افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف گاز در گیلان

مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: تعرفه مشترکان پرمصرف از اول آذر ماه افزایش می‌یابد.

گیلان صدر:حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به ورود زودهنگام سرما به کشور گفت: سرمای زودرس سبب شد تا در بخش خانگی شاهد حد نصاب مصرف ۵۴۰ میلیون متر مکعب گاز در یک روز باشیم.

او با درخواست از همه مردم و مشترکین گاز طبیعی برای رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در استفاده از انرژی، افزود: بر اساس صحبت‌های وزیر نفت، برای مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، تعرفه‌ها از اول آذر ماه افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه گازبهای مشترکین به صورت پلکانی و در ۱۲ پله محاسبه می‌شود، ادامه داد: مشترکینی که در ۳ پله اول قرار دارند همان قیمت گاز پارسال را می‌پردازند، ولی مشترکین پر مصرف و خارج از الگوی مصرف به صورت پلکانی مشمول جریمه می‌شوند.

اکبر با بیان اینکه به گاز طبیعی یارانه تعلق می‌گیرد و بیشترین یارانه انرژی را مشترکین پرمصرف دریافت می‌کنند، اظهار داشت: افزایش تعرفه پرمصرف‌ها تا حدی موجب کاهش میزان مصرف گاز بخش خانگی خواهد شد، با این حال مبنای این افزایش، قیمت گاز صادراتی نیست.

او همچنین با اشاره به بخشنامه صادره مبنی بر رعایت الگوی مصرف در ادارات، گفت: در هفته گذشته معاون اول رئیس جمهوری، بخشنامه ضوابط مصرف انرژی را به تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهاد‌های انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح و استانداری‌ها ابلاغ کرد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان افزود: بر این اساس، نهاد‌های دولتی، نخستین رعایت‌کنندگان در مصرف بهینه این نعمت الهی باشند و بر این اساس پایش دمای ادارات و نهاد‌های دولتی از اول آذر ماه توسط بازرسان این شرکت انجام می‌شود.

حسین اکبر از همه گیلانیان درخواست کرد تا با رعایت دمای آسایش (۱۸ الی ۲۱ درجه)، استفاده از لباس‌های ضخیم‌تر و زمستانی و تنظیم وسایل گرمایشی به استمرار و پایداری جریان گاز در فصل سرما یاری رسانند.

 

نوشته مشابه

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

حادثه آتش سوزی منزل مسکونی به ساعت 11:51صبح امروز دوشنبه 27 فروردین 1403 به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد. به گزارش گیلان صدر: شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت گفت: با توجه به سازه های متراکم آن منطقه سریعا 8 خودروی اطفایی و آبرسان به محل...

عملیات بازگشایی خیابان‌ها باید به جد پیگیری و تسریع یابد

عملیات بازگشایی خیابان‌ها باید به جد پیگیری و تسریع یابد

شهردار رشت با بیان اینکه تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه تمام سطح شهر ضرورت دارد، اظهار داشت: طولانی شدن پروژه‌ها نارضایتی مردم را به دنبال دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان صدر؛ جلسه شورای معاونان و مدیران مناطق پنج‌گانه شهری ظهر شنبه به ریاست «رحیم شوقی» شهردار رشت برگزار...

اجرای عملیات روکش و ترمیم آسفالت محدوده مسکن مهر

اجرای عملیات روکش و ترمیم آسفالت محدوده مسکن مهر

شهردار رشت از اجرای روکش و ترمیم آسفالت محدوده شهرک مهر خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان صدر؛ به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، رحیم شوقی در تشریح این خبر اظهار کرد: اجرای روکش و ترمیم آسفالت محدوده شهرک مهر در دستور کار قرار دارد. وی با...

پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان گروههای مختلف بر اساس دستمزد سال جدید میسر می باشد

پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان گروههای مختلف بر اساس دستمزد سال جدید میسر می باشد

با اعمال آخرین تغییرات دستمزدی سال جدید ، تمامی بیمه شدگان اختیاری ، مشاغل آزاد ، زنان خانه دار ، رانندگان و کارگران ساختمانی و ... میتوانند نسبت به پرداخت حق بیمه های خود در سالجاری اقدام نمایند . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی اداره...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.