مصدومیت ۱۴۴تن از پرسنل نیروی انتظامی استان در اغتشاشات اخیر

سردار عزیزالله ملکی با تاکید بر اینکه برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت و آرامش مردم در دستور کار پلیس قرار دارد و در این راستا پلیس با هیچ احدی تعارف ندارد، یادآور شد: در اغتشاشات اخیر ۱۴۴تن از پرسنل نیروی انتظامی استان مجروح شدند.

وی به نزدیک شدن سال جدید و ایام نوروز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هنوز وارد سال جدید نشدیم اما شاهد پلاک‌های غیر بومی هستیم که نشان از آن دارد نوروز آتی نیز مانند سالهای قبل جمعیت زیادی وارد استان گیلان خواهند شد.

ملکی با بیان این مطلب که شعار امسال پلیس «نوروز متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای» است، افزود: یک هزار و ۲۲۴ گشت خودرویی، موتوری و پیاده در ایام نوروز که از این تعداد ۴۳۳ گشت پیاده، ۶۵۳ خودرویی و ۱۳۸ کشت موتوری با سه هزار و ۲۹ نیرو فعال خواهمد شد.

وی با بیان اینکه استان گیلان جزء ۴ استان آرام در کل کشور است، گفت: امسال ۵۷ هزار نفر در جرائم مختلف دستگیر شدند که پرونده‌های امسال در مجموع جرائم نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی گیلان به هزار ۵۲۷ پرونده قضایی اشاره کرد و افزود: کشف و انهدام ۱۰ باند کلاهبرداری، کشف ۲۰ درصد باند قاچاق و دستگیری حدود سه هزار توزیع کننده خُرد مواد مخدر و کشف ۹۵۰ هزار انواع مواد محترقه از دیگر عملکردهای نیروی انتظامی در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۷۶ درصدی جرایم قتل در استان تصریح کرد: متأسفانه با ۶۵ فقره قتل عمد روبه رو بودیم که با تلاش‌های مأموران ۱۰۶ نفر دستگیر شدند.

ملکی در ادامه به دستگیری مجرمان سایبری در سال جاری اشاره کرد و گفت: در بحث پلیس فتا و جرائم سایبری امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۸ درصد افزایش یافته است و همچنین در حوزه سلاح کشفیات خوبی داشتیم و بیش از ۱۲ درصد رشد را نشان می دهد.

وی در مورد چهارشنبه آخر سال گفت: خط قرمز پلیس امنیت مردم است، به همین منظور از یک ماه قبل آمادگی کامل برای حفظ امنیت مردم را داریم و با هنجارشکنان چهارشنبه آخرسال در گیلان برخورد قاطع خواهد شد. از والدین نیز میخواهیم که فرزندان خود را مراقبت کنند تا یک عمر پشیمانی نداشته باشند. در برپایی مراسم سنتی چهارشنبه سوری و محله محوری منعی وجود ندارد و تا جایی که هنجارشکنی، مزاحمت و سلب امنیت برای مردم ایجاد نکنند برخوردی نخواهد شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان در مورد سرقت‌های صورت گرفته نیز گفت: امسال ۴۴۹ دستگاه خودروی سرقتی با دستور قضایی توقیف شد و همچنین در بحث تصادفات نیز امسال چهار نفر نسبت به سال گذشته افزایش فوتی داشتیم و ۵۳۴ نفر بر اثر تصادف در گیلان جان باختند و ۱۲ هزار و ۷۵۳ نفر مصدوم شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس از سوی شهروندان داشتیم گفت: میزان تماس‌ها نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشت که از این تعداد تماس، ۵۳۸ هزار مورد منجر به عملیات شده و این رقم ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

ملکی در پایان از همکاری رسانه‌ها بسیار تشکر و قدردانی کرد و گفت: در برخی از موارد مهم با پیامک‌های خبرنگاران توانستیم پیگیر شویم و نتایج خیلی خوبی را بدست آوریم./دیارمیرزا

نوشته مشابه

کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

فرمانده انتظامی گیلان از کشف حجم قابل توجهی از نوشیدنی های قاچاق به ارزش بیش از ۹۱ میلیارد ریال در بازرسی از انبار یک شرکت در شهرستان رشت خبر داد. به گزارش گیلان صدر؛ سردار عزیزالله ملکی روز چهارشنبه با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق...

چینی ها از بسته های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی استقبال کردند

چینی ها از بسته های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی استقبال کردند

یک هیئت تجاری خارجی از کشور چین با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون انجام سرمایه گذاری در این منطقه به مذاکره پرداختند. به گزارش گیلان صدر؛ در این نشست رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با معرفی ویژگی های ممتاز جغرافیایی این منطقه...

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: همزمان با آغاز دهه حساب 100 امام و بنیاد مسکن 955 واحد مسکن روستایی با اعتبار بیش از هفت میلیارد ریال در مناطق مختلف گیلان به بهره برداری می رسد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان...

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

حادثه آتش سوزی منزل مسکونی به ساعت 11:51صبح امروز دوشنبه 27 فروردین 1403 به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد. به گزارش گیلان صدر: شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت گفت: با توجه به سازه های متراکم آن منطقه سریعا 8 خودروی اطفایی و آبرسان به محل...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.