پیشرفته ترین پهپاد چین رونمایی شد

‘سی اچ 7’ پیشرفته ترین پهپاد ساخت چین است که این کشور همزمان با نمایشگاه هوایی در شهر جوهای در جنوب این کشور از آن رونمایی کرده است.

به گزارش گیلان صدر، روزنامه گلوبال تایمز روز دوشنبه گزارش کرد این پهپاد، حتی پیشرفته تر و بهتر از پهپاد معروف ‘آر کی 170 ‘ است که آمریکایی ها از آن در عملیات ها و ماموریت های خود استفاده می کنند.

‘شی ون’ مهندس و طراح ارشد پهپاد ‘سی اچ’ چین که با نام رنگین کمان (چایهونگ) شناخته می شود به این نشریه گفت که این پهپاد به مراتب بهتر از پهپادهای آمریکایی است.

وی گفت با این حساب چین دومین کشوری است که پس از آمریکا قادر است پهپادهایی برای پرواز در مسافت ها و ارتفاعات بالا با سرعت بسیار زیاد و رادارگریز بسازد.

او افزود که این پهپاد می تواند برای ماموریت هایی در شرایط بسیار خطرناک از جمله برای ماموریت های نظارتی، شناسایی، حمایت های رزمی، پرتاب موشک، استفاده از تسلیحات هدایتگر و برای حمله به اهداف تعیین شده مورد استفاده قرار گیرد.

این هواپیمای بدون سرنشین چین دارای 10 متر طول و 22 متر پهنا است و می تواند با 13 هزار کیلوگرم بار از روی زمین برخاسته و تا ارتفاع 10 تا 13 کیلومتری پرواز کند. و سرعت 5 تا شش دهم ماک دارد و می تواند برای 15 ساعت پرواز کند.

این پهپاد می تواند در اهداف و مناطق دشمن به دلیل اینکه به آسانی قابل شناسایی نیست نفوذ کند و ماموریت هایش را برای شناسایی تجهیزات دشمن انجام دهد.

و  همچنین این پرنده می تواند علایم راداری را نیز همزمان شناسایی کند در صفحه مانیتور خود مورد راستی آزمایی قرار دهد و سایت های موشکی، مرکز فرماندهی دشمن و تجهیزات دریایی آنها را نیز ردیابی کند.

این پهپاد پیشرفته ساخت چین بین یک یا دو سال دیگر ماموریت های آزمایشی خود را انجام می دهد. و سپس توسط نیروی هوایی این کشور به خدمت گرفته خواهد شد.

‘شی ون’ گفت البته چین هنوز از لحاظ ساخت پهپاد و تجهیزات مختلف عقب تر از آمریکا و اروپا است اما می کوشد تا فاصله اش را با آنها کم کند.

به گفته وی چین هنوز از لحاظ فنی نتوانسته است همپای آمریکا باشد و برای همین امیدوار است با واشنگتن در این عرصه همکاری کند.

وی گفت که در آینده چین می خواهد روی ساخت این گونه پهپادها بخصوص پهپادهای عمود پرواز رادارگریز با قابلیت های بالای پروازی و فرود و سرعت بالا و توان رزمی بسیار قوی متمرکز شود.

نوشته مشابه

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

حادثه آتش سوزی منزل مسکونی به ساعت 11:51صبح امروز دوشنبه 27 فروردین 1403 به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد. به گزارش گیلان صدر: شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت گفت: با توجه به سازه های متراکم آن منطقه سریعا 8 خودروی اطفایی و آبرسان به محل...

عملیات بازگشایی خیابان‌ها باید به جد پیگیری و تسریع یابد

عملیات بازگشایی خیابان‌ها باید به جد پیگیری و تسریع یابد

شهردار رشت با بیان اینکه تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه تمام سطح شهر ضرورت دارد، اظهار داشت: طولانی شدن پروژه‌ها نارضایتی مردم را به دنبال دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان صدر؛ جلسه شورای معاونان و مدیران مناطق پنج‌گانه شهری ظهر شنبه به ریاست «رحیم شوقی» شهردار رشت برگزار...

اجرای عملیات روکش و ترمیم آسفالت محدوده مسکن مهر

اجرای عملیات روکش و ترمیم آسفالت محدوده مسکن مهر

شهردار رشت از اجرای روکش و ترمیم آسفالت محدوده شهرک مهر خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان صدر؛ به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، رحیم شوقی در تشریح این خبر اظهار کرد: اجرای روکش و ترمیم آسفالت محدوده شهرک مهر در دستور کار قرار دارد. وی با...

پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان گروههای مختلف بر اساس دستمزد سال جدید میسر می باشد

پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان گروههای مختلف بر اساس دستمزد سال جدید میسر می باشد

با اعمال آخرین تغییرات دستمزدی سال جدید ، تمامی بیمه شدگان اختیاری ، مشاغل آزاد ، زنان خانه دار ، رانندگان و کارگران ساختمانی و ... میتوانند نسبت به پرداخت حق بیمه های خود در سالجاری اقدام نمایند . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی اداره...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.