جای بسی تاسف است که از سوی سازمان بزرگ و تاثیر گذاری چون سازمان صمت که از ادغام سه سازمان بزرگ صنعت، معدن و تجارت که بسیار هم خبر ساز هستند بوجود آمده، شاهد این سکوت و انزوای خبری مطلق باشیم و مدیران محترم این سازمان چنین فضای خاموشی را از جنبه اطلاع رسانی انتخاب کنند !البته شاید مدیران سازمان صمت برای اینکه پاسخگوی مطالبات مردم در خصوص گرانی های افسار گسیخته ی قیمت های کالاهای اساسی و نایاب شدن روغن در طی روزهای اخیر در استان و گران شدن نجومی آرد و نان و ماکارونی و شکر این مدل از مدیربت خاموش و تک صدایی را بیشتر دوست داشته باشند تا اینکه مرتبا بخواهند نشست خبری یا مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران چالشی برگزار کنند برای این مدیران بهتر است که با خبرنگاران همسویی که از عملکردشان بزرگنمایی می کنند ارتباط داشته باشند و وقت خود را صرف رسانه هایی که نقد منصفانه دارند نکنند .
نکته جالب توجه این است که در مصاحبه ای که در تاریخ هشتم آبان سال گذشته مدیر روابط عمومی سازمان صمت با خبرنگار ایلنا داشته است از کسب رتبه عالی روابط عمومی سازمان صمت گیلان در کشور خبر داده است.
محمد بداشتی، در این خبر از اعلام نتایج ارزیابی روابط عمومی های سازمانهای صمت استانها و شرکتهای زیر مجموعه، توسط وزارت صمت خبر داده و اذعان نموده : طی ارزیابی های صورت گرفته در مهرماه سال جاری روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان حائز کسب رتبه عالی در بین ۳۱ استان کشور شد.
مسئول روابط عمومی سازمان صمت گیلان کسب این رتبه در سطح ملی را ارزشمند توصیف کرده است و گفته: در این ارزیابی که بر اساس ۳۰ شاخص برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت انجام شد، استان گیلان با کسب امتیاز ۹۳ در بین سایر سازمان های صمت و شرکت های تابعه کشور در رتبه عالی کشوری قرار گرفت.
وی مهمترین شاخصهای این ارزیابی از سوی وزارت صمت، نشر محتوای مرتبط با وزارتخانه در پورتال سازمان، شبکه های اجتماعی و پیامرسانهای داخلی، تهیه و تدوین کتابچه و بروشور، تهیه اخبار، انتشار و انعکاس آن در رسانههای مکتوب و الکترونیکی و همچنین انتشار بازدید های مهم سازمان در صدا و سیمای مرکز استان و ارسال آن جهت درج در پایگاه خبری رسمی وزارت صمت (شاتا نیوز) است.
به گفته محمد بداشتی خلاقیت در اطلاع رسانی با بکارگیری ابزارهای نوین رسانه ای، پویایی در شیوه های خبری و برگزاری تورهای صنعتی از مولفه های مهم این ارزیابی بوده است.
البته تورهای صنعتی که آقای بداشتی به آن اشاره کرده است دقیقا با حضور خبرنگارانی بوده است که از عملکرد وی و سازمان متبوعش تمجید و بزرگنمایی کرده اند و قطعا این رسانه های بله قربان گو سهم مهمی در کسب این مقام در راستای فعالیت آقای بداشتی داشته اند.
در مقایسه با عملکرد روابط عمومی سازمان صمت که سیستم تک صدایی و مونولوگ را در عرصه اطلاع رسانی انتخاب کرده است عملکرد روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی استان و روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی گیلان که این دو سازمان فعالیتی نزدیک به فعالیت سازمان صمت دارند قابل قبول و ارتباط این دو روابط عمومی با اصحاب رسانه جای تقدیر دارد