آرامش به تالاب انزلی بازگشت/اطفای کامل حریق در تالاب انزلی

با شروع آتش‌سوزی از روز دوشنبه، تمامی تیم‌های امدادی در حال اطفا حریق بوده و در منطقه حضور دارند

گیلان صدر: امیر مرادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حریق در تالاب انزلی از دو روز گذشته آغازشده است، اظهار کرد: با شروع آتش‌سوزی از روز دوشنبه، تمامی تیم‌های امدادی در حال اطفا حریق بوده و در منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به دلایل استفاده از هواپیمای برای مهار حریق در تالاب انزلی گفت: به گفته کارشناسان حریق در نیزار بر خلاف جنگل و مراتع است همچنین به دلیل تالابی بودن امکان بهره‌مندی از ماشین آتش‌نشان در منطقه وجود نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با از ورود بالگردهای امدادی در ساعات اولیه حریق در تالاب انزلی خبر داد و افزود: بالگردهای امدادی در این سه روز بیش از ۳۰ پرواز داشته و اقدام به آب‌پاشی در منطقه کردند به نتیجه آن جلوگیری از گسترش آتش در منطقه شد.

به گفته مرادی یکی از دلایل شعله‌ور شدن مجدد آتش در تالاب انزلی وجود حریق در زیر خاکستر بوده است زیرا بالگردها تنها سطح را خاموش کرده بودند.

وی با اشاره به برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران با حضور استاندار گیلان به‌منظور مهار حریق در تالاب انزلی بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته برای مهار آتش هماهنگی‌ها برای ورود هواپیمای ایلوشین به گیلان انجام و این هواپیما امروز چهار سورت پرواز اقدام به اطفای حریق کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به حضور هواپیمای ایلوشین در گیلان گفت: هواپیما ایلوشین توانایی جابجایی ۴۰ هزار لیتر آب را داشته و به گفته خلبان این هواپیما آتش مهارشده است اما به‌منظور احتیاط هواپیمای ایلوشین تا فردا در گیلان حضور خواهد داشت.

بنا بر اعلام مرادی تمامی نیروهای امدادی تا فردا در منطقه حضور خواهند داشت تا در صورت شعله‌ور شدن آتش در اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

نوشته مشابه

سرمایه گذاری در پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان/ ایجاد فرصت های شغلی و درآمد پایدار از طریق تالاب عینک و پارک لاکان

سرمایه گذاری در پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان/ ایجاد فرصت های شغلی و درآمد پایدار از طریق تالاب عینک و پارک لاکان

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه سرمایه گذاران متعددی برای سرمایه گذاری در پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان رشت اعلام آمادگی کرده اند گفت: یقینا پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان و تالاب عینک رشت می تواند فرصت های شغلی فراوانی در رشت ایجاد کند. به گزارش روابط عمومی و امور...

استقرار تیم های سیار اورژانس اجتماعی شهرستانهای گیلان در سطح شهر و اماکن عمومی

استقرار تیم های سیار اورژانس اجتماعی شهرستانهای گیلان در سطح شهر و اماکن عمومی

تیم های سیار اورژانس اجتماعی شهرستانهای گیلان در سطح شهر و اماکن عمومی مستقر شدند. به گزارش گیلان صدر: به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت؛ تیم های سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستانهای گیلان در نقاط مختلف شهر و اماکن عمومی استقرار یافتند و به عموم مردم در خصوص خدمات تخصصی سازمان...

مدیران روابط عمومی‌ قوه قضائیه با مهارت و دانش دستاوردهای دستگاه قضا را تببین کنند

مدیران روابط عمومی‌ قوه قضائیه با مهارت و دانش دستاوردهای دستگاه قضا را تببین کنند

نشست مدیران روابط عمومی سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در استان گیلان با رئیس کل دادگستری گیلان به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد. به گزارش گیلان صدر؛ نشست مدیران روابط عمومی سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در استان گیلان با رئیس کل دادگستری گیلان به مناسبت روز روابط عمومی...

برگزاری اولین نشست تخصصی “گزارش موردی” آسیب های اجتماعی در بهزیستی گیلان

برگزاری اولین نشست تخصصی “گزارش موردی” آسیب های اجتماعی در بهزیستی گیلان

صبح روز بیست و ششم اردیبهشت ماه؛ اولین جلسه نشست تخصصی “گزارش موردی” آسیب های اجتماعی مرتبط به بهزیستی در سال ۱۴۰۳ با حضور سیده سهیلا اکبری کارشناس مسئول دفتر توانمند سازی خانواده و زنان، ام البنین انساندوست کارشناس مسئول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، سیده طاهره عابدی کارشناس مسئول...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.