چگونگی تغییر و یا حذف «پسوند و پیشوند نام‌های خانوادگی» در گیلان اعلام شد

به گزارش گیلان صدر، قاسم روحانی‌فر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۰ هزار کارت ملی هوشمند در گیلان آماده تحویل است بنابراین متقاضیان باید هرچه سریع‌تر جهت دریافت کارت‌های هوشمند جدید خود به دفاتر ثبت احوال در سراسر استان گیلان مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان درمورد روند صدور کارت‌های ملی هوشمند در این استان عنوان کرد: ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال گیلان واجد شرایط دریافت کارت‌های ملی جدید هستند که تا این لحظه برای یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از آنان کارت‌های ملی هوشمند صادر شده است.

روحانی‌فر با بیان اینکه گیلان به لحاظ صدور کارت‌های ملی جدید در کل کشور از مراکز برتر استانی شناخته شده است گفت: از ابتدای شروع تعویض کارت‌های ملی قدیمی در سال ۹۲ تاکنون درخواست ۸۲ درصد متقاضیان گیلانی برای دریافت کارت‌های ملی جدید در این استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه صدور شناسنامه‌های مکانیزه در گیلان روند بسیار خوبی دارد ابراز داشت: در حوزه تعویض شناسنامه‌ها نیز سهمیه امسال گیلان حدود ۱۲۰ هزار عدد اعلام شد که در ۹ ماهه نخست امسال تاکنون ۹۷ هزار شناسنامه در این استان تعویض و به متقاضیان آن تحویل داده شده است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان از اسکن و آرشیو ۵ میلیون سند در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۴ میلیون عدد از این آرشیوها مربوط به ولادت‌ها و یک میلیون دیگر نیز مربوط به آمار فوتی‌ها در گیلان است که از این حیث نیز شرایط استان به نسبت سایر مراکز کشور مطلوب گزارش می‌شود.

روحانی‌فر ثبت مهاجرت‌ها و اصلاح اطلاعات مربوط به تغییر نشانی افراد در سامانه ثبت احوال را مورد تأکید قرار داد و افزود: این طرح با ابلاغ دولت از فردا در تهران اجرا می‌شود و بر اساس آن افراد در صورت تغییر نشانی سکونتشان باید ظرف ۲۰ روز اطلاعات جدید خود را در سامانه ثبت کنند.

وی در مورد نوع خدمات ارائه شده در سامانه الکترونیک ثبت احوال اظهار داشت: ثبت آن لاین ولادت‌ها و فوتی‌ها در سامانه،‌ صدور آن لاین شناسنامه نوزاد، ثبت‌نام کارت هوشمند، مشاهده وضعیت کارت‌های مفقود شده و درخواست صدور گواهی تجرد برخی از خدمات ارائه شده سامانه ثبت احوال است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با تأکید بر امکان تغییر و یا حذف پسوند و پیشوند نام‌های خانوادگی توسط متقاضیان نیز بیان داشت: تمام این موارد قابل تغییر هستند منتها در صورتی که با حذف پسوند و یا پیشوند نام خانوادگی طرف مقابل تغییر معنایی پیدا کند باید کل نام خانوادگی وی عوض شود.

روحانی‌فر با اشاره به اینکه از سوی ثبت احوال کشوری یکسری پسوند و پیشوندهای مناسب انتخاب شده و به متقاضیان مورد نظر پیشنهاد می‌شود ابراز داشت: ۲۵ اداره ثبت احوال گیلان مستقر در شهرستان‌های مختلف استا آماده ارائه هر گونه خدمات مورد نیاز به مردم هستند.

نوشته مشابه

خارج کردن تومور شکمی از بدن کودک ۱۰ساله در مرکز آموزشی و درمانی ۱۷ شهریور رشت

خارج کردن تومور شکمی از بدن کودک ۱۰ساله در مرکز آموزشی و درمانی ۱۷ شهریور رشت

رئیس مرکز آموزشی و درمانی ۱۷ شهریور رشت از انجام موفق عمل جراحی خروج تومور شکمی از بدن کودک دختر ۱۰ساله در این مرکز آموزشی درمانی خبر داد. به گزارش گیلان صدر و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل‌وب‌دا)؛ دکتر سعید سادات منصوری – رئیس مرکز...

تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین (ع) به پیشرفت فیزیکی ۷ درصدی رسید

تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین (ع) به پیشرفت فیزیکی ۷ درصدی رسید

شهردار رشت از پیشرفت فیزیکی ۷ درصدی پروژه تقاطع غیر همسطح امام حسین (ع) «از طرح های عمرانی میثاق» خبر داد. به گزارش گیلان صدر؛ رحیم شوقی» شهردار رشت با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی طرح میثاق اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف روان‌سازی و برطرف شدن گره‌های ترافیکی شهری...

برگزاری آزمون ارزیابی شایستگی مدیران اداره کل صمت گیلان

برگزاری آزمون ارزیابی شایستگی مدیران اداره کل صمت گیلان

به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی گروه دانش بنیان کاشف این برنامه در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین سالجاری در رشت اجرا شد. بر اساس این گزارش، طبق بخشنامه دستورالعمل نحوه ارزیابی و توسعه شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای، دستگاه های اجرایی موظفند شایستگی های...

کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

فرمانده انتظامی گیلان از کشف حجم قابل توجهی از نوشیدنی های قاچاق به ارزش بیش از ۹۱ میلیارد ریال در بازرسی از انبار یک شرکت در شهرستان رشت خبر داد. به گزارش گیلان صدر؛ سردار عزیزالله ملکی روز چهارشنبه با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.