• درباره ما
  • تماس با ما
یکشنبه, آبان ۴, ۱۴۰۴
  • Login
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت
  • فرهنگی
  • پرونده ویژه
  • یادداشت
  • طنز
  • سایر رسانه ها
No Result
View All Result
گیلان صدر
No Result
View All Result

استعلام و پرداخت عوارض شهری در منطقه ۵ رشت هوشمند شد

۲۱ اسفند ۱۳۹۹
in اجتماعی, اخبار مهم
0
استعلام و پرداخت عوارض شهری در منطقه ۵ رشت هوشمند شد

مدیر منطقه پنج شهرداری رشت گفت: شهروندان ساکن در منطقه پنج رشت می‌توانند با استفاده از کیف پول شهروندی جیب و مراجعه به نشانی اینترنتی jibrasht.com عوارض شهری خود را استعلام و پرداخت نمایند.

گیلان صدر: علی مقصودی در جمع خبرنگاران با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم جهت ارائه خدمات استعلام و پرداخت عوارض شهری در منطقه ۵ رشت اظهار کرد: شهروندان ساکن این منطقه از امروز می‌توانند با استفاده از کیف پول شهروندی جیب و مراجعه به نشانی اینترنتی jibrasht.com عوارض شهری خود را استعلام و پرداخت نمایند.

مدیر منطقه پنج شهرداری رشت اجرای پروژه استعلام و پرداخت هوشمند عوارض شهری در این منطقه را گامی مهم در راستای اجرای مجموعه پروژه‌های “رشت هوشمند” دانست و ابراز کرد: در حال حاضر ۲۹۹۰ واحد ملکی در منطقه ۵ شهرداری رشت وجود که می‌توانند عوارض خود را از طریق کیف پول شهروندی “جیب” پرداخت کنند.

پرداخت عوارض شهری با کارمزد کمتر در کیف پول شهروندی “جیب”

وی مجموع عوارض شهری قابل پرداخت در منطقه ۵ شهر رشت را بیش از ۲۹ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: متأسفانه در روال فعلی، شهروندان ناچار هستند که بخش‌های مختلف عوارض شهری را جداگانه پرداخت کنند که این امر سبب می‌شود تا به ازای هر پرداخت، کارمزد جداگانه‌ای از حساب آنان کسر شود اما در کیف پول شهروندی “جیب”، مبالغ عوارض نوسازی، بهای خدمات پسماند ، آموزش‌وپرورش و سرانه آتش‌نشانی به‌طور یکجا و تنها با یک کارمزد پرداخت می‌شود.

مقصودی امکان پرداخت پایدار، سبز و دوستدار محیط‌زیست عوارض نوسازی را ازجمله دیگر مزیت‌های پرداخت غیرحضوری عوارض شهری دانست و گفت: کیف پول شهروندی “جیب” کمک می‌کند تا تمام شهروندان ساکن منطقه پنج رشت بتوانند در تمام طول هفته و در تمامی ساعات شبانه‌روز نسبت به پرداخت و استعلام عوارض شهری اقدام کنند.

مدیر منطقه پنج شهرداری رشت تسهیل پرداخت عوارض نوسازی را ازجمله مزیت‌های استفاده از کیف پول “شهروندی جیب” دانست و گفت: هزینه مراجعه حضوری برخی شهروندان به شهرداری برای پرداخت عوارض شهری بعضاً بیشتر از مبلغ عوارض آن‌ها است؛ استفاده از این کیف پول شهروندی باعث صرفه‌جویی در صرف وقت و هزینه رفت‌وآمد می‌شود.

مقصودی عدم اطلاع‌رسانی مناسب برای پرداخت عوارض شهری را یکی از مشکلات فعلی موجود پرداخت عوارض شهری دانست و اظهار داشت: متأسفانه در روال فعلی پرداخت عوارض شهری، برخی از شهروندان از میزان عوارض خود اطلاع ندارند و استفاده از کیف پول شهروندی “جیب” این مشکل را رفع می‌کند.

وی با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی در شرایط شیوع ویروس کرونا و تمایل مردم برای تماس حداقلی با سطوح ابراز داشت: یکی از مزیت‌های کیف پول شهروندی “جیب”، امکان پرداخت بدون تماس و پاک در شرایط کرونایی است.

مدیر منطقه پنج شهرداری رشت با اشاره به قرارداد سرمایه‌گذاری سازمان شهرداری رشت و شرکت داده کاوان کندو برای اجرای پروژه “رشت هوشمند” تصریح کرد: شهروندان منطقه پنج رشت با استفاده از کیف پول شهروندی “جیب” می‌توانند پرداختی مطمئن و مورد تائید شهرداری رشت داشته باشند.

مقصودی مصرف بالای کاغذ را یکی از نکات منفی پرداخت حضوری عوارض شهری دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت هوشمند و سبز عوارض شهر گامی مثبت در کاهش مصرف کاغذ و حفاظت از محیط‌زیست محسوب می‌شود.

پرداخت عوارض شهری بدون نیاز به شناسه قبض و پرداخت

وی بابیان اینکه ساکنان منطقه پنج رشت می‌توانند قبوض عوارض شهری خود را بدون نیاز به شناسه قبض و شناسه پرداخت، واریز نمایند ابراز داشت: پرداخت‌کننده با مراجعه به نشانی الکترونیکی jibrasht.com و مراجعه به بخش “پرداخت عوارض”، صرفاً با واردکردن کد نوسازی می‌توانند عوارض شهری خود پرداخت کنند.
مقصودی ضمن تشریح دیگر مزیت‌های پرداخت عوارض شهری با استفاده از کیف پول شهروندی “جیب” عنوان داشت: پرداخت‌کنندگان با استفاده از این کیف پول شهروندی می‌توانند سوابق پرداخت عوارض شهری خود را مدیریت و نگهداری کنند.

مدیر منطقه پنج شهرداری رشت توسعه، گسترش و ترویج شیوه‌های توسعه پایدار، باهدف رفع چالش‌های رو به رشد شهرنشینی را امری ضروری در مسیر تحقق شهر هوشمند دانست و افزود: پایداری زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی ازجمله فواید ایجاد یک شهر هوشمند محسوب می‌شود.

مقصودی با اعلام اینکه مجموعه پروژه‌های شهر هوشمند در بسیاری از کشورهای درحال‌توسعه اجرایی شده است عنوان داشت: شهر هوشمند شهری است شهروند محور که در آن از فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت بهره‌وری بهتر از منابع و امکانات موجود، بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان و حرکت به سمت توسعه پایدار شهری استفاده می‌شود.

وی در پایان به تشریح بخش‌های تشکیل‌دهنده عوارض شهروندی پرداخت و اظهار داشت: مبالغ نوسازی، زباله، آموزش‌وپرورش، آتش‌نشانی، ارزش‌افزوده، جریمه دیرکرد، تخفیفات خوش‌حسابی و موارد متفرقه بخش‌های مختلف عوارض شهری هستند که در کیف پول شهروندی “جیب” به‌صورت یکجا قابل پرداخت هستند.

Tags: استعلام عوارضپرداخت عوارض شهریپرداخت هوشمند عوارضشهرداری رشتعلی مقصودیگیلان صدرمنطقه 5 شهرداری رشت

نوشته مشابه

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

by shahed
۳ آبان ۱۴۰۴
0

اختصاصی/ گیلان صدر: رشت این روزها به جای بوی توسعه، بوی معامله می‌دهد. شهری که باید از خاک بلند می‌شد، دوباره در گرد و غبار روابط شخصی و منافع پشت‌پرده دفن شده است. در تازه‌ترین انتصاب بحث‌برانگیز، مجید رضایی — همان فردی که دو سال بدون تأیید صلاحیت رسمی در...

پورسینا؛ قلبی که دانشگاه رهایش کرد

پورسینا؛ قلبی که دانشگاه رهایش کرد

by shahed
۱ آبان ۱۴۰۴
0

اختصاصی/ گیلان صدر/ مهتا صدری: در گیلان، اگر کسی استخوانش بشکند، آخرش راهش به پورسینا می‌افتد. تنها سانتر تروما و ارتوپدی استان؛ همان جایی که از تصادف جاده فومن گرفته تا سقوط از داربست در لاهیجان، همه در نهایت باید بیایند همین‌جا — به امید یک جراحی ارزان و دولتی...

ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

by shahed
۲۹ مهر ۱۴۰۴
0

اختصاصی/ گیلان صدر: به نظر می‌رسد معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این روزها عامدانه قانون را دور می‌زند. همان معاونتی که حدود یکسال پیش؛ در مراسم معارفه عبدالله عموزاد، دکتر فردین مهرابیان در مقام معاون فرهنگی و دانشجویی، آن را «الگوی قانون‌مداری و صیانت از حقوق بیت‌المال»...

ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

by shahed
۲۷ مهر ۱۴۰۴
0

دو سال پس از ادعای فردین مهرابیان درباره «رضایت دانشجویان»، شواهد میدانی و اعتراضات در خوابگاه‌ها، تغذیه و خدمات رفاهی نشان می‌دهد که آن ادعا چیزی جز تبلیغات بی مصرف نبوده است. اختصاصی/گیلان صدر: در بررسی اخبار رسمی منتشرشده از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، به مراسم...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

بازگشت چهره‌ مسئله‌دار به شهرداری رشت

پورسینا؛ قلبی که دانشگاه رهایش کرد

ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

صادقی خمامی، مدیر عاملی که قانون را دور زد!

چهرهٔ ظاهراً ارزشی، تهدیدِ واقعی!

گیلان، صدرنشین فساد؛ بازرسی سرگرم گزارش‌ سازی

گام اول شهر هوشمند رشت؟ پلاک‌کوچی!

سال‌ها مسئولیت بدون صلاحیت و نهادهای نظارتی در سکوت/رییس دانشگاه تماشاگر بی‌قانونی یا شریک آن؟

«یُفسِدون فی الأرض…» و ما هنوز از خود می‌پرسیم: چه شد که امنیت، به ابزار تهدید و کنترل بدل شد؟

برگزاری رویداد هنری با موضوع پسماند توسط شهرداری لاهیجان

تحقیق و تفحصی که گم شد؛ موکب خدام‌العتره و سکوت مدیریت شهری

اخبار پربازدید

افشاگری گیلان‌صدر: مدیرعاملی که قانون نمی‌شناسد و میلیاردها تومان زیر امضاهای بدون اعتبار+ مستندات

افشاگری گیلان‌صدر: مدیرعاملی که قانون نمی‌شناسد و میلیاردها تومان زیر امضاهای بدون اعتبار+ مستندات

۸ مهر ۱۴۰۴
شش سال سکوت مدعی‌العموم؛ رودخانه‌ها، تالاب و سراوان همچنان قربانی

شش سال سکوت مدعی‌العموم؛ رودخانه‌ها، تالاب و سراوان همچنان قربانی

۶ مهر ۱۴۰۴
سال‌ها مسئولیت بدون صلاحیت و  نهادهای نظارتی در سکوت/رییس دانشگاه تماشاگر بی‌قانونی یا شریک آن؟

سال‌ها مسئولیت بدون صلاحیت و نهادهای نظارتی در سکوت/رییس دانشگاه تماشاگر بی‌قانونی یا شریک آن؟

۲۱ مهر ۱۴۰۴
صادقی خمامی، مدیر عاملی که قانون را دور زد!

صادقی خمامی، مدیر عاملی که قانون را دور زد!

۲۷ مهر ۱۴۰۴
ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

ادعای بی پایه و اساس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ از توهم رضایتمندی تا واقعیت اعتراضات

۲۷ مهر ۱۴۰۴
ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ابهامات و تخلفات عامدانه در معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

۲۹ مهر ۱۴۰۴

اخبار پر اشتراک

  • راه اندازی سامانه نوبت دهی تلفن همراه در مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان

    راه اندازی سامانه نوبت دهی تلفن همراه در مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان

    1792 shares
    Share 717 Tweet 448
  • مسئولان استان پاسخگو باشند/نهاد صادر کننده مجوز خانه عفاف فخر در گیلان کیست؟

    1659 shares
    Share 664 Tweet 415
  • اولین مرکز اختلالات اُتیسم استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در رشت افتتاح شد

    1419 shares
    Share 568 Tweet 355
  • هشدار در خصوص خطر اپلیکیشن لایکی برای نوجوانان/در لایکی هیچ مرز اخلاقی مشخصی وجود ندارد

    1288 shares
    Share 515 Tweet 322
  • شرح فاجعه؛ نامهٔ آسیا ابتهاج به مسعود بهنود

    1263 shares
    Share 505 Tweet 316

گیلان صدر

دسترسی سریع

  • درباره ما
  • تماس با ما

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب این پایگاه خبری_تحلیلی محفوظ میباشد.

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع میباشد . انتشار مطالب به معنی تایید محتوای آنها نیست |  سئو کیورد

No Result
View All Result
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت
  • فرهنگی
  • پرونده ویژه
  • یادداشت
  • طنز
  • سایر رسانه ها

eRasaneh_Trustseal(82722, true);

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In