راه اندازی MRI در بیمارستان تالش در حال پیگیری است|طی سه سال اخیر ۱۰ CT اسکن راه اندازی شد

گیلان صدر: دکتر ارسلان سالاری-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر امروز در نشست شورای سلامت تالش در بیمارستان شهید نورانی این شهرستان با اشاره به تمایزهای تالش با دیگر شهرستانها، اظهار کرد: پراکندگی روستاها در تالش و همچنین فاصله این شهرستان با مرکز استان بسیار زیاد است اما در عین حال این بیمارستان، علاوه بر ارایه خدمات به جمعیت بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر، به شهرستانی‌های مجاور نیز خدمات ارایه می‌کند.

وی با اشاره به نیاز مبرم بیمارستان شهید نورانی تالش به MRI، افزود: همانگونه که استقرار و راه‌اندازی CT اسکن در تالش ضروری بود و راه اندازی شد، MRI نیز در حال پیگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به راه‌اندازی داروخانه در بیمارستان شهید نورانی تالش، گفت: داروخانه این بیمارستان علیرغم همه مقاومت ها و مخالفت ها، درونسپاری و در بیمارستان راه اندازی شد.

سالاری با اشاره به خدمات صورت گرفته در بیمارستان شهید نورانی تالش ، گفت: طی سه سال اخیر، بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در بخش تجهیزات بیمارستان شهید نورانی تالش، اعتبار صرف شده است.

وی با بیان اینکه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد مشکلات حوزه سلامت مربوط به سوء مدیریت ها است، گفت: استفاده از نیروی تخصصی در بخش اداری ، عدم بهره‌وری از نیروها و تجهیزات موجود و همچنین عدم نظارت بر ارایه خدمات درمانی پزشکان از عمده مشکلاتی است که باید با درایت و مدیریت مدیر شبکه و رییس بیمارستان اصلاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جمعیت قابل توجه در تالش، بر استقرار پزشکان متخصص و راه اندازی تجهیزات لازم برای ارایه خدمات به مردم باید در بیمارستان شهید نورانی تالش تاکید کرد.

سالاری با بیان اینکه راه اندازی داروخانه مرکزی در هر شهرستان جزء اولویتهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، گفت: باید در بیمارستان جدید و بیمارستان قدیم یک واحد داروخانه مرکزی راه اندازی شود تا داروهای خاص و کمیاب در همین شهرستان تامین و توزیع شود.

وی همچنین بر ضرورت بهره‌وری از بیمارستان قدیم تالش و راه‌اندازی درمانگاهی جدید در این شهرستان علاوه بر درمانگاه فعلی به جهت افزایش خدمات درمانی به مردم، تامین اعتبار توسعه غربالگری، ارایه مجوز ست‌های جراحی، تامین و تخصیص اعتبار کافی برای خرید، بازسازی و تجهیز خانه‌های بهداشت تاکید کرد.

حسن محمدیاری، نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از تلاش های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: بیمارستان شهید نورانی تالش به لحاظ زیرساخت‌های فراهم شده افتخار غرب گیلان است

وی با اشاره به برخی از مشکلات حوزه سلامت تالش، گفت: وجود برخی از پزشکان متخصص و تجهیزات پزشکی و افزایش آمبولانس از ضروریات شهرستان تالش است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جمعیت قابل توجه در شهرستان تالش ، گفت: راه‌اندازی MRI در بیمارستان شهرستان تالش از مطالبات جدی مردم است.

 

رفع کمبودهای نظام سلامت رضوانشهر با تلاش و ممارست، امکان پذیر است

ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در نشست شورای سلامت رضوانشهر با تاکید بر تلاش همگانی در رفع محرومیت از مناطق مختلف استان، اظهار کرد: برای رفع محرومیت در نظام سلامت از همه ظرفیت ها استفاده شده و همچنان این روند، ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نظام سلامت گیلان طی سالهای اخیر رشد فزاینده ای به خود گرفته افزود: در طول ۳۰ سال، تنها سه دستگاه CT اسکن وارد استان شده بود، در حالیکه طی سه سال اخیر ۱۰ CT اسکن در استان جذب و راه‌اندازی شده است و این مقوله تنها نمونه ای از هزاران خدمات ارایه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جذب یک هزار نفر نیروی انسانی، تبدیل وضعیت حدود دو هزار نفر از نیروهای شاغل، افتتاح حدود ۱۰۰ پروژه و بهره‌برداری از ۲۷ پروژه عام‌المنغعه سلامت در آینده نزدیک خبر داد.

سالاری با بیان اینکه در ارایه گزارش‌ها باید قیاسی بین فعل و گذشته صورت گیرد، گفت: تمام هدف ما تلاش برای ارتقای شاخص‌های سلامت و توزیع متوازن خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق کم برخوردار و نیازمند توسعه است.

وی با بیان اینکه جذب و توزیع اعتبارات در گیلان با ممارست و پیگیری ممکن می شود، گفت: هدف ما کمک به مردم و ارتقای شاخص های سلامت است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

رفع کمبودهای نظام سلامت رضوانشهر با تلاش و ممارست امکان پذیر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خدمات گسترده‌ای در بخش بهداشتی، درمانی و پیش‌بیمارستانی رضوانشهر صورت گرفته، تصریح کرد: این شهرستان، علیرغم گسیل خدمات نظام سلامت همچنین با برخی از کمبودها مواجه است که با تلاش مضاعف، پیگیری و مجاهدت و همدلی ممکن خواهد بود.

سالاری همچنین بر تسریع در راه‌اندازی داروخانه سرپایی بیمارستان رضوانشهر، توسعه ناوگان خودرویی اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان، بازسازی و تجهیز خانه های بهداشت، راه‌اندازی واحد‌های دندانپزشکی شبانه روزی در رضوانشهر، راه‌اندازی بخش شیمی درمانی و احداث پایگاه اورژانس در ارده رضوانشهر تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حضور پررنگ خیران در رضوانشهر ، گفت: باید برای واقفان و خیران نیکوکاری که قصد کمک به نظام سلامت شهرستان را دارند ، برنامه عملیاتی ارایه کرد تا رشد فزاینده زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی رضوانشهر با شتاب بیشتری همراه باشد.

گسیل خدمات سلامت در رضوانشهر بیشتر شود

حسن محمدیاری، نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در این نشست با تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان در بحران کرونا، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان رضوانشهر با بضاعت کم خود توانسته اند بحران کرونا را تاکنون مدیریت کنند.

وی با اشاره به برخی از نیازمندیهای رضوانشهر به ویژه در بخش درمان ، افزود: تاکنون منطقه تالش بزرگ، از عنایات دانشگاه علوم پزشکی گیلان برخوردار بوده اما لازم است گسیل خدمات در آن بیشتر شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: بیمارستان شهدای رضوانشهر علیرغم ظاهر مناسب، نیاز مند تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز به ویژه پزشک متخصص و پرستار است.

وی همچنین خواستار احداث و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن ساز و CT اسکن در بیمارستان شهدای رضوانشهر شد.

حوزه سلامت رضوانشهر نیازمند توجه بیشتر است

سید نادر صفوی، فرماندار شهرستان رضوانشهر نیز در این نشست با اشاره به دغدغه های حوزه سلامت رضوانشهر، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از یک سو با ویروس کرونا و از سوی دیگر با کمبود منابع دولتی مواجه است، اما با همه این اوصاف، رضوانشهر با کمبود امکانات درمانی مواجه بوده که نیازمند توجه بیشتر است.

وی همچنین خواستار ساماندهی فاضلاب، تامین پزشکان متخصص و راه‌اندازی اکسیژن ساز در بیمارستان شهدای رضوانشهر شد.

گفتنی است در این نشست ، تعدادی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان شهدای رضوانشهر به گزارشی از وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان، طرح های عمرانی حوزه سلامت، نیازمندیها و بیان دغدغه‌های درمانی و تجهیزاتی پرداختند.

نوشته مشابه

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد.شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان، رضا زنده دل در گفت و...

تقویت تعاملات و اعتمادسازی بیشتر هدف اصلی نشست با شرکای اجتماعی است

تقویت تعاملات و اعتمادسازی بیشتر هدف اصلی نشست با شرکای اجتماعی است

در نشستی مشترک با حضور مدیرکل و معاون منابع بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اعضای هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان ، مهمترین دغدغه های جامعه کارفرمایی و موضوعات کاری مورد تبادل نظر قرار گرفت . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی...

معرفی ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در اكسپو ۲۰۲۴

معرفی ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در اكسپو ۲۰۲۴

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد: برای نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حدود ۲۰۰ بسته‌ سرمایه‌گذاری برای پیشنهاد به سرمایه‌گذاران خارجی در حال آماده‌‌سازی است. به گزارش گیلان صدر و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ حجت الله عبدالملکی در...

ضرورت بازسازی ساختمان های تاریخی رشت

ضرورت بازسازی ساختمان های تاریخی رشت

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه معماری های بسیار زیبایی در رشت وجود دارد گفت: در شهر رشت معماری های بسیار زیبایی مربوط به ادوار گذشته وجود دارد که نشان دهنده پیشینه معماری است و تاکید داریم چنین ساختمان هایی باید بازسازی شوند. به گزارش گیلان صدر و به...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.