قرار گرفتن شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در رتبه ۵ استان اول کشور

به گزارش گیلان صدر: مهدی محبوبی حسن کیاده، به بیان گزارشی از عملکرد شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در سال ۱۴۰۱ پرداخت و در خصوص ظرفیت‌های پدافند غیر عامل این شرکت سخن گفت.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، ایجاد تدابیر پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارات احتمالی را از اهم وظایف پدافند غیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در یکسال گذشته عنوان کرد و افزود: اجرای الزامات پدافند غیرعامل، برگزاری رزمایش‌های شیمیایی، زیستی، آتش نشانی، مقابله با عملیات‌های خرابکارانه و…در سطح استان، اجرای ممیزی ایمنی واحدهای صنعتی برای بیش از ۷۰۰ واحد صنعتی در راستای کاهش خطرپذیری واحدهای تولیدی و تهیه شناسنامه شیمیایی برای بیش از ۷۰ واحد تولیدی از عمده‌ترین اقدامات شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در سال گذشته بوده است.

ویشکایی، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان نیز ضمن تبریک قرار گرفتن شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در رتبه ۵ استان اول کشور به مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان، ضرورت توجه به عوامل پدافندی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: حفاظت از زیرساخت‌ها از اهم موارد پدافند غیر عامل است.

وی افزود: سال گذشته دبیرخانه پدافند غیر عامل در استان گیلان به عنوان اولین استان اجرا شده است.

ویشکایی خاطرنشان کرد: این دبیرخانه متشکل از ۹ کمیته است که می‌تواند پشتوانه عملکردی مدیران می‌باشد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان همچنین از راه اندازی اولین دانشکده پدافند غیرعامل با محوریت حوزه زیرساختی در استان گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توجه به زیرساخت‌ها در حوزه شهرک‌های صنعتی بسیار با اهمیت و مورد توجه می‌باشد.

وی با بیان اینکه امروزه دشمن تهدیدات متعددی را اعمال می‌نماید و رژیم غاصب صهیونیستی در مرز آذربایجان تا ایران در حال برنامه ریزی‌های خرابکارانه است، گفت: از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنید و اطلاعات در سیستم، مستمرا باید به روزرسانی شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته صرفه جویی برق فشار زیادی را به صاحبان صنایع وارد نموده بود، گفت: امسال نیز این مشکلات باقی است و با توجه به کاهش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی ذخیره پشت سد سفیدرود به مدیران صنعتی، آموزش لازم را جهت صرفه جویی برق در صنایع بدهید.

معاون صنعت و امور دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه استان گیلان عملکرد خوبی در زمینه پدافند غیرعامل دارد گفت: مبنای ورود پدافند، آشنایی با ماموریت‌های پدافند میباشد.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل از داخل یک خانواده شروع و در سطح جامعه، کشور و جهان قابل طرح است، گفت: سامانه‌های ارتباط جمعی بسیار مهم هستند وتهدیدات صنعت و زیرساخت‌های صنعتی را باید جدی گرفت.

محمدی اظهار داشت: این استان از دیدگاه ژئوپلیتیک بسیار مهم است و باید از منابع و زیرساخت‌های آن حفاظت شود. ما در شهرکهای صنعتی سطح‌بندی خواهیم داشت و جهت حفظ جان و مال هموطنانمان که بسیار مهم است آموزش‌های پدافند غیر عامل اجتناب ناپذیر می‌باشد.

قاسمی، معاون عملیات سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه به بیان تهدیدات گوشی همراه پرداخت و گفت: تهدیدات گوشی بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه اگر مقابله سست باشد مرحله ترمیم و بازسازی دچار مشکل میشود گفت: در مقابل تهدیدات باید تاب آوری داشته باشیم.

وی بیان داشت: شناسنامه شهرک‌های صنعتی بسیار مهم است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

گفتنی است پس از اتمام جلسه از یکی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی لاهیجان بازدید بعمل آمد.

نوشته مشابه

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد.شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان، رضا زنده دل در گفت و...

تقویت تعاملات و اعتمادسازی بیشتر هدف اصلی نشست با شرکای اجتماعی است

تقویت تعاملات و اعتمادسازی بیشتر هدف اصلی نشست با شرکای اجتماعی است

در نشستی مشترک با حضور مدیرکل و معاون منابع بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اعضای هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان ، مهمترین دغدغه های جامعه کارفرمایی و موضوعات کاری مورد تبادل نظر قرار گرفت . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی...

معرفی ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در اكسپو ۲۰۲۴

معرفی ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در اكسپو ۲۰۲۴

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد: برای نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حدود ۲۰۰ بسته‌ سرمایه‌گذاری برای پیشنهاد به سرمایه‌گذاران خارجی در حال آماده‌‌سازی است. به گزارش گیلان صدر و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ حجت الله عبدالملکی در...

ضرورت بازسازی ساختمان های تاریخی رشت

ضرورت بازسازی ساختمان های تاریخی رشت

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه معماری های بسیار زیبایی در رشت وجود دارد گفت: در شهر رشت معماری های بسیار زیبایی مربوط به ادوار گذشته وجود دارد که نشان دهنده پیشینه معماری است و تاکید داریم چنین ساختمان هایی باید بازسازی شوند. به گزارش گیلان صدر و به...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.