• درباره ما
  • تماس با ما
شنبه, آبان ۲۴, ۱۴۰۴
  • Login
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت
  • فرهنگی
  • پرونده ویژه
  • یادداشت
  • طنز
  • سایر رسانه ها
No Result
View All Result
گیلان صدر
No Result
View All Result

تابستان امسال مردم گیلان خاموشی نداشتند

۳۱ مرداد ۱۴۰۱
in اجتماعی, اخبار ادارات, اسلایدشو
0
تابستان امسال مردم گیلان خاموشی نداشتند

مهدیزاده با بیان اینکه ۷۲۰ هزار مشترک برق درحال دریافت پاداش هستند، یادآور شد: امسال با وفاقی که در کل جامعه صورت گرفت بعد از دو دهه مردم گیلان طعم خاموشی را نچشیدند.

گیلان صدر: مراسم تجلیل از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان گیلان برگزار شد.

در این مراسم، مدیرعامل شرکت توزیع برق، ضمن خیر مقدم به خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران باعث افزایش دانش و سلامت مطالبه گری در جامعه شده و با قلم خود باعث ارتقای فرهنگ جامعه می‌شوند.

محمدتقی مهدی زاده گفت: شما می‌توانید حرف مردم، نگاه مردم و درخواست مردم را به مسئولین برسانید. پاکی قلم خبرنگاران نوعی عبادت است و قلمی که به درستی استفاده شود می‌تواند باعث اصلاح جامعه شود لذا امیدواریم با ایجاد ارتباطات بین مسئولین و مردم ارتقای جامعه را در همه زمینه ها داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: جلسه قبل ۱۶ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ بود که اولین روز پیک مصرف برق در سال نیز بود. در همان جلسه اعلام کردیم اگر مردم همکاری کنند و اصحاب رسانه هم در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف کمک کنند، یا خاموشی نخواهیم داشت یا بسیار کم خواهد بود. و خوشبختانه دیدیم که امسال با وفاقی که در کل جامعه صورت گرفت و با برنامه ریزی دقیقی که در صنعت برق داشتیم، بعد از دو دهه مردم گیلان طعم خاموشی را نچشیدند و این افتخاری است که نصیب همه اثرگذاران است.

مهدی زاده در ادامه اظهار کرد: در زمستان سال گذشته با وجود اینکه خیلی ها این تصور را داشتند که حرف هایی که زده می‌شود، شدنی نیست اما در نتیجه دیدیم که در زمستان خاموشی نداشتیم و نشان داده شد اگر جامعه یک دل و همکار باشند براساس برنامه ریزی درست هر ناشدنی را می‌شود، شدنی کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: در سال های گذشته حتی بعضی روزها در چهار مرحله هم خاموشی داشتیم اما امسال ناشی از کمبود نیرو در هیچ کجا حتی یک دقیقه خاموشی اعمال نشد. لازم به ذکر است که ممکن است خاموشی دیده شده باشد اما همگی به دلیل حوادث به وجود آمده بودند و به دلیل کمبود نیرو نیست.

مهدیزاده افزود: ۷۲۰ هزار مشترک ما درحال دریافت پاداش هستند و این پاداش  مبلغی بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان می‌باشد.

وی گفت: ما در حوزه صنایع امسال به جای تعطیلی روز جمعه، آن را به وسط هفته انتقال دادیم و این باعث شد بالاترین رضایت به نسبت سنوات گذشته ایجاد شود. در حوزه کشاورزی امسال اعلام شد که اگر ۵ ساعت در طول روز استفاده نکنند ۱۹ ساعت دیگر رایگان خواهد شد که در این حوزه خیلی همکاری از سوی کشاورزان ندیدیم اما چون با معیشت مردم همراه بود سختگیری نکردیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به سختگیری شدید اعمال شده در حوزه ادارات، اظهار کرد: برق حدودا ۷۰ اداره استان قطع شد و بالغ بر ۴۰۰ مورد اخطار برای ادارات ثبت شد. همکاران با رصد، کنترل و پیگیری به ادارت اخطار صادر میکردند و اگر بعد از دو بار رعایت لازم صورت نمی‌گرفت، برق اداره قطع می‌شد.

وی ادامه داد: در سایر حوزه ها نیز چنین برنامه هایی اعمال شد، همانند حوزه روشنایی معابر که ترکیب یک در میان یا ضربدری را ایجاد کردیم تا یکی روشن و یکی خاموش باشد که علاوه بر مدیریت انرژی، روشنایی خیابان را هم توانسیم داشته باشیم.

مهدی زاده با تاکید بر اینکه بحث مدیریت بار همچنان ادامه دارد، گفت: تا ۱۵ شهریور اوج مصرف برق است که امیدوارم مردم در ۲ هفته آینده نیز مدیریت کنند تا به خوبی تابستان امسال را پشت سر بگذاریم.

وی خاطر نشان کرد: امسال حدود ۵ و نیم درصد در اوج بار، رشد مصرف داشتیم و برنامه هایی که امسال تنظیم شد یک حرکت مدیریت مصرف ریشه ای برای سال های آتی می‌باشد.

مهدی زاده بیان کرد: تمام این تلاش ها در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم بود اما می‌دانیم که ما وارث یک شبکه فرسوده هستیم و سعی داریم تمام عقب افتادگی های نشات گرفته از بحران های گذشته است را جبران کنیم. اقدامات خوبی نیز در این حوزه صورت گرفته شده است که باید به گوش مردم برسد تا بدانند در حوزه صنعت برق در نظام کشور چه خدمات خوبی اتفاق افتاده است.

مدیرعامل توزیع برق در پایان اظهار کرد: همچنین در هفته دولت ۵۸۰ پروژه با اعتباری حدود ۱۸۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که امید است بتوان میزان آسیب پذیری جامعه را کاهش دهیم.

۷۶ درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می کنند

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان نیز در این نشست گفت: در‌ رسانه پنجره متقابلی بین مردم و مسئولین وجود دارد، پنجره‌ای که ما از نیاز های مردم آگاه می‌کند ضمن اینکه خواسته های ما را نیز به گوش مردم منتقل می‌رساند.

جواد بیدی در ادامه اظهارات خود یادآور شد: مشترکین استان گیلان ۷۲ درصد خانگی هستند که مصرف خانگی عملا قسمت عمده را از نظر تعداد به خودش اختصاص می‌دهد.

وی افزود: ۷۶ درصد مشترکین خانگی ما الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و فقط ۲۴ درصد هستند که الگو را رعایت نمی‌کنند که این ۲۴ درصد مشترکین، ۴۴ درصد از میزان برق را مصرف می‌کنند.

بیدی با بیان اینکه در بحث مدیریت مصرف، راهکار های ساده ای وجود دارد که کمک بزرگی به کاهش برق خواهند کرد، افزود: اولین راه دمای آسایش می‌باشد به این معنی که دمای کولر ها بر روی ۲۵ درجه تنظیم شود تا میران برق مصرفی کاهش یابند.

وی گفت: دومین مسئله استفاده از نور طبیعی روز است که باعث کاهش انرژی می‌شود. مسئله سوم نیز شناخت زمان اوج بار می‌باشد که این زمان حدودا یک ربع بعد از اذان صبح و اذان مغرب است و تا ۲ ساعت بعد از شروع آن نباید وسایل برقی پرمصرف همانند لباسشویی یا ماشین ظرفشویی استفاده شود زیرا هم هزینه بهای انرژی در این ساعات ۲.۵ برابر می‌باشذ و هم فشار زیادی به توزیع برق وارد می‌شود.

در انتها معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق گیلان گفت: بهتر است از لوازم پرمصرف در ساعت ۱۲ شب استفاده شوند./دیارمیرزا

 

Tags: خاموشی برقشرکت توزیع برق گیلانگیلان صدرمحمدتقی مهدی زاده

نوشته مشابه

ورزشگاه برای بانوان آزاد است؛ فقط نه در رشت!

ورزشگاه برای بانوان آزاد است؛ فقط نه در رشت!

by shahed
۲۴ آبان ۱۴۰۴
0

اختصاصی/ گیلان صدر: موضوع «ممنوعیت ورود بانوان رشتی به ورزشگاه»، در حالی که چند کیلومتر آن‌طرف‌تر بانوان انزلی‌چی با شوق روی سکوهای تختی می‌نشینند، سال‌هاست به یک سؤال تکراری و آزاردهنده در افکار عمومی گیلان تبدیل شده؛ سؤالی که هیچ‌وقت پاسخی روشن به خودش ندیده است. چندی پیش فرماندار رشت...

از هشدار گذشتیم؛ حالا نوبت مطالبه است

از هشدار گذشتیم؛ حالا نوبت مطالبه است

by shahed
۲۰ آبان ۱۴۰۴
0

اختصاصی/ گیلان صدر: روز گذشته سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: «یک نوبت تزریق داروی سرطانی به یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان رسیده است.» رسانه‌ها عدد را پخش کردند، اما هیچ‌کس نگفت چرا باید یک انسان برای زنده ماندن چنین بهایی بدهد؟ ما در گیلان البته نیازی به عدد نداریم؛...

بیست‌سالگی فاضلاب آستارا و وعده‌ی «تا پایان سال»

بیست‌سالگی فاضلاب آستارا و وعده‌ی «تا پایان سال»

by shahed
۱۸ آبان ۱۴۰۴
0

اخنصاصی/گیلان صدر: خبرها همیشه تکراری‌اند، فقط تاریخ‌شان عوض می‌شود. روز گذشته هم معاون فنی آبفای گیلان گفته: «تا پایان سال جاری مشکل فاضلاب آستارا رفع می‌شود.» جمله‌ای که هر چند سال یک‌بار در رسانه‌ها منتشر می‌شود، با همان ساختار، فقط با اسمِ مسئول جدید. پروژه فاضلاب آستارا، طبق آرشیو رسمی...

آیا مدیر محکوم با نفوذ سیاسی پشت پرده مصون از اجرای قانون مانده است؟

آیا مدیر محکوم با نفوذ سیاسی پشت پرده مصون از اجرای قانون مانده است؟

by shahed
۱۵ آبان ۱۴۰۴
0

اختصاصی/ گیلان‌صدر: در مرداد ۱۴۰۴، شعبه دوازدهم دادگاه تجدیدنظر استان گیلان رأی مهمی صادر کرد؛ بر اساس این حکم قطعی و لازم‌الاجرا، یکی از مدیران منتسب به یکی از نمایندگان با‌تجربه فعلی مجلس به جرم سوءاستفاده از موقعیت شغلی به پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. در متن...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

عقلانیت حکمرانی و بازسازی نهادی در گیلان

ورزشگاه برای بانوان آزاد است؛ فقط نه در رشت!

از هشدار گذشتیم؛ حالا نوبت مطالبه است

بیست‌سالگی فاضلاب آستارا و وعده‌ی «تا پایان سال»

آیا مدیر محکوم با نفوذ سیاسی پشت پرده مصون از اجرای قانون مانده است؟

ضرورت اعلام وضعیت اضطراری سلامت در گیلان

زباله‌گردی؛ نماد پیشرفت یا شرم ملی؟

صدور قرار مجرمیت برای یکی از شهرداران غرب گیلان

وقتی درخواست عدالت در گیلان به تهران فرستاده شد

دوندگی میان شیفت و خستگی؛ پرستار در گیلان با غریزه بقا دوام می‌آورد

بحرانِ درمان یا بحرانِ مدیریت؟/ بحرانی که با یک گزارش رسانه‌ای حل شد!

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

اخبار پربازدید

صادقی خمامی، مدیر عاملی که قانون را دور زد!

صادقی خمامی، مدیر عاملی که قانون را دور زد!

۲۷ مهر ۱۴۰۴
آیا مدیر محکوم با نفوذ سیاسی پشت پرده مصون از اجرای قانون مانده است؟

آیا مدیر محکوم با نفوذ سیاسی پشت پرده مصون از اجرای قانون مانده است؟

۱۵ آبان ۱۴۰۴
ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

۲۷ مهر ۱۴۰۴
ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

۲۹ مهر ۱۴۰۴
بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

۳ آبان ۱۴۰۴
چهرهٔ ظاهراً ارزشی، تهدیدِ واقعی!

چهرهٔ ظاهراً ارزشی، تهدیدِ واقعی!

۲۶ مهر ۱۴۰۴

اخبار پر اشتراک

  • راه اندازی سامانه نوبت دهی تلفن همراه در مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان

    راه اندازی سامانه نوبت دهی تلفن همراه در مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان

    1797 shares
    Share 719 Tweet 449
  • مسئولان استان پاسخگو باشند/نهاد صادر کننده مجوز خانه عفاف فخر در گیلان کیست؟

    1659 shares
    Share 664 Tweet 415
  • اولین مرکز اختلالات اُتیسم استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در رشت افتتاح شد

    1419 shares
    Share 568 Tweet 355
  • هشدار در خصوص خطر اپلیکیشن لایکی برای نوجوانان/در لایکی هیچ مرز اخلاقی مشخصی وجود ندارد

    1290 shares
    Share 516 Tweet 323
  • شرح فاجعه؛ نامهٔ آسیا ابتهاج به مسعود بهنود

    1265 shares
    Share 506 Tweet 316

گیلان صدر

دسترسی سریع

  • درباره ما
  • تماس با ما

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب این پایگاه خبری_تحلیلی محفوظ میباشد.

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع میباشد . انتشار مطالب به معنی تایید محتوای آنها نیست |  سئو کیورد

No Result
View All Result
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت
  • فرهنگی
  • پرونده ویژه
  • یادداشت
  • طنز
  • سایر رسانه ها

eRasaneh_Trustseal(82722, true);

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In