پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان برای هزینه درمان بیماران خاص

 مدیر کل بیمه سلامت از ابتدای فعالیت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در استان تاکنون ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت هزینه‌های مازاد بر پوشش بیمه پایه و تکمیلی به این بیماران پرداخت شده‌است.

به گزارش گیلان صدر: دکتر محمود عاطف‌راد با اشاره به روند شکل گیری صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با پشتوانه دولتی بند «ن» تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ شکل گرفت، اساسنامه این صندوق در ۲۷ شهریور ماه به تصویب هیات دولت رسید و در سوم آبان ماه ۱۴۰۱، این صندوق با حضور مسئولان کشوری رونمایی شد و در ادامه روند در ۱۴ آبان ماه کارگروه استانی تشکیل شد.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان خاطر نشان کرد: در این صندوق هزینه‌های مازاد بیمه پایه و بیمه تکمیلی برای برخی از بیماری‌ها شامل تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز صفاقی، دیالیز خونی، بال پروانه‌ای، اس ام آی، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان خون، سکته مغزی، پیوند کلیه، پیوند قلب و انواع بیماری‌های بدخیم پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اسناد هزینه از بیمه شدگان دریافت ورسیدگی شده است خاطر نشان کرد: ۲۸۱۸۲ بیمار در گیلان از ۴۷ بیماری، نشان‌دار شده‌اند که با احتساب یک نفر با چند بیماری این رقم افزون بر ۳۲ هزار ۳۹۶ نفر بیمار نشان‌دار در استان است.
وی در پایان یاد آور شد: به منظور بهره مندی بیمه شدگان اعم از بیمه سلامت وسایر سازمانهای بیمه گر می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس bimehsalamatiranian.ir ثبت نام کنند.
لازم به ذکر است، ۱۰۷ نوع بیماری خاص وصعب العلاج در لیست حمایت از بیماران قراردارد و بیمه شدگانی که به هریک از این بیماریها مبتلا باشند می توانند از حمایتهای مالی وبیمه ای سازمان بیمه سلامت درمحل خدمت و یا پس از آن بهرمند شوند.

نوشته مشابه

تمام تلاش‌ها برای کاهش رنج بیماران خاص و صعب‌العلاج به کار گرفته شود

تمام تلاش‌ها برای کاهش رنج بیماران خاص و صعب‌العلاج به کار گرفته شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جلسه کارگروه استانی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گیلان با تأکید بر تلاش همه‌جانبه در حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، گفت: باید تمام تلاش خود را به کار گرفت تا رنج بیماری برای بیماران صعب‌العلاج و خاص، تشدید نشود. به گزارش گیلان صدر: صندوق...

جشن های نوروزی با حرکت کاروان المان های نوروزی شهرداری لاهیجان آغاز شد

جشن های نوروزی با حرکت کاروان المان های نوروزی شهرداری لاهیجان آغاز شد

جشن های نوروزی با حرکت کاروان المان های نوروزی شهرداری لاهیجان آغاز شد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان، این کاروان شامل المان های نوروزی صبح روز دوشنبه در سطح شهر لاهیجان به حرکت درآمدند و مورد استقبال شهروندان قرار گرفتند....

نگاه منطقه‌ای و تمرکز بر واقعیت‌ها؛ شرط تحقق توسعه

نگاه منطقه‌ای و تمرکز بر واقعیت‌ها؛ شرط تحقق توسعه

قاسم رضائیان، رئیس اتاق رشت در یادداشتی ضمن تأکید بر واقع‌گرایی و هماهنگی برای تحقق توسعه، نگاه منطقه‌ای و تمرکز بر واقعیت‌ها و آمار دقیق را از شروط رسیدن به توسعه عنوان کرد. دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران تقریباً با برنامه هفتم توسعه مصادف شده که این تقارن، فرصت...

سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه متعلق به اتاق بازرگانی ایران است

سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه متعلق به اتاق بازرگانی ایران است

به گزارش گیلان صدر و به نقل از مدیریت روابط عمومی اتاق بازرگانی گیلان: استان گیلان دارای ظرفیت های ارزشمندی بوده و بیش از یک قرن با اتحاد جماهیرشوری سابق و فدراسیون روسیه کنونی دارای روابط تجاری می باشد . استان گیلان با داشتن ظرفیت های زیرساخت لجستیکی دریایی و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.