• درباره ما
  • تماس با ما
دوشنبه, آبان ۱۲, ۱۴۰۴
  • Login
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت
  • فرهنگی
  • پرونده ویژه
  • یادداشت
  • طنز
  • سایر رسانه ها
No Result
View All Result
گیلان صدر
No Result
View All Result

نگاهی اجمالی به عملکرد سال ۱۴۰۰ سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
in اجتماعی, اخبار ادارات
0
نگاهی اجمالی به عملکرد سال ۱۴۰۰ سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت

شهرداری رشت یک‌نهاد خدماتی است که سازمان های تابعه ای را در زیر مجموعه خود دارد و هر یک از آن‌ها به فراخور شرح وظایف خود به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند.

گیلان صدر: یکی از مهم‌ترین سازمان‌های تابعه شهرداری رشت را می‌بایست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر دانست، مجموعه‌ای که خدمات‌ آن در بخش‌های مختلف از جمله اتوبوس‌های درون‌شهری، تاکسی‌ها و… سبب شده است تا اکثریت شهروندان از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوند.

در سال ۱۴۰۰ این سازمان یکی از پر کارترین سازمان های تابعه بوده که فعالیت‌های گسترده و قابل‌توجهی از خود ارائه کرد است و به همین منظور به بررسی برخی از اقدامات انجام شده توسط این سازمان خواهیم پرداخت.

* یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ در مجموعه سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهری شهرداری رشت بازگرداندن اتوبوس‌های متوقفی رشت در شهر قزوین بود. اتوبوس‌هایی که به جهت بازسازی به قزوین منتقل شده بود و طی سال‌ها به دلیل عدم توافقات اداری و قانونی در آنجا متوقف گردید و در سال ۱۴۰۰ با تلاش و پیگیری های مستمر به شهر رشت منتقل گردید. 

* از دیگر اقدامات مهم این سازمان بهسازی پایانه مسافربری میدان گیل است که طی سال های سال با وضعیت بسیار نامناسبی به حال خود رها شده بود . در سال ۱۴۰۰ و پس گذشت سالهای متمادی،  پایانه مسافربری میدان گیل در تمامی بخش های خدمتی نظیر: تعمیرات و ساخت سرویس های بهداشتی، نظافت مستمر و کامل محوطه با تجهیز به دستگاه کف شور ، پاکسازی فضای پایانه از نصب پوستر و بنر  ، رنگ آمیزی، بهسازی و ترمیم آسفالت ، نصب مبلمان شهری در محوطه، بهسازی فضای سبز، بهسازی نورپردازی، نصب و بهسازی کیوسک نگهبانی، رنگ آمیزی جداول و نرده ها، با برون سپاری خدمات مذکور و بدون پرداخت هزینه،  اورهال شد و مورد بازسازی قرار گرفت. 

* ایجاد تعمیرگاه و مرکز بازسازی اتوبوس های شهری، یکی از اقدامات مهم سازمان حمل و نقل شهرداری رشت می باشد که در محل ترابری گذشته با پاکسازی فضای آنجا با ساخت سوله های تعمیرگاهی راه اندازی شد و طی طرح مطاعاتی انجام شده در حال توسعه است و در آینده و در توسعه سازمانی به یک مرکز خدماتی شهری با داشتن مراکزی نظیر کارواش، پارکینگ، رستوران و هایپر مارکت و غیره تبدیل خواهد شد . و هم اکنون بازسازی اتوبوس های شهری در آنجا در حال انجام می باشد. 

* هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی شهر رشت نیز یکی دیگر از کارهای بسیار حائز اهمیت این سازمان در سال ۱۴۰۰ می باشد که تاسی های شهر رشت مجهز به دستگاه پرداخت الکترونیک سیار (کارتخوان) ، به جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و گام نهادن در راه توسعه شهر هوشمند شده اند.

* اقدام قابل طرح دیگر این سازمان صرفه‌جویی ۱۲ میلیارد ریالی در هزینه‌های سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت با طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز سازمان برای بازسازی اتوبوس‌های دوو درون‌شهری و…مب اشد که کارشناسان و مهندسان متبحر و زبده این سازمان توانسته اند با رفع نقص یک قطعه فنی از اتوبوس های دوو شهری در هزینه های تعمیرات و بازسازی این سازمان صرفه جویی چشمگیری نمایند.

* اقدامات موثر در کاهش هزینه های رانندگان ناوگان تاکسیرانی در قالب ارائه خدمات رفاهی مانند: انعقاد تفاهم نامه ارائه خدمات معاینه فنی، انعقاد تفاهم نامه با شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری، انعقاد تفاهم نامه تامین قطعات خودرویی، انعقاد تفاهم نامه راه اندازی و نصب دستگاه پرداخت الکترونیک سیار در ناوگان تاکسیرانی، انعقاد تفاهم نامه سرویس خدمات خودرویی در عملکرد این بسیار قابل توجه است.
* اجرای طرح ساخت و راه اندازی اتوبوس دو طبقه فرهنگی و گردشگری نیز از پروژه های فرهنگی و اجرایی در حال انجام این سازمان است
همچنین از دیگر اقدامات مهم این سازمان به موارد زیر نیز می توان اشاره کرد :
* دریافت مجوز اعتبار از صندوق امید به مبلغ ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ریال با تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۵ ساله برای ۷۰ دستگاه اتوبوس
* دریافت کمک بلاعوض به مبلغ ۲۱/۹۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال از محل اعتبارات دولتی از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به ازای بازسازی ۲۰ دستگاه اتوبوس در ازای هر اتوبوس به مبلغ ۱/۷۶۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال تخصیص‌یافته
* دریافت مجوز بازسازی اتوبوس در مجتمع تعمیرگاهی شهرداری و رأساً توسط سازمان حمل‌ونقل بار
* ساماندهی تاکسی بی‌سیم ۱۸۱۲ و واگذاری آن به بخش خصوصی
* دریافت حق نظارت بر ارائه خدمات تاکسی‌های اینترنتی
* ایجاد ۱۵ کد تعرفه بهای خدمات در حوزه بار
* تعیین تکلیف بدهی‌های معوق پیمانکار جایگاه‌های CNG از ۲۴ ماه گذشته تاکنون
* تهیه اسناد و برگزاری مزایده شناسایی پیمانکار CNG
* اقتصادی سازی و برون‌سپاری غرفه‌های غیر حمل‌ونقلی در پایانه میدان گیل
* اقتصادی سازی و برون‌سپاری تبلیغات بدنه اتوبوس‌های شهری

Tags: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشتشرح عملکردشهرداری رشتگیلان صدر

نوشته مشابه

وقتی درخواست عدالت در گیلان به تهران فرستاده شد

وقتی درخواست عدالت در گیلان به تهران فرستاده شد

by shahed
۸ آبان ۱۴۰۴
0

اختصاصی/ گیلان صدر: رئیس کل دادگستری گیلان، الهیان، در همایش فصلی مدیران قضایی استان در هفتم آبان از «تحول در دستگاه قضایی»، «رویکرد مردمی» و «ارتقای کیفیت خدمت» سخن گفت. اما سؤال این است: تحول برای چه کسی و بر اساس کدام عدد؟ در هیچ‌یک از سخنرانی‌ها و گزارش‌های رسمی...

دوندگی میان شیفت و خستگی؛ پرستار در گیلان با غریزه بقا دوام می‌آورد

دوندگی میان شیفت و خستگی؛ پرستار در گیلان با غریزه بقا دوام می‌آورد

by shahed
۵ آبان ۱۴۰۴
0

گزارش اختصاصی گیلان‌صدر به مناسبت روز پرستار در گیلان، پرستاری دیگر شغل نیست؛ دوندگی میان شیفت و خستگی است. کمبود نیرو، شیفت‌های سنگین، معوقات چندماهه، و برخورد تحقیرآمیز مردم، پرستاران را تا مرز فرسودگی رسانده است. آن‌ها دیگر کارشان را با عشق انجام نمی‌دهند، بلکه بخاطر غریزه‌ی بقاست که دوام...

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

by shahed
۳ آبان ۱۴۰۴
0

اختصاصی/ گیلان صدر: رشت این روزها به جای بوی توسعه، بوی معامله می‌دهد. شهری که باید از خاک بلند می‌شد، دوباره در گرد و غبار روابط شخصی و منافع پشت‌پرده دفن شده است. در تازه‌ترین انتصاب بحث‌برانگیز، مجید رضایی — همان فردی که دو سال بدون تأیید صلاحیت رسمی در...

چهرهٔ ظاهراً ارزشی، تهدیدِ واقعی!

چهرهٔ ظاهراً ارزشی، تهدیدِ واقعی!

by shahed
۲۶ مهر ۱۴۰۴
0

رفتارهای خارج از چارچوب اخلاقی و بی‌عملی حراست با وجود مستندات قطعی، حضور این فرد در مسئولیت فرهنگی را به خطر تبدیل کرده است. اختصاصی/ گیلان صدر: فردی که روزگاری در بخش گزینش یکی از نهادها بود و حالا مسئول فرهنگی است، هر روز با چهره‌ای ظاهراً ارزشی جلوی چشم...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

وقتی درخواست عدالت در گیلان به تهران فرستاده شد

دوندگی میان شیفت و خستگی؛ پرستار در گیلان با غریزه بقا دوام می‌آورد

بحرانِ درمان یا بحرانِ مدیریت؟/ بحرانی که با یک گزارش رسانه‌ای حل شد!

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

پورسینا؛ قلبی که دانشگاه رهایش کرد

ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

صادقی خمامی، مدیر عاملی که قانون را دور زد!

چهرهٔ ظاهراً ارزشی، تهدیدِ واقعی!

گیلان، صدرنشین فساد؛ بازرسی سرگرم گزارش‌ سازی

گام اول شهر هوشمند رشت؟ پلاک‌کوچی!

سال‌ها مسئولیت بدون صلاحیت و نهادهای نظارتی در سکوت/رییس دانشگاه تماشاگر بی‌قانونی یا شریک آن؟

اخبار پربازدید

صادقی خمامی، مدیر عاملی که قانون را دور زد!

صادقی خمامی، مدیر عاملی که قانون را دور زد!

۲۷ مهر ۱۴۰۴
سال‌ها مسئولیت بدون صلاحیت و  نهادهای نظارتی در سکوت/رییس دانشگاه تماشاگر بی‌قانونی یا شریک آن؟

سال‌ها مسئولیت بدون صلاحیت و نهادهای نظارتی در سکوت/رییس دانشگاه تماشاگر بی‌قانونی یا شریک آن؟

۲۱ مهر ۱۴۰۴
افشاگری گیلان‌صدر: مدیرعاملی که قانون نمی‌شناسد و میلیاردها تومان زیر امضاهای بدون اعتبار+ مستندات

افشاگری گیلان‌صدر: مدیرعاملی که قانون نمی‌شناسد و میلیاردها تومان زیر امضاهای بدون اعتبار+ مستندات

۸ مهر ۱۴۰۴
ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

۲۷ مهر ۱۴۰۴
ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

۲۹ مهر ۱۴۰۴
بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

۳ آبان ۱۴۰۴

اخبار پر اشتراک

  • راه اندازی سامانه نوبت دهی تلفن همراه در مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان

    راه اندازی سامانه نوبت دهی تلفن همراه در مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان

    1793 shares
    Share 717 Tweet 448
  • مسئولان استان پاسخگو باشند/نهاد صادر کننده مجوز خانه عفاف فخر در گیلان کیست؟

    1659 shares
    Share 664 Tweet 415
  • اولین مرکز اختلالات اُتیسم استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در رشت افتتاح شد

    1419 shares
    Share 568 Tweet 355
  • هشدار در خصوص خطر اپلیکیشن لایکی برای نوجوانان/در لایکی هیچ مرز اخلاقی مشخصی وجود ندارد

    1288 shares
    Share 515 Tweet 322
  • شرح فاجعه؛ نامهٔ آسیا ابتهاج به مسعود بهنود

    1263 shares
    Share 505 Tweet 316

گیلان صدر

دسترسی سریع

  • درباره ما
  • تماس با ما

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب این پایگاه خبری_تحلیلی محفوظ میباشد.

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع میباشد . انتشار مطالب به معنی تایید محتوای آنها نیست |  سئو کیورد

No Result
View All Result
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت
  • فرهنگی
  • پرونده ویژه
  • یادداشت
  • طنز
  • سایر رسانه ها

eRasaneh_Trustseal(82722, true);

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In