کمبود زمین صنعتی در گیلان به شدت محسوس است | اراضی مستعد هرچه سریعتر آماده سازی شود

گیلان صدر: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر یک روزه خود به گیلان ضمن بازدید از ناحیه صنعتی لشت نشاء، اظهار کرد: کمبود زمین صنعتی در گیلان به شدت محسوس است.

علی رسولیان یکی از هدف‌های سفر خود به استان را حل مشکلات ناحیه صنعتی لشت نشاء دانست و خاطر نشان کرد: ناحیه صنعتی لشت نشاء با توجه به همجواری با منطقه آزاد انزلی می‌توانند ضمن جذب سرمایه گذار به تقویت صنایع کشورکمک کند.

وی نزدیکی با بنادر و منطقه آزاد انزلی و وجود راه‌های دسترسی دیگر را از جمله مزایا و امتیازات این ناحیه صنعتی دانست و افزود: صنایع کوچک در زمان کم و با صرف هزینه کم قابل راه اندازی بوده و نقش قابل توجهی نیز در بومی سازی صنایع و اشتغالزایی دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اهتمام ویژه به تولید ملی را در حال حاضر امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید با راه اندازی واحدهای کارآفرینی در قالب بنگاه‌های کوچک، به سمت ایجاد واحدهای تولیدگرا و اشتغالزا حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در گیلان هزاران هکتار عرصه شالیزاری و زراعی وجود دارد این در حالی است که عرصه‌های صنعتی موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان ۱۸۵۸ هکتار می‌باشد که از این میزان ۳۰ درصد از آن نیز به تأسیسات و فضای عمومی داخل شهرک‌ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به کمبود زمین صنعتی برای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در گیلان، اظهارکرد: کمبود شهرک‌ها و نواحی صنعتی در گیلان محسوس است و باید اراضی مستعد هرچه سریعترآماده سازی شود.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک در حال حاضر بهترین راه حل برای اشتغالزایی و کارآفرینی می‌باشد، افزود: برای استقبال از سرمایه گذاران صنعتی و ایجاد اشتغال در این حوزه، ضمن مطالبه، احصاء مشکلات نواحی و شهرکهای صنعتی به شدت نیازمند همکاری برخی سازمانها برای ابتیاع اراضی مستعد دراین خصوص هستیم.

نوشته مشابه

استقبال گردشگران نوروزی از جشنواره بهار در بهار منطقه آزاد انزلی

استقبال گردشگران نوروزی از جشنواره بهار در بهار منطقه آزاد انزلی

به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی،یکی از مهمترین بخش های مورد استقبال و توجه گردشگران نوروزی قرار گرفته است، برگزاری جشن بهار در بهار با اجرای موسیقی سنتی و فولکلور گیلان زمین و برنامه های شاد و مفرح...

نظارت میدانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از اماكن اقامتی و گردشگری

نظارت میدانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از اماكن اقامتی و گردشگری

به گزارش گیلان صدر و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، محمدسجاد سیاهکارزاده، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان به همراه اعضای ستاد خدمات سفر از آخرین وضعیت امکانات و خدمات گردشگری در حال ارائه از سوی بخش های مختلف بازدید به...

سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه متعلق به اتاق بازرگانی ایران است

سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه متعلق به اتاق بازرگانی ایران است

به گزارش گیلان صدر و به نقل از مدیریت روابط عمومی اتاق بازرگانی گیلان: استان گیلان دارای ظرفیت های ارزشمندی بوده و بیش از یک قرن با اتحاد جماهیرشوری سابق و فدراسیون روسیه کنونی دارای روابط تجاری می باشد . استان گیلان با داشتن ظرفیت های زیرساخت لجستیکی دریایی و...

رتبه برتر بنیاد مسکن گیلان درانعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی

رتبه برتر بنیاد مسکن گیلان درانعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از کسب رتبه برتر کشوری بنیاد مسکن استان در تعداد پرونده های انعقاد قرارداد شده با بانک های عامل، در پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی سال ۱۴۰۲ خبر داد. به گزارش گیلان صدر حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.