سازمان تامین اجتماعی بزرگترین خریدار درمان و دومین تولید کننده این خدمت در کشور است

موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با همکاری معاونت درمان این سازمان گزارشی از حوزه خدمات درمانی این مجموعه و تحولات و پیشرفت های شکل گرفته در طی سالهای 1391 تا 1398 را منتشر نمود.

گیلان صدر: روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان با اعلام این خبر ، ابراز داشت ، در این گزارش آمده است :
خدمات درمانی از بخشهای مهم پوشش های بیمه های اجتماعی است که نقش مهم و تعیین کننده ای در تامین سلامت و پویایی جامعه ایفا میکند و در این بین یکی از سازمان های اثرگذار که این وظیفه را بعنوان بزرگترین خریدار درمان و دومین تولید کننده این خدمت در کشور برعهده دارد تامین اجتماعی میباشد .

دستیابی به هدف تعمیم و گسترش این خدمت بعنوان یک اولویت و تعهد شاخص که خود بمنزله حفظ و ارتقاء سلامت جامعه قلمداد میگردد زمانی به نحو مطلوب امکانپذیر خواهد بود که تمام ظرفیتها و پتانسیل های موجود برای آینده بهتر بکارگیری شود .

از این رو گروه سیاستگذاری و اقتصاد سلامت موسسه عالی پژوهش سازمان تامین اجتماعی با همکاری معاونت درمان این مجموعه در تلاش برای تحقق این امر به بررسی فرایندها و اقدامات و تجزیه و تحلیل آماری این حوزه در طی سالهای ۱۳۹۱ لغایت ۱۳۹۸ پرداخته است .

سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین بیمه گر سلامت کشور تامین خدمات درمانی بیمه شدگان خود را به شکل کارا ، اثربخش ، بموقع ، عادلانه و جامعه محور همواره از مسئولیت های خود دانسته و در این راستا علاوه بر نقش بیمه گری با خرید و تولید خدمات درمانی در این زمینه گام برداشته است .

دریافت خدمات در مراکز ملکی بدون پرداخت وجه و رایگان ( بغیر از برخی مشاغل ) و در مراکز طرف قرارداد در قبال پرداخت فرانشیز ۳۰ درصد در بخش سرپایی و ۱۰ درصد در بخش بستری انجام میگیرد .

در سال ۱۳۹۸ حدود ۴۴ میلیون و ۲۰۶ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی بوده اند که از این جمعیت ، تعداد ۴۳ میلیون و ۴۷۵ هزار نفر یعنی ۹۸/۳ درصد از پوشش های درمانی و خدمات این حوزه استفاده مینمودند .

رشد افراد تحت پوشش و برخوردار از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی طی سالهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ برابر با ۱۶ درصد بوده است .

در سال ۱۳۹۸ بخش درمان غیرمستقیم سازمان از طریق انعقاد قرارداد با ۵۳۷۲ مرکز درمانی ، ۱۹۱۹۷ مرکز پاراکلینیک ، ۲۳۶۲۹ پزشک و دندانپزشک نقش مهم و تعیین کننده ای در نظام سلامت کشور برای جامعه هدف داشته است .

در بخش درمان مستقیم نیز ارائه خدمات با ۷۷ بیمارستان و ۵ دی کلینیک با ظرفیت ۹۳۴۱ تخت به همراه  ۳۰۴ درمانگاه و پلی کلینیک ، بعد از وزارت بهداشت و درمان دومین تولید کننده این خدمت در کشور قلمداد میگردد .

میانگین هزینه کل نسخ سرپایی و بستری سال ۱۳۹۸ به نسبت سال ۱۳۹۱ به ترتیب ۵/۴ و ۴/۹ برابر بوده و در این دوره تعداد نیروهای انسانی شاغل با ۱۲/۷ درصد افزایش و کادر پزشکی با ۲۵ درصد رشد همراه بوده است .

شایان ذکر است ارائه خدمات درمانی در سازمان تامین اجتماعی بر اساس قوانین بالادستی از جمله قانون الزام به اجرای بندهای الف و ب ماده ۳ قانون تامین اجتماعی مصوب سال ۱۳۵۴ انجام  میگیرد و بودجه مربوطه از محل سهم درمان یعنی ۹ درصد از مأخذ محاسبه حق بیمه ( یک سوم از مجموع ) تامین میگردد

نوشته مشابه

عملیات وعده صادق خواب را از چشم  رژیم جعلی صهیونیستی ربوده است

عملیات وعده صادق خواب را از چشم رژیم جعلی صهیونیستی ربوده است

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در حمایت و تشکر از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی اعلام کرد : اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم منحوس صهیونیستی با تدبیر فرمانده معظم کل قوا و همت غیورمردان سبزپوش سپاه، استخوان‌های رژیم صهیونیستی را در...

تلاش‌ها برای اتمام بیمارستان‌های گیلان مضاعف شود

تلاش‌ها برای اتمام بیمارستان‌های گیلان مضاعف شود

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر پیمانکاران و کارفرمایان در رابطه با طرح‌های عمرانی سلامت‌محور گیلان تأکید کرد و گفت: پیمانکاران و کارفرمایان احداث بیمارستان‌ها باید همکاری و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا سرعت احداث پروژه‌ها با شتاب بیشتری انجام شود. به گزارش...

پایگاه فوتبال ساحلی در منطقه آزاد انزلی احداث شود

پایگاه فوتبال ساحلی در منطقه آزاد انزلی احداث شود

به گزارش گیلان صدر و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران از زیرساخت ها و امکانات ورزشی ساحلی این منطقه بازدید به عمل آورد. در این دیدار که مشاور مدیرعامل و مدیر حوزه ریاست سازمان منطقه...

دوازدهمین کنگره ملی «سوختگی» به میزبانی رشت برگزار می‌شود

دوازدهمین کنگره ملی «سوختگی» به میزبانی رشت برگزار می‌شود

دوازدهمین کنگره ملی «سوختگی» به میزبانی رشت برگزار می‌شود دبیر علمی کنگره ملی «سوختگی» از برگزاری دوازدهمین دوره این کنگره به میزبانی رشت خبر داد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل‌وب‌دا)؛ دکتر رامیار فرزان - دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی «سوختگی»...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.