• درباره ما
  • تماس با ما
دوشنبه 16 تیر 1404
  • Login
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت
  • فرهنگی
  • پرونده ویژه
  • یادداشت
  • طنز
  • سایر رسانه ها
No Result
View All Result
گیلان صدر
No Result
View All Result

تابستان امسال مردم گیلان خاموشی نداشتند

31 مرداد 1401
in اجتماعی, اخبار ادارات, اسلایدشو
0
تابستان امسال مردم گیلان خاموشی نداشتند

مهدیزاده با بیان اینکه ۷۲۰ هزار مشترک برق درحال دریافت پاداش هستند، یادآور شد: امسال با وفاقی که در کل جامعه صورت گرفت بعد از دو دهه مردم گیلان طعم خاموشی را نچشیدند.

گیلان صدر: مراسم تجلیل از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان گیلان برگزار شد.

در این مراسم، مدیرعامل شرکت توزیع برق، ضمن خیر مقدم به خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران باعث افزایش دانش و سلامت مطالبه گری در جامعه شده و با قلم خود باعث ارتقای فرهنگ جامعه می‌شوند.

محمدتقی مهدی زاده گفت: شما می‌توانید حرف مردم، نگاه مردم و درخواست مردم را به مسئولین برسانید. پاکی قلم خبرنگاران نوعی عبادت است و قلمی که به درستی استفاده شود می‌تواند باعث اصلاح جامعه شود لذا امیدواریم با ایجاد ارتباطات بین مسئولین و مردم ارتقای جامعه را در همه زمینه ها داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: جلسه قبل ۱۶ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ بود که اولین روز پیک مصرف برق در سال نیز بود. در همان جلسه اعلام کردیم اگر مردم همکاری کنند و اصحاب رسانه هم در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف کمک کنند، یا خاموشی نخواهیم داشت یا بسیار کم خواهد بود. و خوشبختانه دیدیم که امسال با وفاقی که در کل جامعه صورت گرفت و با برنامه ریزی دقیقی که در صنعت برق داشتیم، بعد از دو دهه مردم گیلان طعم خاموشی را نچشیدند و این افتخاری است که نصیب همه اثرگذاران است.

مهدی زاده در ادامه اظهار کرد: در زمستان سال گذشته با وجود اینکه خیلی ها این تصور را داشتند که حرف هایی که زده می‌شود، شدنی نیست اما در نتیجه دیدیم که در زمستان خاموشی نداشتیم و نشان داده شد اگر جامعه یک دل و همکار باشند براساس برنامه ریزی درست هر ناشدنی را می‌شود، شدنی کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: در سال های گذشته حتی بعضی روزها در چهار مرحله هم خاموشی داشتیم اما امسال ناشی از کمبود نیرو در هیچ کجا حتی یک دقیقه خاموشی اعمال نشد. لازم به ذکر است که ممکن است خاموشی دیده شده باشد اما همگی به دلیل حوادث به وجود آمده بودند و به دلیل کمبود نیرو نیست.

مهدیزاده افزود: ۷۲۰ هزار مشترک ما درحال دریافت پاداش هستند و این پاداش  مبلغی بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان می‌باشد.

وی گفت: ما در حوزه صنایع امسال به جای تعطیلی روز جمعه، آن را به وسط هفته انتقال دادیم و این باعث شد بالاترین رضایت به نسبت سنوات گذشته ایجاد شود. در حوزه کشاورزی امسال اعلام شد که اگر ۵ ساعت در طول روز استفاده نکنند ۱۹ ساعت دیگر رایگان خواهد شد که در این حوزه خیلی همکاری از سوی کشاورزان ندیدیم اما چون با معیشت مردم همراه بود سختگیری نکردیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به سختگیری شدید اعمال شده در حوزه ادارات، اظهار کرد: برق حدودا ۷۰ اداره استان قطع شد و بالغ بر ۴۰۰ مورد اخطار برای ادارات ثبت شد. همکاران با رصد، کنترل و پیگیری به ادارت اخطار صادر میکردند و اگر بعد از دو بار رعایت لازم صورت نمی‌گرفت، برق اداره قطع می‌شد.

وی ادامه داد: در سایر حوزه ها نیز چنین برنامه هایی اعمال شد، همانند حوزه روشنایی معابر که ترکیب یک در میان یا ضربدری را ایجاد کردیم تا یکی روشن و یکی خاموش باشد که علاوه بر مدیریت انرژی، روشنایی خیابان را هم توانسیم داشته باشیم.

مهدی زاده با تاکید بر اینکه بحث مدیریت بار همچنان ادامه دارد، گفت: تا ۱۵ شهریور اوج مصرف برق است که امیدوارم مردم در ۲ هفته آینده نیز مدیریت کنند تا به خوبی تابستان امسال را پشت سر بگذاریم.

وی خاطر نشان کرد: امسال حدود ۵ و نیم درصد در اوج بار، رشد مصرف داشتیم و برنامه هایی که امسال تنظیم شد یک حرکت مدیریت مصرف ریشه ای برای سال های آتی می‌باشد.

مهدی زاده بیان کرد: تمام این تلاش ها در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم بود اما می‌دانیم که ما وارث یک شبکه فرسوده هستیم و سعی داریم تمام عقب افتادگی های نشات گرفته از بحران های گذشته است را جبران کنیم. اقدامات خوبی نیز در این حوزه صورت گرفته شده است که باید به گوش مردم برسد تا بدانند در حوزه صنعت برق در نظام کشور چه خدمات خوبی اتفاق افتاده است.

مدیرعامل توزیع برق در پایان اظهار کرد: همچنین در هفته دولت ۵۸۰ پروژه با اعتباری حدود ۱۸۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که امید است بتوان میزان آسیب پذیری جامعه را کاهش دهیم.

۷۶ درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می کنند

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان نیز در این نشست گفت: در‌ رسانه پنجره متقابلی بین مردم و مسئولین وجود دارد، پنجره‌ای که ما از نیاز های مردم آگاه می‌کند ضمن اینکه خواسته های ما را نیز به گوش مردم منتقل می‌رساند.

جواد بیدی در ادامه اظهارات خود یادآور شد: مشترکین استان گیلان ۷۲ درصد خانگی هستند که مصرف خانگی عملا قسمت عمده را از نظر تعداد به خودش اختصاص می‌دهد.

وی افزود: ۷۶ درصد مشترکین خانگی ما الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و فقط ۲۴ درصد هستند که الگو را رعایت نمی‌کنند که این ۲۴ درصد مشترکین، ۴۴ درصد از میزان برق را مصرف می‌کنند.

بیدی با بیان اینکه در بحث مدیریت مصرف، راهکار های ساده ای وجود دارد که کمک بزرگی به کاهش برق خواهند کرد، افزود: اولین راه دمای آسایش می‌باشد به این معنی که دمای کولر ها بر روی ۲۵ درجه تنظیم شود تا میران برق مصرفی کاهش یابند.

وی گفت: دومین مسئله استفاده از نور طبیعی روز است که باعث کاهش انرژی می‌شود. مسئله سوم نیز شناخت زمان اوج بار می‌باشد که این زمان حدودا یک ربع بعد از اذان صبح و اذان مغرب است و تا ۲ ساعت بعد از شروع آن نباید وسایل برقی پرمصرف همانند لباسشویی یا ماشین ظرفشویی استفاده شود زیرا هم هزینه بهای انرژی در این ساعات ۲.۵ برابر می‌باشذ و هم فشار زیادی به توزیع برق وارد می‌شود.

در انتها معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق گیلان گفت: بهتر است از لوازم پرمصرف در ساعت ۱۲ شب استفاده شوند./دیارمیرزا

 

Tags: خاموشی برقشرکت توزیع برق گیلانگیلان صدرمحمدتقی مهدی زاده

نوشته مشابه

فضای شهری‌ باید به بستری برای تجلی ارادت به شهدا و الگوسازی برای نسل جوان تبدیل شود

فضای شهری‌ باید به بستری برای تجلی ارادت به شهدا و الگوسازی برای نسل جوان تبدیل شود

by shahed
9 تیر 1404
0

به گزارش گیلان صدر و به نقل از امور ارتباطات شهرداری رشت،صبح امروز دوشنبه ۹ تیرماه،در چارچوب دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مقاومت ۱۲ روزه در برابر رژیم صهیونیستی،با حضور حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان،سردار...

ترانزیت لوله های فولادی تركیه به تركمنستان از مسیر بندر كاسپین

ترانزیت لوله های فولادی تركیه به تركمنستان از مسیر بندر كاسپین

by shahed
15 خرداد 1404
0

به گزارش گیلان صدر و به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی میثم محمدی‌نژاد، معاون امور بنادر و حوزه خزر سازمان، با تأکید بر اهمیت این مسیر ترانزیتی در اتصال ترکیه به آسیای مرکزی، اظهار داشت: «بندر کاسپین آمادگی کامل دارد تا با صاحبان بار...

ضرورت توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی رشت

ضرورت توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی رشت

by shahed
14 خرداد 1404
0

فرماندار رشت با تأکید بر نقش زیرساخت‌ها در رونق تولید و جذب سرمایه‌گذار گفت: توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی مرکز گیلان باید با سرعت و هماهنگی بیشتر دنبال شود. به گزارش گیلان صدر: سید اسماعیل میرغضنفری پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان اظهار...

نشست اعضای انجمن بنادر خصوصی ایران در بندر كاسپین

نشست اعضای انجمن بنادر خصوصی ایران در بندر كاسپین

by shahed
11 خرداد 1404
0

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست تخصصی اعضای انجمن بنادر خصوصی ایران با محوریت توسعه همکاری‌ها در حوزه لجستیک و بنادر شمال کشور، به میزبانی شرکت محور طلایی کاسپین، در بندر کاسپین برگزار شد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و امور بین‌الملل...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

فضای شهری‌ باید به بستری برای تجلی ارادت به شهدا و الگوسازی برای نسل جوان تبدیل شود

ترانزیت لوله های فولادی تركیه به تركمنستان از مسیر بندر كاسپین

ضرورت توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی رشت

نشست اعضای انجمن بنادر خصوصی ایران در بندر كاسپین

رویداد ملی «سفیران خلیج‌فارس» با مشاركت پیشكسوت گیلانی قایقرانی و پاروزنی از فارور تا كیش

پرداخت اضافه کاری نیروهای شرکتی بر اساس مصوبه جدید شورا

جشنواره چای با حضور مصطفی راغب روز جمعه در جزیره استخر لاهیجان برگزار می شود

منطقه آزاد انزلی میزبان شانزدهمین نشست خبری سخنگوی دولت

تاکید بر کیفیت و تسریع پروژه‌های آسفالت شهری در رشت

آغاز عملیات نهضت آسفالت در لاهیجان

اصلاح و بازسازی ۶۰۰۰ كیلومتر دیگر از شبكه‌های فرسوده برق گیلان

تلاش برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در منطقه آزاد انزلی

اخبار پربازدید

بازگشت مرد باروتی به شهرداری رشت/ محمود باقری خطیبانی مشاور اجرایی شهردار رشت شد

بازگشت مرد باروتی به شهرداری رشت/ محمود باقری خطیبانی مشاور اجرایی شهردار رشت شد

14 آبان 1398
حرمت داری و درک کارکنان و مراجعان مهمترین اصل و گام اول موفقیت در مدیریت است

حرمت داری و درک کارکنان و مراجعان مهمترین اصل و گام اول موفقیت در مدیریت است

12 تیر 1399
مسئولان استان پاسخگو باشند/نهاد صادر کننده مجوز خانه عفاف فخر در گیلان کیست؟

مسئولان استان پاسخگو باشند/نهاد صادر کننده مجوز خانه عفاف فخر در گیلان کیست؟

17 آبان 1400
فضای شهری‌ باید به بستری برای تجلی ارادت به شهدا و الگوسازی برای نسل جوان تبدیل شود

فضای شهری‌ باید به بستری برای تجلی ارادت به شهدا و الگوسازی برای نسل جوان تبدیل شود

9 تیر 1404
رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری در تمامی بیمارستان های دولتی گیلان

رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری در تمامی بیمارستان های دولتی گیلان

22 تیر 1399
اولین مرکز اختلالات اُتیسم استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در رشت افتتاح شد

اولین مرکز اختلالات اُتیسم استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در رشت افتتاح شد

24 تیر 1399

اخبار پر اشتراک

  • راه اندازی سامانه نوبت دهی تلفن همراه در مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان

    راه اندازی سامانه نوبت دهی تلفن همراه در مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان

    1777 shares
    Share 711 Tweet 444
  • مسئولان استان پاسخگو باشند/نهاد صادر کننده مجوز خانه عفاف فخر در گیلان کیست؟

    1647 shares
    Share 659 Tweet 412
  • اولین مرکز اختلالات اُتیسم استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در رشت افتتاح شد

    1411 shares
    Share 564 Tweet 353
  • هشدار در خصوص خطر اپلیکیشن لایکی برای نوجوانان/در لایکی هیچ مرز اخلاقی مشخصی وجود ندارد

    1271 shares
    Share 508 Tweet 318
  • شرح فاجعه؛ نامهٔ آسیا ابتهاج به مسعود بهنود

    1256 shares
    Share 502 Tweet 314

گیلان صدر

دسترسی سریع

  • درباره ما
  • تماس با ما

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب این پایگاه خبری_تحلیلی محفوظ میباشد.

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع میباشد . انتشار مطالب به معنی تایید محتوای آنها نیست |  سئو کیورد

No Result
View All Result
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت
  • فرهنگی
  • پرونده ویژه
  • یادداشت
  • طنز
  • سایر رسانه ها

eRasaneh_Trustseal(82722, true);

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In