عدم مشاهده بیمار مبتلا به قارچ سیاه در گیلان | این بیماری مسری نیست

گیلان‌صدر: ارسلان سالاری در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: با حضور مقام عالی وزارت ۳۲ پروژه طرح تحول نظام سلامت در تمام شهرستان‌های گیلان با اعتباری معادل ۴۹۰ میلیارد تومان در چند ماهه گذشته افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تجهیز بیمارستان‌های استان به سی‌تی اسکن، سونوگرافی، رادیولوژی و اکسیژن‌ساز خبر داد و تصریح کرد: نزدیک به ۳۰ دستگاه اکسیژن ساز و شمار زیادی مخزن اکسیژن در بیمارستان‌های گیلان توزیع شده و حدود ۴۰ میلیاد تومان تجهیزات آزمایشگاهی به این مراکز درمانی اضافه شد.

سالاری در ادامه افزایش شدت بیماری کرونا و انتشار سریع را از جمله ویژگی‌های سویه جدید کرونا که موجب بروز موج پنجم شد خواند و تصریح کرد: در پیک پنجم مصرف اکسیژن در بیمارستان‌های گیلان افزایش پیدا کرد به طوری‌که مجبور شدیم ۳۰ تن از سایر استان‌ها نظیر تهران و اصفهان وارد کنیم.

وی افزایش ۱۰۰ تخت در سوله پیش بیمارستانی لاکان با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان برای بستری کردن بیماران کرونایی را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: ۵۶ تخت ویژه هم در بیمارستان حشمت رشت با اعتباری معادل ۳۱ میلیارد تومان و ۲۳ تخت آی‌سی‌یو در بیمارستان پورسینا راه‌اندازی کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه یک بیمارستان ۶۴ تخت خوابی هم با همکاری ارتش ظرف مدت یک هفته در رشت افتتاح شد اضافه کرد: در هفته دولت امسال نیز نه پروژه با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و در آینده نزدیک ۴۷ پروژه در حوزه بهداشتی و اورژانس افتتاح خواهیم کرد.

سالاری از کاهش ۲۰ درصد بیماران بستری و سرپایی بیمارستان‌های گیلان در یک هفته گذشته و سیر نزولی بیماری خبر داد و افزود: در حال حاضر نزدیک به هزار و ۶۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که نزدیک به ۲۰۸ نفر آن‌ها در بخش آی سی یو تحت مراقبت هستند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اینک با خرید سرم و اختصاص آن به بیمارستان‌ها کمبودهای گیلان از این حیث جبران شده است گفت: در مورد بیماری قارچ سیاه که اخیرا شایع شده باید گفت عامل این بیماری گونه‌ای است که در محیط وجود دارد و افرادی که دیابتی بوده و از کورتون استفاده می‌کنند یا ضعف سیستم ایمنی دارند این قارچ وارد مخاط بینی شده و بینی، چشم و صورت را درگیر می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیماری قارچ سیاه واگیردار نیست از مشاهده یک مورد بیمار مبتلا به این بیماری در گیلان در فروردین ماه خبر داد و اظهار داشت: در پیک پنجم کرونا بیمار مبتلا به قارچ سیاه در گیلان نداشتیم اما مردم نباید نگران این بیماری باشند و بهترین کار این است که از ماسک استفاده کنند.

سالاری با بیان اینکه ۴۰ مرکز واکسیناسیون توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال راه‌اندازی بوده و ۲۳ مرکز هم در حال فعالیت است افزود: استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج و مساجد محلات برای تسریع در امر واکسیناسیون از جمله اولویت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نوع جهش یافته ویروس کرونا در ۴۰ کشور دنیا از جمله ترکیه، قطر و هند دیده شده است تصریح کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود امکان دارد گونه جدید در داخل کشور شیوع پیدا کند بنابراین لازم است مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از واردات یک میلیون و ۷۰ هزار دوز واکسن به داخل استان سخن گفت و با اشاره به اینکه تاکنون ۶۵۰ هزار دوز اول و ۳۴۰ هزار دوز دوم به مردم گیلان تزریق شده است افزود: افرادی که در گیلان باید واکسینه شوند نزدیک به دو میلیون نفر است و ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال سن واکسینه شده‌اند.

سالاری فعالیت ۱۸۰ مرکز واکسیناسیون در گیلان را متذکر شد و با بیان اینکه برخی از این مراکز تجمیعی است عنوان کرد: در سطح شهر رشت ۲۳ مرکز واکسیناسیون فعال است و در حال پیگیری هستیم تا به زودی ۲۳ مرکز دیگر هم در مرکز استان راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه هر دو دوز واکسن تزریقی به افراد باید از یک نوع باشد خاطرنشان کرد: ما با تمام مادران ۳۵ سال و مادرانی که بیماری زمینه‌ای باشد جهت تزریق واکسن تماس می‌گیریم از طرفی اگر بیماری با فردی که کرونا داشته در تماس بوده و یا علایم کرونا داشته باشد باید چهار تا شش هفته صبر کند و مجدد برای تزریق واکسن اقدام کند.

نوشته مشابه

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد.شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان، رضا زنده دل در گفت و...

تقویت تعاملات و اعتمادسازی بیشتر هدف اصلی نشست با شرکای اجتماعی است

تقویت تعاملات و اعتمادسازی بیشتر هدف اصلی نشست با شرکای اجتماعی است

در نشستی مشترک با حضور مدیرکل و معاون منابع بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اعضای هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان ، مهمترین دغدغه های جامعه کارفرمایی و موضوعات کاری مورد تبادل نظر قرار گرفت . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی...

معرفی ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در اكسپو ۲۰۲۴

معرفی ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در اكسپو ۲۰۲۴

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد: برای نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حدود ۲۰۰ بسته‌ سرمایه‌گذاری برای پیشنهاد به سرمایه‌گذاران خارجی در حال آماده‌‌سازی است. به گزارش گیلان صدر و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ حجت الله عبدالملکی در...

ضرورت بازسازی ساختمان های تاریخی رشت

ضرورت بازسازی ساختمان های تاریخی رشت

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه معماری های بسیار زیبایی در رشت وجود دارد گفت: در شهر رشت معماری های بسیار زیبایی مربوط به ادوار گذشته وجود دارد که نشان دهنده پیشینه معماری است و تاکید داریم چنین ساختمان هایی باید بازسازی شوند. به گزارش گیلان صدر و به...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.