وارد آمدن آسیب بالغ بر ۴۰ میلیارد تومانی به صنعت برق به دلیل استخراج غیرمجاز رمزارزها

هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان، ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در استدیوی خبری مرکز صدا و سیمای استان گیلان (برنامه گفتگوی ویژه خبری) حضور یافت و به سوالات مجری برنامه پاسخ داد.

گیلان صدر: هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان، ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در استدیوی خبری مرکز صدا و سیمای استان گیلان (برنامه گفتگوی ویژه خبری) حضور یافت و به سوالات مجری برنامه پاسخ داد.

وی اظهار داشت: امسال با گرمای زود هنگام هوا شاهد رشد مصرف ناگهانی برق در کل کشور و به طبع در استان گیلان بودیم به گونه‌ای که در سه ماهه اول امسال پیک بار مصرفی نسبت به سال قبل در گیلان حدود ۱۱ درصد افزایش داشته و این عدد در کل کشور ۲۰ درصد بوده است و پیک مصرف در استان ۶ درصد افزایش یافته، این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل رشد پیک بار ۵ درصد بوده است.

هنرمند تاکید کرد: کاهش ذخیره آب پشت سدها و کمبود تولید در نیروگاههای برقابی، گرمای زودهنگام، استخراج رمزارزهای غیر مجاز باعث افزایش مصرف برق در کل کشور شده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران امسال رشد ۷ درصدی در قیمت تعرفه‌های برق را شاهد هستیم و علاوه براین مقدار از ابتدای خرداد سالجاری برای مشترکین پرمصرف ۱۶درصد افزایش تعرفه را خواهیم داشت.

وی گفت: استان گیلان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور جزء مناطق گرمسیری ۴ بوده و در این بازه الگوی مصرف برای مشترکین خانگی گیلانی ۴۰۰ کیلووات ساعت است و اگر مشترکینی بیش از این مقدار مصرف داشته باشند جزء مشترکین پرمصرف محسوب شده و ۲۳ درصد افزایش تعرفه برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

هنرمند افزود: بمنظور گذر موفق از پیک بار تابستان طی طرح‌های پاسخگویی بار، همکاری و تفاهم نامه‌هایی با بخشهای صنعت، کشاورزی و تجاری صورت پذیرفته است و در صورت همکاری مشترکین مذکور پاداش به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: هیئت وزیران بخشنامه‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن ادارات می‌بایست ۵۰درصد مصرف انرژی برق خود را کاهش دهند و اگر این صرفه جویی توسط ادارات انجام نشود شرکت توزیع برق ملزم به قطع برق این ادارات میباشد که طی ۲ هفته گذشته و براساس رصد دقیق صورت پذیرفته بوسیله کنتورهای هوشمند، برق ۲۰ اداره که این بخشنامه را رعایت نکرده‌اند با هماهنگی استانداری قطع شد.

وی اضافه کرد: طبق تفاهم نامه با ادارات اگر در طول روز ۱۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند به آن‌ها نیز پاداش تعلق خواهد گرفت و با ۱۰ هزار واحد صنعتی موجود در استان ۱۷ نوع قرارداد بسته شده که بر اساس آن از پتانسیل آن‌ها در کاهش پیک بار استان استفاده شده و حدود ۵/۶ میلیارد تومان پاداش به بخش صنعت تخصیص داده شد.

این مسئول ضمن عذرخواهی به دلیل برخی خاموشی‌های حادث شده خاطرنشان کرد: وجود مشکل عرضه و تقاضا در مبحث انرژی برق سبب شده است که خاموشی‌های بصورت سراسری و نوبتی برای استان‌ها در نظر گرفته شود تا از بروز یه حادثه یا فاجعه بزرگ جلوگیری شود و تمام همت مسئولین شرکت توزیع برق گیلان بر این است تا این خاموشی‌ها و جداول تهیه شده اعمال نشود و هم استانی‌های گرامی بدون مشکل از نعمت روشنایی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: جداول احتمالی خاموشی برای اطلاع‌رسانی به مردم شریف استان از طریق سایت اینشرکت به آدرس www. gilanpdc. ir و اپلیکیشن «برق من» در دسترس می‌باشد.

هنرمند گفت: ساعت پیک مصرف در استان در روز ۱۲ الی ۱۸ و در شب ۲۰ الی ۲۴ می‌باشد و مشترکین محترم می‌توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر رو ۲۵ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری کنند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان به پویش مردمی مدیریت کولرها اشاره کرد و افزود: در این پویش نیاز است مردم شریف استان بین ساعت ۲ تا ۳ بعد ازظهر به مدت ۱۵ دقیقه کولرهای خودرا در خانه یا محل کار خاموش کنند و با این کار ۲۰درصد مصرف برق کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: با تشکیل کمیته جمع آوری مراکز غیر مجاز رمز ارز در استان با حضور دستگاههای اجرایی، قضایی و امنیتی تا کنون، ۴۸۰۰ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده است که بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده‌اند و مشترکین می‌توانند با معرفی این مراکز غیرمجاز ۱۰ میلیون تومان پاداش دریافت کنند.

محمد اسماعیل هنرمند گفت: از آغاز سال گذشته به منظور پایداری شبکه و تامین انرژی برق مشترکین در سطح استان گیلان اجرای دو طرح جهادی تبدیل شبکه فرسوده مسی به کابل خودنگهدار و طرح تاب آوری با موفقیت اجرا شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: درفاز اول اجرای این طرح ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده با صرف هزینه ۱۲۰میلیارد تومان به کابل خود نگهدار مجهز شد و در فاز دوم نیز ۱۰۰۰ کیلومتر دیگر با اعتبار۱۴۰ میلیارد تومان در گیلان آغاز شده است.

وی درپایان اظهار داشت: در سطح استان قریب به ۹۰۰کیلومتر طرح افزایش تاب آوری بهمراه اصلاح ۱۱۹ فیدر با صرف هزینه ۲۲میلیارد تومان به بهره برداری رسید که این اقدامات مهم طی ۵۰۳ مرحله با تلاشهای ۲۲۵۴ اکیپ عملیاتی انجام شده است.

نوشته مشابه

تمام تلاش‌ها برای کاهش رنج بیماران خاص و صعب‌العلاج به کار گرفته شود

تمام تلاش‌ها برای کاهش رنج بیماران خاص و صعب‌العلاج به کار گرفته شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جلسه کارگروه استانی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گیلان با تأکید بر تلاش همه‌جانبه در حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، گفت: باید تمام تلاش خود را به کار گرفت تا رنج بیماری برای بیماران صعب‌العلاج و خاص، تشدید نشود. به گزارش گیلان صدر: صندوق...

جشن های نوروزی با حرکت کاروان المان های نوروزی شهرداری لاهیجان آغاز شد

جشن های نوروزی با حرکت کاروان المان های نوروزی شهرداری لاهیجان آغاز شد

جشن های نوروزی با حرکت کاروان المان های نوروزی شهرداری لاهیجان آغاز شد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان، این کاروان شامل المان های نوروزی صبح روز دوشنبه در سطح شهر لاهیجان به حرکت درآمدند و مورد استقبال شهروندان قرار گرفتند....

نگاه منطقه‌ای و تمرکز بر واقعیت‌ها؛ شرط تحقق توسعه

نگاه منطقه‌ای و تمرکز بر واقعیت‌ها؛ شرط تحقق توسعه

قاسم رضائیان، رئیس اتاق رشت در یادداشتی ضمن تأکید بر واقع‌گرایی و هماهنگی برای تحقق توسعه، نگاه منطقه‌ای و تمرکز بر واقعیت‌ها و آمار دقیق را از شروط رسیدن به توسعه عنوان کرد. دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران تقریباً با برنامه هفتم توسعه مصادف شده که این تقارن، فرصت...

سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه متعلق به اتاق بازرگانی ایران است

سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه متعلق به اتاق بازرگانی ایران است

به گزارش گیلان صدر و به نقل از مدیریت روابط عمومی اتاق بازرگانی گیلان: استان گیلان دارای ظرفیت های ارزشمندی بوده و بیش از یک قرن با اتحاد جماهیرشوری سابق و فدراسیون روسیه کنونی دارای روابط تجاری می باشد . استان گیلان با داشتن ظرفیت های زیرساخت لجستیکی دریایی و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.