بانوی قایقران گیلانی پنجمین ورزشکار المپیکی گیلان شد

نازنین ملایی قایقران ملی پوش گیلان توانست به عنوان پنجمین ورزشکار این استان سهمیه حضور در مسابقات المپیک توکیو را کسب کند.

گیلان صدر:مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان اظهار داشت: این قایقران شایسته و ارزنده استان گیلان در رقابت‌های قایقرانی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و انتخابی المپیک توکیو که در ژاپن برگزار شد، در روئینگ تک‌نفره سنگین وزن بانوان، مقام نایب قهرمانی را تصاحب و سرانجام موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شد.

مریم بخشی افزود: البته با توجه به کسب مقام نایب قهرمانی دیگر قایقران کشورمان در بخش مردان، تیم روئینگ ایران صاحب یک سهمیه المپیک شد و فدراسیون قایقرانی ایران باید بین ۲ ماده‌ای که صاحب مدال نقره شده است، یک قایقران را برای حضور در المپیک معرفی کند که با کناره گیری دیگر قایقران ایران از حضور در المپیک، این سهمیه به نازنین ملایی قایقران برجسته استان گیلان تعلق گرفت.

پیش از این، علی آقامیرزایی در رشته کایاک قایقرانی، آرمین هادی‌پور در رشته تکواندو، محمد رهبری در رشته شمشیربازی اسلحه سابر تیمی و انفرادی و سارا بهمنیار نیز در رشته کاراته، از استان گیلان موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شدند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان ابراز امیدواری کرد: این پنج ورزشکار شایسته استان گیلان با قدرت در رقابت‌های المپیک توکیو حضور خواهند داشت تا با کسب مدال بتوانند به آرزوی بیش از ۶۰ساله گیلان در کسب مدال المپیک خاتمه دهند.

بخشی خاطرنشان کرد: پیش از این فقط مرحوم محمود نامجو وزنه‌بردار نامی ایران و یکی از اسطوره‌های ورزش استان گیلان و کشور حدود ۶۰ سال پیش در ۲ دوره از رقابت‌های المپیک موفق به کسب مدال نقره و برنز شده بود.

نازنین ملایی قایقران گیلانی در رشته روئینگ فعالیت دارد، این قایقران برجسته استان گیلان تاکنون مدال‌ها و عناوین قهرمانی زیادی را در مسابقات کشوری و آسیایی کسب کرده که می‌توان به کسب مدال طلا در مسابقات کاپ آسیا و همچنین ۲ مدال نقره و برنز بازی‌های آسیایی اشاره کرد.

روئینگ یک رشته‌ی ورزشی است که در آن ورزش‌کاران بر روی یک قایق با استفاده از پارو در رودخانه، دریاچه یا دریا به رقابت می‌پردازند. قایق‌های روئینگ دراز و باریک و دو سوی آن‌ها نیمه مدور است. قایقرانان رو به عقب در قایق نشسته و با استفاده از دو پارو که با گیره به قایق چسبیده است، قایق خود را به سمت جلو هدایت می‌کنند.

نوشته مشابه

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت

شهردار رشت از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت این شهر خبر داد و گفت: صدور پروانه ساختمانی در رشت الکترونیکی می‌شود. به گزارش گیلان صدز: رحیم شوقی ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: در یک سال گذشته عمر خدمتی ام به وعده‌هایی که...

سی‌ تی‌ اسکن مرکز فوق تخصصی کودکان گیلان راه‌اندازی شد

سی‌ تی‌ اسکن مرکز فوق تخصصی کودکان گیلان راه‌اندازی شد

با تدبیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان و برون سپاری خدمات تخصصی، CT اسکن مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی ۱۷ شهریور رشت راه اندازی شد. به گزارش گیلان صدر: تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم یکی از راهبردهای اصلی نظام سلامت است و پیوسته دولت ها تلاش می کنند...

برپایی غرفه شركت توزیع نیروی برق استان گیلان در نمایشگاه كسب كار دانش آموزی سیاهكل

برپایی غرفه شركت توزیع نیروی برق استان گیلان در نمایشگاه كسب كار دانش آموزی سیاهكل

به منظور آگاه سازی مدیریت مصرف انجام شد؛ برپایی غرفه شركت توزیع نیروی برق استان گیلان در نمایشگاه كسب كار دانش آموزی سیاهكل برپایی غرفه شركت توزیع نیروی برق استان گیلان در نمایشگاه كسب كار دانش آموزی سیاهكلبرپایی غرفه شركت توزیع نیروی برق استان گیلان در نمایشگاه كسب كار دانش...

سند راهبردی فضای سبز بندر کیاشهر با حضور مدیران استانی و شهرستان رونمایی شد

سند راهبردی فضای سبز بندر کیاشهر با حضور مدیران استانی و شهرستان رونمایی شد

سند راهبردی فضای سبز بندر کیاشهر، شامل سیمای طبیعی شهر، تحلیل و وضعیت فضای سبز، شناسایی مشکلات و چالش‌های موجود، تعریف استراتژی‌ها و اقدامات عملی، معرفی گیاهان مناسب جهت کاشت و نگهداری در فضای شهری با تاکید بر بکارگیری گیاهان بومی و حفاظت از بوم‌سازگان‌های هیرکانی است. به‌ گزارش گیلان...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.