موافقت شورا با خرید دستگاه پخش کننده آسفالت و بولدوزر | امکانات در آرامستان کافی نیست

لایحه خرید دستگاه پخش کننده آسفالت و دستگاه بولدوزر به مبلغ ۱۸۰میلیارد ریال از ردیف مطالعات، تملک و احداث تقاطع به ردیف خرید ماشین آلات عمرانی و خدمات شهری اضافه شد و با رای اکثریت به تصویب رسید.

به گزارش گیلان صدر و به نقل از دیارمیرزا؛ بیست و دومین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا عصر روز چهارشنبه برگزار شد.

رییس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و روز زن خطاب به اعضای شورا گفت: حضور به موقع اعضا در جلسات شورا و کمیسیون ها از وظایف اصلی اعضای شورا است و هیچ کاری بر این جلسات ارجحیت ندارد.

محمدحسین واثق کارگرنیا در ادامه با اشاره به بارش برف گفت: اگرچه بارش برف در شهر رشت زیاد نبود اما همه عوامل شهرداری در ستاد بحران آماده باش بودند و دستگاههای برف روب در ابتدای ورودی شهر حضور داشتند و امیدواریم این آمادگی ها متداوم باشد.

وی با بیان اینکه بازار قلب و اقتصاد شهر رشت است، یادآور شد: گله مندی های زیادی از سوی کسبه بازار وجود دارد و متاسفانه مرمت های درستی در راسته زرگرها صورت نگرفته است.

رئیس شورای شهر رشت ادامه داد: این امر ناشی از اختلاف بین پیمانکار و شهرداری رشت بوده و از شهردار رشت می خواهم که هر چه سریعتر با جایگزین کردن پیمانکار، این مشکل را برطرف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مشکلاتی پیرامون نحوه قرار داد ۶۵۸ نفر از پرسنل شهرداری رشت رقم خورده است، گفت: با توجه به اینکه با حکم دستگاه قضا تا تعیین تکلیف نهایی به این افراد حقوق و مزایا تعلق نمی‌گیرد و شهردار رشت نیز اعلام کرد که این ماه به علت اینکه مشکلی در آینده رقم نخورد حقوق این افراد واریز نمی‌شود.

پروژه های مهم رشت از زبان عضو شورا

شمس شفیعی دیگر عضو شورای شهر رشت در ادامه جلسه خطاب به استاندار گفت: اگر برف سنگین در رشت ببارد،از لحاظ  لجستیکی توان مقابله را نداریم و از شهردار می خواهم که مکاتباتی با استاندار در این مورد انجام دهد.

وی افزود: صحبت هایی که در دیدار با نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه کشور در بازدید از سراوان داشتیم، منجر به اتفاقات خوبی در بودجه ۱۴۰۱ خواهد شد.

شفیعی در مورد کارگران قراردادی شهرداری نیز اظهار کرد: با خبر شدیم ۴۵۰ کارگر قراردادی سال ۹۱ با مشکلاتی مواجه شدند.

وی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ تا سقف ۲ هزار میلیارد در نظر گرفتیم و اگر ردیف ملی به همت و کمک نمایندگان مجلس صورت گیرد این رقم به ۴ هزار میلیارد هم خواهد رسید.

شفیعی در ادامه از رینگ ۹۰ متری، پسماند سراوان، کانال ژ۵، بازگشایی ۳۵ متری سرگل و سعدی و …به عنوان پروژه های مهم نام برد و افزود: به طور جدی در بودجه ۱۴۰۱ در نظر داریم که کارهای بزرگی انجام شود.

در ادامه جلسه لایحه بروز رسانی دستگاه ها و ماشین الات سازمان عمران و خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفت. در این لایحه آمده است که مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از ردیف مطالعات و تملک و احداث تقاطع ها به ردیف خرید تجهیزات، نگهداری و تعمیرات اضافه شود.

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه در هیچ کدام از جلسات، کمیسیون حمل و نقل دعوت نمی شود، افزود: راهداری تصمیم میگیرد و شهرداری اجرا می کند.

وی افزود: در هیچ کار کارشناسی شورا را دخالت نمی دهند و فقط لایحه به شورا ارسال می شود تا ما فقط مصوب کنیم.

عباس نژاد گفت: مطالعات زیر ساخت توسعه است و اگر آن را کم بشماریم با مشکل مواجه می شویم.

سید حسین رضویان نیز گفت: پیوستدگی بین شورا و شهرداری باید بیشتر باشد.

وی افزود: وقتی خیابان و معابری بسته می شود و شهروندان از ما در این خصوص پاسخ می خواهند در حالی که شهرداری هیچ گونه اطلاعی به شورا نمی دهد.

در نهایت با دو فوریت این لایحه موافقت شد و به تصویب شورا رسید.

لااقل مرگ را برای مردم راحت کنید

لایحه خرید دستگاه پخش کننده آسفالت و دستگاه بولدوزر به مبلغ ۱۸۰میلیارد ریال از ردیف مطالعات، تملک و احداث تقاطع به ردیف خرید ماشین آلات عمرانی و خدمات شهری اضافه شد و با رای اکثریت به تصویب رسید.

افزایش تعداد قبور و محوطه سازی سازمان آرامستانها به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از ردیف بودجه مطالعات، تملک و احداث تقاطع به تامین بودجه رسید.

کارگرنیا در مورد فروش قبرها مطرح کرد: بسیاری از زمین های سازمان آرامستان، اوقافی هستند، اما ما پول دریافت می کنیم، هزینه های دریافتی به خزانه ریخته می شود و در کارهای عمرانی و…. انجام می شود، که این خلاف است و باید پول هایی که دریافت می کنید، برای خود آرامستان خرج شود.

در پایان کارگرنیا، رئیس شورای شهر رشت در مورد یکی از بندها که برای آرامستان بود، گفت: نگهداری قبر در آرامستان ها به خوبی نیست و متاسفانه مردم در شرایط خیلی سخت قرار دارند و خیلی خدماتی که باید بگیرند، دریافت نمی کنند. لااقل مرگ را برای مردم راحت کنید. اصلا امکانات در آرامستان کافی نیست.

در طول این جلسه این لایحه با اکثریت آرای موافق به تصویب رسید و زین پس هزینه های دریافتی برای محل آرامستان خرج خواهد شد.

در ادامه لایحه کمک مالی تیم بسکتبال به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال مورد بررسی قرار گفت.شفیعی در ادامه در خصوص لایحه کمک مالی به تیم بسکتبال به مبلغ ۳۰ میلیون ریال مطرح کرد: برای موارد مشابه رقم ۱۵۰ میلیون ریال در نظر گرفتیم و اگر ۳۰۰ میلیون ریال در نظر بگیریم به بقیه اجحاف می شود.

در پایان این جلسه اما این لایحه به رقم همان ۳۰۰ میلیون ریال به تصویب رسید. در ادامه لایحه اصلاحیه و وضع تعرفه درآمد و بهای خدمات سازمان های تابعه شهرداری رشت با افزایش ۶ درصدی، مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته مشابه

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان در سال 1403 بین 1/1 تا 1/65 برابر حداقل دستمزد ماهانه و بر اساس درون یا برون شهری بودن فعالیت و نوع وسیله نقلیه و ضرایب دستمزد برای کارگران ساختمانی بین 1/3 تا 1/9 برابر حداقل حقوق و بر مبنای سطح مهارت می...

۱۵۰ هزار نفر در نوروز امسال از خدمات سلامت‌ محور گیلان بهره بردند

۱۵۰ هزار نفر در نوروز امسال از خدمات سلامت‌ محور گیلان بهره بردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در نوروز امسال، 150 هزار نفر از خدمات مراکز سلامت‌ محور استان بهره بردند که حدود ۱۲ هزار خدمت در غالب بستری و جراحی بوده است. به گزارش گیلان صدر دکتر «محمد تقی آشوبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با...

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

حداقل دستمزد روزانه مبنای حق بیمه بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در سال 1403 برابر دو میلیون و سیصد و هشتاد و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت ریال میباشد که ارقام کمک هزینه های رفاهی انگیزشی ، کمک هزینه مسکن ، پایه سنواتی نیز...

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان به عنوان اصلی ترین گروه تعهد گیرندگان سازمانی در پانزده سال اخیر سه برابر شده است و بازنشستگان و بازماندگان بزرگترین سهم را در میزان این رشد دارا هستند . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.