گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج و همچنین آمادگی برای زایمان در مرکز جامع خدمات سلامت شماره ۲ آستانه اشرفیه حضور یافت و کیفیت محتوا و فضای آموزشی این مرکز را تحسین کرد.
هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مرکز جامع خدمات سلامت روستایی دهکا شهرستان آستانه اشرفیه نیز حضور یافت و سطح کمی و کیفی خدمات ارایه شده را ارزیابی کرد.
دکتر آشوبی در جریان حضور در مرکز جامع خدمات سلامت روستایی دهکا با تعدادی از مراجعین، گفت‌و‌گو و کیفیت خدمات ارایه شده به آن‌ها را در این مرکز ارزیابی کرد.
وی ضمن دیدار با کادر بهداشتی و درمانی این مرکز، در واحد مامایی مرکز جامع خدمات سلامت حضور یافت و بسته‌های آموزشی، خدمات بهداشتی و مراقبت‌های پس از زایمان را در گفت‌وگو با کارشناس واحد، مورد بررسی قرار داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در داروخانه فعال مرکز جامع خدمات سلامت روستایی دهکا حضور یافت و ذخیره دارویی، کمبودها و چالش‌های موجود را ارزیابی کرد.
هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در خانه بهداشت دهکا شهرستان آستانه اشرفیه حضور یافت.
دکتر آشوبی در جریان حضور در خانه بهداشت دهکا با بهورز این خانه در خصوص آمار جمعیتی، زادآوری، مشکلات فرزندآوری و مسایل بهداشتی جمعیت تحت پوشش، گفت‌وگو کرد.
هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه بازدیدهای میدانی از مراکز سلامت‌محور شهرستان آستانه اشرفیه، از مرکز جامع خدمات سلامت روستایی دستک‌ نیز بازدید کرد.
دکتر آشوبی در جریان حضور در مرکز جامع خدمات سلامت روستایی دستک‌ در واحد مامایی مرکز حاضر شد و سن ازدواج، زادآوری، سلامت عمومی زوجین، مراقبت‌های پیش، حین و پس از ازدواج را مورد بررسی قرار داد.
هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با همراهی مهندس ابراهیم نجفی اسپیلی- نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی از مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی شهر کیاشهر بازدید کرد.
کلنگ احداث مرکز جامع سلامت ویژه شهر بندرکیاشهر نیز امروز در جریان حضور هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با حضور مسوولان‌ شهرستان آستانه اشرفیه، بر زمین زده شد.
مرکز جامع سلامت ویژه شهر بندر کیاشهر در مساحت ۱۸۰ متر مربعی جنب مرکز جامع خدمات سلامت این شهر احداث خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین کلنگ زنی احداث مرکز جامع خدمات سلامت ویژه شهر بندرکیاشهر با اشاره به وضعیت جمعیتی استان، اظهار کرد: همه برنامه‌های فرهنگی، عمرانی و اجرایی نظام سلامت گیلان باید پیوست جوانی جمعیت و حمایت از خانواده داشته باشد.
دکتر آشوبی با اشاره به مساحت بیش از یک هزار و ۸۰۰ مترمربعی مرکز جامع سلامت ویژه بندر کیاشهر، افزود: این مرکز در سه فاز و با پیش‌بینی اعتباری حداقل یک‌صد میلیارد تومانی به منظور ارایه خدمت به مردم منطقه و گردشگران احداث خواهد شد.

وی ارتقای نظام سلامت استان گیلان را در گرو توسعه فضاهای فیزیکی دانست و گفت: تاکنون خدمات بسیار زیادی در راستای توسعه نظام سلامت استان به ویژه شهرستان آستانه اشرفیه انجام شده اما کافی نیست و باید سیر شتاب ارایه خدمت رسانی در این منطقه افزایش یابد.

هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه بازدیدهای میدانی با همراهی مسوولان‌ شهرستان در بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه حضور یافت.
دکتر آشوبی در جریان بازدید از بخش‌های بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه با کادر درمان بیمارستان، بیماران و همراهان آنها گفت‌وگو کرد و در جریان کم و کیف خدمات درمانی به مردم قرار گرفت.

هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان برنامه‌های حضور خود در آستانه اشرفیه، در شورای سلامت شهرستان حضور یافت و آخرین وضعیت نظام سلامت شهرستان را بررسی و تصمیمات لازم را برای بهبود خدمات سلامت‌محور را اتخاذ کرد.

نوشته مشابه

نگاه منطقه‌ای و تمرکز بر واقعیت‌ها؛ شرط تحقق توسعه

نگاه منطقه‌ای و تمرکز بر واقعیت‌ها؛ شرط تحقق توسعه

قاسم رضائیان، رئیس اتاق رشت در یادداشتی ضمن تأکید بر واقع‌گرایی و هماهنگی برای تحقق توسعه، نگاه منطقه‌ای و تمرکز بر واقعیت‌ها و آمار دقیق را از شروط رسیدن به توسعه عنوان کرد. دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران تقریباً با برنامه هفتم توسعه مصادف شده که این تقارن، فرصت...

سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه متعلق به اتاق بازرگانی ایران است

سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه متعلق به اتاق بازرگانی ایران است

به گزارش گیلان صدر و به نقل از مدیریت روابط عمومی اتاق بازرگانی گیلان: استان گیلان دارای ظرفیت های ارزشمندی بوده و بیش از یک قرن با اتحاد جماهیرشوری سابق و فدراسیون روسیه کنونی دارای روابط تجاری می باشد . استان گیلان با داشتن ظرفیت های زیرساخت لجستیکی دریایی و...

سرپرست نایب رئیس انجمن کشتی کارگری استان گیلان منصوب شد

سرپرست نایب رئیس انجمن کشتی کارگری استان گیلان منصوب شد

به گزارش گیلان صدر: طی حکمی از سوی محمد تطهیری مقدم، سرپرست هیئت ورزش کارگری استان گیلان، وحید فرحپور به عنوان سرپرست نایب رئیس انجمن کشتی کارگری استان گیلان منصوب شد. متن این حکم به شرح ذیل است؛ جناب آقای وحید فرح پور سلام علیکم نظر به تعهد تخصص و...

رتبه برتر بنیاد مسکن گیلان درانعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی

رتبه برتر بنیاد مسکن گیلان درانعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از کسب رتبه برتر کشوری بنیاد مسکن استان در تعداد پرونده های انعقاد قرارداد شده با بانک های عامل، در پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی سال ۱۴۰۲ خبر داد. به گزارش گیلان صدر حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.