تجمع بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی گیلان در اعتراض به عدم اجرای کامل مصوبه شورای عالی کار

صبح امروز ۱۸ خردادماه سال ۱۴۰۱ ، به علت مخالفت دولت در خصوص مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان کارگری سایر سطوح که توسط هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار به دولت ارائه شده بود، تعدادی از بازنشستگان تأمین اجتماعی استان گیلان مقابل ساختمان خانه کارگر گیلان دست به تجمع زدند

به گزارش گیلان صدر و به نقل از گیل ابراز: صبح امروز ۱۸ خردادماه سال ۱۴۰۱ ، به علت مخالفت دولت در خصوص مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان کارگری سایر سطوح که توسط هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار به دولت ارائه شده بود، تعدادی از بازنشستگان تأمین اجتماعی استان گیلان مقابل ساختمان خانه کارگر گیلان دست به تجمع زدند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان در نشست خبری که به همین منظور با اصحاب رسانه برگزار شد،گفت: هدف از تجمع امروز بازنشستگان در خصوص نحوه اجرای مصوبه شورای عالی کار است. این بازنشستگان نسبت به رد کردن قانون شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی حقوق خود معترض هستند.

وی با انتقاد از عدم حضور و‌حمایت جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در تجمع صبح امروز گفت: انتظار ما از جبار کوچکی نژاد ،به عنوان سخنگوی فراكسيون كارگری مجلس این بود که حداقل امروز در این اجتماع حضور داشته ودغدغه های بازنشستگان گیلانی را از نزدیک می‌شنیدند.

ایزدی گفت: طبق قانون شورای عالی کار قرار بود حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کند که در پی خبری مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی سایر سطوح درآمدی در چند روز اخیر ،بازنشستگان به نشانه اعتراض در سراسر کشور تجمع کرده اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان،با اشاره به اینکه در گیلان در حدود یکصد و ۶۰هزار نفر بازنشسته حداقلی بگیر زندگی می‌کنند،افزود: از این مجموع در حدود ۱۰ درصد جز بازنشستگان حداقلی بگیر بوده و بقیه جز بازنشستگان سایر سطوح محسوب می‌شوند.

حسن ایزدی، مهم ترین معضل جامعه کارگری را عدم امنیت شغلی قلمداد کرد وگفت: متاسفانه کارگران ما امنیت شغلی ندارند و حقوق و دستمزد آنها زیر خط فقر است. با توجه به اینکه خط فقر از سوی دولت بین ۹ تا ۱۱ میلیون اعلام شده است، دستمزد کارگران با خط فقر فاصله زیادی دارد و وضعیت معیشتی کارگران اسفناک است.

ایزدی، همچنین افزود:علاوه بر معیشت وضعیت درمانی کارگران نیز در استان گیلان در شأن این قشر زحمتکش نیست و انتظار ما فعالان جامعه کارگری و قشر مظلوم کارگر از دولت و نمایندگان مجلس این است که نسبت به افزایش تعداد بیمارستان های تامین اجتماعی و کیفیت ارائه خدمات درمانی در استان اقدام کنند.

در ادامه این نشست غلامرضا خوالگر، رییس کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان در خصوص تجمع بازنشستگان افزود؛این بازنشستگان نسبت به رد کردن قانون شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی حقوق خود معترض هستند.

وی با بیان اینکه آنچه که در ابتدا شورای عالی کار تصویب نموده کاملا جنبه قانونی داشت، افزود: قرار بود حقوق‌ها در سایر سطوح درآمدی به‌جز حداقل بگیرها ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کند که این قانون رد شد و طبق اخبار منتشر شده تنها ۱۰ درصد به حقوق‌ها اضافه می‌شود که باتوجه میزان تورم ،این مسأله وضعیت معیشتی کارگران را با مشکل مواجه می کند.

خوالگر ،در ادامه با انتقاد از عملکرد وزیر کار در این زمینه گفت: این که وزیر کار در یک روز تعطیل اعلام کنند چنین چیزی مصوب دولت شده است برای ما بسیار جای سوال دارد و قطعاً جامعه کارگری پذیرای چنین ظلمی نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خواهان افزایش ( ۳۸درصدی +۵۱۵هزارتومان ) سایر سطوح طبق مصوبه شورای عالی کار و تأمین اجتماعی هستند،اظهارکرد: از مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران و همچنین مرجع تقلید مسلمانان انتظار داریم که در این زمینه ورود کنند هرچند که ایشان با بیانات پدرانه خود همواره مدافع حقوق کارگران بوده اند.

رییس کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان زمینه،با بیان اینکه همه ما تابع نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه هستیم ،افزود: از همه مراجع تقلید، نمایندگان مجلس ،سپاه ، بسیج، ارتش و همه ارگانها و سازمانهای که متولی این کار هستند تقاضا میکنیم که در این امر ورود کرده و هر چه زودتر موجبات آرامش و رفاه این قشر زحمتکش را فراهم آورند.

وی با اشاره اینکه بیش از ۵۴ درصد جمعیت استان را کارگران و بازنشستگان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: متاسفانه این جمعیت در سطح استان گیلان از دریافت خدمات درمانی مناسب محروم هستند و‌ استان گیلان تنها یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی متعلق به سازمان تامین اجتماعی دارد.

خوالگر با اشاره به استان گیلان دو میلیون و ۶۰۰ هزار جمعیت دارد، گفت: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان گیلان را کارگران، بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها تشکیل می‌دهند و قطعا یک بیمارستان تامین اجتماعی با توجه به محدودیت تجهیزات پزشکی و جمعیت کارگری به هیچ وجه پاسخگو این قشر نیست.
رییس کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر کارگران در شرایط بسیار سخت اقتصادی و معیشتی قرار دارند، افزود: برخی از کارگران حتی بیمه، قرارداد و درآمد ثابت ندارند و در حال حاضر با مشکلات متعددی مواجه هستند.

وی افزود: اکثر کارخانجات بخش خصوصی هم دچار مشکل شده‌ و برخی نیز توان پرداخت یا افزایش حقوق کارگران را ندارند و متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم پرداخت حقوق در حال تسویه حساب با کارگران خود هستند.

خوالگر،در پایان خواستار توجه ویژه مسئولان به اقشار زحمتکش جامعه شد و گفت:از تک‌تک متولیان این امر میخواهم در جلسات شورای عالی کار، در بحث تعیین دستمزد هم به نرخ تورم جامعه توجه داشته باشند و هم سبد معیشت کارگران و بازنشستگان را مدنظر قرار بدهند.

نوشته مشابه

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان در سال 1403 بین 1/1 تا 1/65 برابر حداقل دستمزد ماهانه و بر اساس درون یا برون شهری بودن فعالیت و نوع وسیله نقلیه و ضرایب دستمزد برای کارگران ساختمانی بین 1/3 تا 1/9 برابر حداقل حقوق و بر مبنای سطح مهارت می...

۱۵۰ هزار نفر در نوروز امسال از خدمات سلامت‌ محور گیلان بهره بردند

۱۵۰ هزار نفر در نوروز امسال از خدمات سلامت‌ محور گیلان بهره بردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در نوروز امسال، 150 هزار نفر از خدمات مراکز سلامت‌ محور استان بهره بردند که حدود ۱۲ هزار خدمت در غالب بستری و جراحی بوده است. به گزارش گیلان صدر دکتر «محمد تقی آشوبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با...

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

حداقل دستمزد روزانه مبنای حق بیمه بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در سال 1403 برابر دو میلیون و سیصد و هشتاد و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت ریال میباشد که ارقام کمک هزینه های رفاهی انگیزشی ، کمک هزینه مسکن ، پایه سنواتی نیز...

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان به عنوان اصلی ترین گروه تعهد گیرندگان سازمانی در پانزده سال اخیر سه برابر شده است و بازنشستگان و بازماندگان بزرگترین سهم را در میزان این رشد دارا هستند . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.