خاموشی؛ خط قرمز وزارت نیرو است

به گزارش گیلان صدر: محمدتقی مهدی زاده شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران، اظهار کرد: سرانه مصرف برق در گیلان متوسط ماهیانه حدود ۲۷۰ کیلو وات ساعت گزارش شده که متوسط کشوری آن نیز به ۳۸۰ کیلو وات ساعت می‌رسد.

وی با اشاره به اقلیم معتدل و بارانی گیلان افزود: کاهش و اعتدال در مصرف برق به سبب شرایط آب و هوای خنک و مدیترانه ای این استان است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه مشترکین خانگی در اوج بار مصرف، سهم ۵۰ درصدی مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: اوج بار مصرف گیلان در سال گذشته ۱۸۰۰ مگاوات بوده است.

مهدی زاده با بیان اینکه گیلان در طبقه بندی منطقه ۴ گرمسیری قرار دارد، اضافه کرد: پیک مصرف در این منطقه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: تغییرات اقلیمی و اختلاف دما و میزان رطوبت در سال‌های اخیر در گیلان سبب شد تا این استان در طبقه بندی منطقه ۴ گرمسیری قرار گیرد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به طرح‌های تشویقی دولت در راستای کاهش مصرف، بیان کرد: نگاه مشوقانه و پاداش محور دولت سیزدهم، فرهنگ الگوی مصرف بهینه را در حوزه برق نهادینه کرد.

پرداخت ۵۴ میلیارد تومان پاداش به خوش مصرف‌ها در گیلان

مهدی زاده از پرداخت ۵۴ میلیارد تومان پاداش به خوش مصرف‌ها در گیلان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به مدیریت هوشمندانه مصرف از سوی مردم گیلان، بیش از ۲۳ هزار صورت حساب برق در این استان صفر شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ الگوی مصرف درست باید در همه آحاد جامعه رعایت شود، گفت: اگر مشترکین میزان رعایت الگوی مصرف را به ۵۰ درصد برسانند معادل ۲ هزار تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

مهدی زاده با اشاره به مؤلفه‌های مهم الگوی مصرف اضافه کرد: حذف لامپ‌های اضافه، عدم استفاده وسایل برقی ضرورت دار، تنظیم کولر در دمای آسایش (۲۰ الی ۲۴) و عدم استفاده از لوازم پرمصرف در اوج بار منجر به کاهش مصرف می‌شود.

وی با تاکید بر هوشمندسازی کنتورهای برق افزود: هوشمندسازی کنتورها، منجر به رؤیت پذیری و کنترل پذیری می‌شود و با هوشمندسازی کنتورها تمام عملیات‌ها در اتاق پایش انجام می‌شود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان از هوشمندسازی ۵۰ هزار مشترک در این استان خبر داد و اضافه کرد: با الویت بندی مشترکین و لحاظ برخی پارامترها این هوشمندسازی صورت می‌گیرد.

مهدی زاده با بیان اینکه خاموشی مشترکین خانگی خط قرمز وزارت نیرو است، گفت: در تمام تلاش مجموعه صنعت برق عدم خاموشی در بخش مصارف خانگی است اما برای مصارف و مشترکین صنعتی خاموشی‌های زمان بندی شده تنظیم شده است که به زودی ابلاغ می‌شود.

مدیریت مصرف و خاموشی‌ها از ادارات دولتی اولویت است

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف و خاموشی‌ها در ادارات دولتی اولویت است، افزود: میزان کاهش مصرف برق در سال گذشته در بخش ادارات به اندازه مصرف برق یک شهرستان بوده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه طولانی‌ترین شبکه فشار ضعیف از آن این استان است، گفت: پراکندگی مشترکین در گیلان به طولانی شدن شبکه دامن زده است.

مهدی زاده از اجرای ۱۰۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در گیلان خبر داد و اضافه کرد: میزان سرقت‌ها در بخش کابل و تجهیزات برقی در گیلان نگران کننده است که می‌طلبد مردم هوشیاری بیشتری به خرج دهند.

وی با اشاره به طرح تشویقی در حوزه مصارف برق در بخش کشاورزی افزود: کشاورزان در استفاده از پمپ‌ها و دیگر تجهیزات برقی، در ۵ ساعت اوج بار (بین ساعت ۱۱ تا ۱۸)، مصرف را به صفر برساند ۱۹ ساعت باقی مانده برایشان رایگان می‌شود

نوشته مشابه

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد.شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان، رضا زنده دل در گفت و...

تقویت تعاملات و اعتمادسازی بیشتر هدف اصلی نشست با شرکای اجتماعی است

تقویت تعاملات و اعتمادسازی بیشتر هدف اصلی نشست با شرکای اجتماعی است

در نشستی مشترک با حضور مدیرکل و معاون منابع بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اعضای هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان ، مهمترین دغدغه های جامعه کارفرمایی و موضوعات کاری مورد تبادل نظر قرار گرفت . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی...

معرفی ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در اكسپو ۲۰۲۴

معرفی ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در اكسپو ۲۰۲۴

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد: برای نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حدود ۲۰۰ بسته‌ سرمایه‌گذاری برای پیشنهاد به سرمایه‌گذاران خارجی در حال آماده‌‌سازی است. به گزارش گیلان صدر و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ حجت الله عبدالملکی در...

ضرورت بازسازی ساختمان های تاریخی رشت

ضرورت بازسازی ساختمان های تاریخی رشت

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه معماری های بسیار زیبایی در رشت وجود دارد گفت: در شهر رشت معماری های بسیار زیبایی مربوط به ادوار گذشته وجود دارد که نشان دهنده پیشینه معماری است و تاکید داریم چنین ساختمان هایی باید بازسازی شوند. به گزارش گیلان صدر و به...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.