فعالیت مطب‌های شبانه‌روزی غیرقانونی است/ از برخورد با دانه‌درشتهای متخلف ابایی ندارم

به گزارش گیلان صدر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر شفاف سازی است، گفت: تا جایی که توان داریم در شفافیت اخبار و اطلاعات اقدام می‌کنیم.

اسماعیل نورصالحی با بیان اینکه از رسالت های مهم معاونت درمان امر نطارت است، اظهار کرد: نظارت بر درمان به این علت حائز اهمیت است زیرا با جان انسانها ارتباط مستقیم دارد و اگر کوتاهی در این بخش صورت گیرد جان فردی را به خطر خواهد انداخت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امر نظارت بر درمان کار بسیار پیچیده ای است، تصریح کرد: بعد و حجم کار در بخش نظارت بر درمان بسیار وسیع و گسترده است.

وی با اشاره به اینکه در گیلان ۳۶ بیمارستان فعالیت می‌کنند، افزود: از این تعداد ۲۶ بیمارستان دولتی و ۸ بیمارستان خصوصی است. همچنین هزار و ۴۵۰ پزشک عمومی، ۹۰۰ پزشک متخصص، ۵۰۰ داندانپزشک، ۷۸ درمانگاه عمومی و تخصصی و ۸۵۰ دفتر کار در استان مشغول کار هستند.

نور صالحی با بیان اینکه صیانت و رعایت حقوق بیماران از تاکیدات ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، افزود: در نظارت معاونت درمان دو نوع نظارت وجود دارد، نظارت ادواری و دوره ای و دیگری به صورت شکایات حضوری و یا از طریق سامانه ۱۹۰ است.

وی تاکید کرد: روزانه افرادی هستند که به صورت مرتب سامانه ۱۹۰ را بررسی کرده و شکایات درج شده را ثبت و پیگیری می‌کنند.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به نظارت صورت گرفته در شش ماهه نخست سال ۹۷ یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال ۷۳ بازدید نظارتی از مراکز و درمانگاه‌ها در دو شیفت صبح و عصر انجام شد و  از۳۲ مراکزی که به دنبال دریافت پروانه هستند نیز بازدید انجام گرفت.

نورصالحی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مرگ و میر صورت گرفته در بیمارستانها گفت: آمار همه مرگها به صورت پیامک به بنده ارسال میشود و آن دسته از مرگهایی را غیر منتظر است به کمیته مرگ و میر ارجاع داده خواهد شد.

وی به بازدیدهای صورت گرفته در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: ۶۱۳ مورد بازدید صورت گرفت که این نظارت در کل سال گذشته ۹۴۰ مورد بوده است.

این مسئول در مورد فعالیت مطبهای شبانه روزی اظهار کرد: مطب‌های شبانه روزی غیرقانونی هستند و باید به درمانگاه های شبانه روزی تبدیل شوند و تاکنون ۶۴ مورد تذکر کتبی به همراه اخذ تعهد دریافت کردند.

وی در مورد تذکرات داده شده به پزشکان نیز اظهار کرد: در شش ماهه گذشته ۱۳۷ پزشک عمومی و ۵۶ مورد متخصص به صورت کتبی تذکر دریافت کردند.

معاون درمان علوم پزشکی گفت ادامه داد: در سال گذشته درباره فعالیت ۴۷۹ پزشک، دندان‌پزشک، ماما، درمانگاه‌ها طی ماهانه به‌صورت متوسط ۳۰ شکایت به دانشگاه علوم پزشکی گیلان متخلف شناخته شدند که با آن‌ها برخورد قانونی شده است.

نورصالحی با اشاره به طرح نظارت بر تعرفه بیان کرد: در این باره ۲۰ جلسه برگزار شده است که ۳۰ واحد درمانی به میزان مبلغ ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در تعرفه‌ها تخلف داشتند و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ تاکنون ۲۷ واحد درمانی پلمپ شده است، یادآور شد: شامل ۳ مورد دفتر مامایی،۱۵ مورد دندانساز تجربی فاقد مجوز، ۴ مورد طب سنتی، ۵ مورد مرکز ارایه عینک طبی و یک مورد مرکز زیبایی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر برخورد محکم دانشگاه با کمپ‌های ترک اعتیاد تأکید کرد و افزود: تاکنون پنج موسسه متخلف شناخته شده و برای آنها جریمه کاهش سهمیه دارویی را اعمال کرده‌ایم.

نورصالحی در پایان با بیان اینکه گیلان به عنوان قطب نظارتی شمال کشور انتخاب شده است، گفت: این نشان از جدیت معاونت درمان در زمینه نظارت دارد و از برخورد با دانه درشتهای متخلف ابایی ندارم و با هر گونه تخلف برخورد خواهم کرد.

دیارمیرزا

نوشته مشابه

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

مهار آتش سوزی خانه ویلایی در سلیمان داراب رشت

حادثه آتش سوزی منزل مسکونی به ساعت 11:51صبح امروز دوشنبه 27 فروردین 1403 به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد. به گزارش گیلان صدر: شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت گفت: با توجه به سازه های متراکم آن منطقه سریعا 8 خودروی اطفایی و آبرسان به محل...

عملیات بازگشایی خیابان‌ها باید به جد پیگیری و تسریع یابد

عملیات بازگشایی خیابان‌ها باید به جد پیگیری و تسریع یابد

شهردار رشت با بیان اینکه تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه تمام سطح شهر ضرورت دارد، اظهار داشت: طولانی شدن پروژه‌ها نارضایتی مردم را به دنبال دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان صدر؛ جلسه شورای معاونان و مدیران مناطق پنج‌گانه شهری ظهر شنبه به ریاست «رحیم شوقی» شهردار رشت برگزار...

اجرای عملیات روکش و ترمیم آسفالت محدوده مسکن مهر

اجرای عملیات روکش و ترمیم آسفالت محدوده مسکن مهر

شهردار رشت از اجرای روکش و ترمیم آسفالت محدوده شهرک مهر خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان صدر؛ به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، رحیم شوقی در تشریح این خبر اظهار کرد: اجرای روکش و ترمیم آسفالت محدوده شهرک مهر در دستور کار قرار دارد. وی با...

پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان گروههای مختلف بر اساس دستمزد سال جدید میسر می باشد

پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان گروههای مختلف بر اساس دستمزد سال جدید میسر می باشد

با اعمال آخرین تغییرات دستمزدی سال جدید ، تمامی بیمه شدگان اختیاری ، مشاغل آزاد ، زنان خانه دار ، رانندگان و کارگران ساختمانی و ... میتوانند نسبت به پرداخت حق بیمه های خود در سالجاری اقدام نمایند . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی اداره...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.