بحث بیمه خبرنگاران همچنان از موضوعات مغفول در بین طرح ها و لوایح مجلس است

محمد صادق حسنی نماینده مردم شهرستان رشت در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان گفت: تلاش جدی تری در خصوص رفع کاستی های حوزه رسانه از سوی دولت و مجلس باید صورت گیرد.

به گزارش گیلان صدر، محمد صادق حسنی جوریابی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در نشستی که  خانه مطبوعات گیلان با حضور اعضای هیات مدیره این خانه و خبرنگاران تشکیل شد، گفت: در حال حاضر سمت و سوی رسانه های کشور به سمت فضای مجازی پیش می رود و اثر گذاری فضای مجازی به جهت سهل الوصول بودن آن بسیار گسترده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی مشکلات و تهدیدات خاص خود را نیز به همراه دارد، افزود: اخبار کذب در فضای مجازی بیشتر گسترش پیدا می کنند و باید اهرم های قانونی برای کنترل این اخبار کذب در نظر گرفته شود.

حسنی ادامه داد: نشریات و مطبوعات کشور از قانون مطبوعات پیروی می کنند و البته سایت های مجازی مجوز دار نیز تابع قوانین هستند و نمی توانند خارج از خطوط قانون حرف بزنند اما فراگیری فضای مجازی و سرعت انتشار اخبار در حال حاضر بیشتر از نشریات مکتوب است.

وی نمایندگان مجلس را علاقمند به حوزه ارتباط با رسانه ها و خبرنگاران خواند و گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و باید مشکلات معیشتی و شغلی آنان از دید مسئولین پنهان نماند.

حسنی جوریابی عنوان کرد: متاسفانه بحث بیمه خبرنگاران همچنان از موضوعات مغفول در بین طرح ها و لوایح مجلس است و امیدواریم که این مساله که مطالبه اکثر خبرنگاران کشور است با پیگیری مجددانه نمایندگان به سرانجام برسد.

همچنین در این جلسه، کریم خورسندی مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان ضمن ارایه گزارشی از فعالیت رسانه ها در استان گفت: استان گیلان یکی از استانهایی است که تعدد نشریات و پایگاههای خبری مجازی در آن بالاست.

وی فضای مجازی را یک فرصت و همچنین تهدید خواند و افزود: اگر از رسانه ی مجازی بهره برداری صحیحی صورت نگیرد تبدیل به یک تهدید برای جامعه و نظام خواهد شد و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی به مشکلات صنعت چاپ و نشر اشاره کرد و گفت: گرانی کاغذ بر روند فعالیت نشریات مکتوب تاثیر گذاشته است و انتظار ما از دولت این است که حمایت ویژه ای از حوزه نشریات و چاپ بعمل آید.

خورسندی در زمینه تصویب قوانینی در مجلس برای کارکرد رسانه ها گفت: انتظار مدیران رسانه ها و فعالان عرصه رسانه این است که مجلس قوانینی را مصوب کند که بحث فعالیت در فضای مجازی خطوط قرمز و چهارچوب های مشخصی داشته باشد.

برنا

نوشته مشابه

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

حادثه آتش سوزی منزل مسکونی به ساعت 11:51صبح امروز دوشنبه 27 فروردین 1403 به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد. به گزارش گیلان صدر: شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت گفت: با توجه به سازه های متراکم آن منطقه سریعا 8 خودروی اطفایی و آبرسان به محل...

عملیات بازگشایی خیابان‌ها باید به جد پیگیری و تسریع یابد

عملیات بازگشایی خیابان‌ها باید به جد پیگیری و تسریع یابد

شهردار رشت با بیان اینکه تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه تمام سطح شهر ضرورت دارد، اظهار داشت: طولانی شدن پروژه‌ها نارضایتی مردم را به دنبال دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان صدر؛ جلسه شورای معاونان و مدیران مناطق پنج‌گانه شهری ظهر شنبه به ریاست «رحیم شوقی» شهردار رشت برگزار...

اجرای عملیات روکش و ترمیم آسفالت محدوده مسکن مهر

اجرای عملیات روکش و ترمیم آسفالت محدوده مسکن مهر

شهردار رشت از اجرای روکش و ترمیم آسفالت محدوده شهرک مهر خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان صدر؛ به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، رحیم شوقی در تشریح این خبر اظهار کرد: اجرای روکش و ترمیم آسفالت محدوده شهرک مهر در دستور کار قرار دارد. وی با...

پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان گروههای مختلف بر اساس دستمزد سال جدید میسر می باشد

پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان گروههای مختلف بر اساس دستمزد سال جدید میسر می باشد

با اعمال آخرین تغییرات دستمزدی سال جدید ، تمامی بیمه شدگان اختیاری ، مشاغل آزاد ، زنان خانه دار ، رانندگان و کارگران ساختمانی و ... میتوانند نسبت به پرداخت حق بیمه های خود در سالجاری اقدام نمایند . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی اداره...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.