بیمارستان‌های گیلان مملو از بیماران کرونایی | ۷۰ درصد ۵۰ ساله‌های گیلان واکسینه شدند

گیلان صدر:  ارسلان سالاری با اشاره به سیر صعودی بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: بالغ‌بر دو هزار بیمار در سطح بیمارستان‌ها بستری هستند و روزانه ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی بستری و یا خدمات دارویی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی، تعداد زیادی از بیماران در مراکز ۱۶ و ۲۴ساعته بهداشتی مراجعه می‌کنند، افزود: بسیاری از بخش‌های بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان مملو از بیماران کرونایی بوده، چرا که شدت و قدرت بیماری کنونی بیشتر از پیک‌های قبلی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت جدی گرفتن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: برای عبور از پیک و کاهش بستری و فوتی‌ها، مردم باید با جدیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را به ویژه در ایام سوگواری محرم رعایت کنند تا ما شاهد افزایش بار بیماری نباشیم.

دبیر ستاد کرونا گیلان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد تخت‌های درمانی و تجهیزات موردنیاز در استان با شتاب بیشتری در حال افزایش است، تصریح کرد: طی هفته‌های اخیر پنج دستگاه اکسیژن ساز و مخزن اکسیژن وارد بیمارستان‌های استان و علاوه بر آن سالن ۱۲۰ تخته اورژانس پشتیبان نیز مهیا برای انتقال بیماران شده است.

دکتر سالاری با اذعان به اینکه از همه ظرفیت‌های استان جهت بستری و مداوای بیماران استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر مردم به نحو کنونی که ما شاهد آن هستیم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند به‌گونه‌ای که تالارها باز، دورهمی‌ها تداوم و تجمعات در محیط‌های سربسته انجام شود، شاید در هفته‌های آینده ظرفیت‌های ما کاملاً تکمیل و امکان ارائه سرویس‌دهی به مردم نیز ممکن نباشد.

وی همچنین به کاهش مساعدت‌های خیران و نیکوکاران حوزه سلامت در گیلان اشاره کرد و گفت: در اسفند ۹۸ بسیاری از خیرین، جهادی‌ها، شرکت‌های همکار و بسیاری از سازمان‌ها به کمک مدافعان سلامت آمدند اما امروزه حضور خیران کمرنگ شده درحالی که حساسیت و رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم بسیار کاهش‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به گزارشی در خصوص اجرای سند ملی واکسیناسیون کرونا در گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۸۰ هزار دوز واکسن در گیلان تزریق‌شده که حدود ۳۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۷۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال در استان را شامل می‌شود.

دکتر سالاری با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۳۰ پایگاه و مراکز تجمیعی در استان به همت مدافعان سلامت و بسیج مشغول واکسیناسیون هستند، افزود: در حال حاضر روزانه ۳۰ هزار دوز واکسن در گیلان تزریق می‌شود و در صورت در اختیار داشتن واکسن بیشتر، آمادگی تزریق واکسن تا ۱۰۰ هزار دوز در روز را نیز در استان داریم.

نوشته مشابه

کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

فرمانده انتظامی گیلان از کشف حجم قابل توجهی از نوشیدنی های قاچاق به ارزش بیش از ۹۱ میلیارد ریال در بازرسی از انبار یک شرکت در شهرستان رشت خبر داد. به گزارش گیلان صدر؛ سردار عزیزالله ملکی روز چهارشنبه با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق...

چینی ها از بسته های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی استقبال کردند

چینی ها از بسته های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی استقبال کردند

یک هیئت تجاری خارجی از کشور چین با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون انجام سرمایه گذاری در این منطقه به مذاکره پرداختند. به گزارش گیلان صدر؛ در این نشست رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با معرفی ویژگی های ممتاز جغرافیایی این منطقه...

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: همزمان با آغاز دهه حساب 100 امام و بنیاد مسکن 955 واحد مسکن روستایی با اعتبار بیش از هفت میلیارد ریال در مناطق مختلف گیلان به بهره برداری می رسد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان...

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

حادثه آتش سوزی منزل مسکونی به ساعت 11:51صبح امروز دوشنبه 27 فروردین 1403 به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد. به گزارش گیلان صدر: شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت گفت: با توجه به سازه های متراکم آن منطقه سریعا 8 خودروی اطفایی و آبرسان به محل...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.