۱۲ میلیون کیلو وات ساعت انرژی ثبت نشده در بانک اطلاعاتی مشترکین گیلانی

محمداسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان از اجرای طرح تست، بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری بیش از ۲۶۰ هزار دستگاه لوازم اندازه گیری برق مصارف عادی و دیماندی در سال ۹۹ در استان گیلان خبر داد.

گیلان صدر: محمداسماعیل هنرمند اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ و به همت کارکنان شرکت توزیع برق گیلان و با ظرفیت نیروی پیمانکار، ۲۶۰۲۱۱ دستگاه لوازم اندازه گیری مورد تست و بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۲۰۶۹ مورد دستکاری کنتور کشف و پس از جمع آوری، اصلاح و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی نسب به برآورد خسارت وارد شده اقدام شد و ۲۲۱۲۹ میلیون ریال خسارت از متخلفان دریافت و قریب به ۱۲ میلیون کیلوواتساعت انرژی ثبت نشده در سیستم بیلینگ کارسازی شد.

وی ضمن اشاره به اینکه این بازرسی‌ها موجب جلوگیری از تضییع حقوق سایر مشترکین می‌شود، افزود: از ابتدای سالجاری نیز تا کنون ۳۸۲۰۹ دستگاه لوازم اندازه گیری کنترل شده است که تعداد ۷۹۲ مورد تخلف و دستکاری مورد کشف قرار گرفت و تاکنون ۷۹۸۸ میلیون ریال جریمه برای متخلفان صادر و از هدررفت بیش از ۴۱۲ هزار کیلوواتساعت انرژی جلوگیری شد.

هنرمند خاطرنشان کرد: برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در خصوص تست، بازرسی و کنترل مضاعف لوازم اندازه گیری و پایش مصرف مشترکین در سال جاری بیش از ۳۵۰ هزار مشترک هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان عنوان کرد: در سال گذشته، ۷۴۲ دستگاه کنتور هوشمند قابل قطع از راه دور در سطح استان نصب شد که این موضوع یکی از عوامل موثر گذر از پیک تابستان بوده و گفتنی است برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برای سال ۱۴۰۰، نصب ۲۰۰۰ دستگاه کنتور هوشمند می‌باشد.

هنرمند تصریح کرد: همچنین با تلاش همکاران این شرکت بیش از ۵۰۰۰ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان گیلان شناسایی و با هماهنگی نهادهای ذی ربط جمع آوری شده‌اند و بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان خسارت به شبکه‌های توزیع برق وارد کرده است.

وی اضافه کرد: به منظور محاسبه تلفات انرژی الکتریکی، طرح قرائت همزمان مشترکان با نصب کنتور هوشمند روی ۱۸ فیدر توزیع برق استان گیلان به اجرا درآمده است.

هنرمند در انت‌ها گفت: تست و بازرسی انشعاب‌های برق، اجرای طرح تست و بازرسی در راستای کشف انشعاب‌های غیرمجاز، افزایش سطح هوشمندسازی شبکه با توسعه کنتورهای هوشمند، توسعه کنتورهای مرجع، هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی برای مشارکت در طرح‌های مدیریت مصرف و همچنین توسعه نرم افزارهای اندرویدی در حوزه تست و بازرسی لوازم اندازه گیری، از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای سال جاری در راستای ارایه هرچه بهتر خدمات به هم استانی‌های عزیز خواهد بود.

نوشته مشابه

کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

فرمانده انتظامی گیلان از کشف حجم قابل توجهی از نوشیدنی های قاچاق به ارزش بیش از ۹۱ میلیارد ریال در بازرسی از انبار یک شرکت در شهرستان رشت خبر داد. به گزارش گیلان صدر؛ سردار عزیزالله ملکی روز چهارشنبه با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق...

چینی ها از بسته های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی استقبال کردند

چینی ها از بسته های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی استقبال کردند

یک هیئت تجاری خارجی از کشور چین با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون انجام سرمایه گذاری در این منطقه به مذاکره پرداختند. به گزارش گیلان صدر؛ در این نشست رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با معرفی ویژگی های ممتاز جغرافیایی این منطقه...

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: همزمان با آغاز دهه حساب 100 امام و بنیاد مسکن 955 واحد مسکن روستایی با اعتبار بیش از هفت میلیارد ریال در مناطق مختلف گیلان به بهره برداری می رسد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان...

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

حادثه آتش سوزی منزل مسکونی به ساعت 11:51صبح امروز دوشنبه 27 فروردین 1403 به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد. به گزارش گیلان صدر: شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت گفت: با توجه به سازه های متراکم آن منطقه سریعا 8 خودروی اطفایی و آبرسان به محل...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.