کمبود منابع مالی برای اجرای پروژه‌های عمرانی/رفع مشکل نسق سازها در رشت

شهردار رشت، کمبود منابع مالی و عدم مدیریت یکپارچه شهری را به عنوان بزرگترین مشکلات در روند اجرای پروژه‌های عمرانی در رشت اعلام کرد

گیلان صدر:سید محمد احمدی با حضور در جلسه دیروز شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به اینکه اعضای شورا و مدیران و کارکنان شهرداری رشت از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در صحنه حضور داشتند، اظهار کرد: اعضای شورای ششم رشت بارها به بنده تاکید داشتند تا از هر اقدامی در راستای کاهش حجم بار مشکلات بر روی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کوتاهی نکنیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به همراهی تمامی دستگاه‌ها به منظور کاهش و کنترل کرونا تاکید داشتند، افزود: شهرداری رشت نیز در این باب تمام قد پای کار است و با همکاری‌های انجام شده تعدادی از پرسنل شهرداری رشت از جمله پاکبانان، نیروهای آرامستان، آتش نشانان و غیره که به نحوی در خط مقدم هستند دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و از این بابت قدردان دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستیم.

شهردار رشت با قدردانی از همراهی‌های اعضای شورای رشت در پیگیری مباحث مختلف حوزه مدیریت شهری بیان کرد: اعضای شورای ششم شهر رشت طی همین مدت کوتاه ثابت کردند که دغدغه اصلی آنان رفع مشکلات شهر و شهروندان است و این مهم در آرایش و چیدمان کمیسیون‌های تخصصی شورا نیز کاملا نمایان است.

احمدی، مشکلات مالی و عدم اختیارات کامل و حتی نسبی را از جمله دغدغه‌ها در اجرای پروژه‌های شهری دانست و گفت: عدم مدیریت یکپارچه شهری یکی از دلایل عمده بروز این مشکلات است و امیدواریم در این باره به زودی اقداماتی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات عمرانی خوبی در دست انجام است، تصریح کرد: یکی از پروژه‌هایی که در دست احداث است عملیات احداث دیواره حفاظتی حاشیه رودخانه گوهررود جنب عمارت کلاه فرهنگی است که از پیشرفت خوبی نیز برخوردار است.

اجرای عملیات روشنایی در مسکن مهر رشت

شهردار رشت به اجرای عملیات روشنایی در مسکن مهر رشت اشاره کرد و گفت: اعتبار این پروژه از منابع دولتی تامین شده است و همچنین بازگشایی خیابانی در مسکن مهر به سمت جماران نیز در دست اجرا است که کاهش حجم بار ترافیکی را به همراه دارد.

دیوارگذاری پروژه موزه دفاع مقدس

احمدی با اشاره به پروژه فنس کشی شیرآبه سراوان افزود: دیوارگذاری پروژه موزه دفاع مقدس، خرید تجهیزات و تکمیل رصد خانه رشت از محل اعتبارات دولتی، احداث پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان و غیره از دیگر این پروژه‌ها است.

همفکری شورا و شهردار رشت پیرامون پروژه‌های قرار گاه خاتم

وی ساماندهی کیفی و کمی جداره و حریم رودخانه‌های رشت را از دیگر اقدامات عمرانی در دست اجرا اعلام کرد و گفت: پیرامون همکاری ما بین شهرداری رشت و قرارگاه سازندگی خاتم (ص) نیز دو پروژه تقاطع غیر همسطح امام حسین و نیروی دریایی مطرح است و برای این دو پروژه نیازمند همفکری اعضای شورا به منظور اهم و مهم کردن هستیم.

نظام پرداخت در پروژه‌های عمرانی رشت

شهردار رشت با بیان اینکه در حوزه پروژه‌های سرمایه‌گذاری در رشت نیز نشست‌های متعددی با سرمایه گزاران برگزار شده است، افزود: برای پروژه‌های عمرانی رشت نظام پرداختی تعریف کرده‌ایم که در روند اجرا بسیار حائز اهمیت است.

مشکلات نسق سازها برای همیشه برطرف می‌شود

احمدی با اشاره به اینکه ماهیانه به سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری رشت حدود هشت میلیارد تومان منابع مالی اختصاص پیدا می‌کند، تصریح کرد: متاسفانه بازپرداخت وام‌هایی در حال حاضر بر عهده شهرداری است که هیج کدام از آن‌ها متعلق به دوران فعالیت بنده نیست و به یادگار مانده از دوره‌های پیشین است و هر ماه شهرداری به ۶۵ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد و خوشبختانه با تمامی این اوضاع، شهرداری رشت حتی ریالی حقوق معوقه ندارد.

وی با ابراز خوشحالی از رفع مشکل نسق سازها در رشت بیان کرد: طی نشستی که امروز با مدیران مربوطه برگزار شد با تاکید به ایجاد برخی از زیر ساخت‌ها مشکل زمین‌های نسقی در رشت برای همیشه برطرف می‌شود.

نوشته مشابه

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان در سال 1403 بین 1/1 تا 1/65 برابر حداقل دستمزد ماهانه و بر اساس درون یا برون شهری بودن فعالیت و نوع وسیله نقلیه و ضرایب دستمزد برای کارگران ساختمانی بین 1/3 تا 1/9 برابر حداقل حقوق و بر مبنای سطح مهارت می...

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

حداقل دستمزد روزانه مبنای حق بیمه بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در سال 1403 برابر دو میلیون و سیصد و هشتاد و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت ریال میباشد که ارقام کمک هزینه های رفاهی انگیزشی ، کمک هزینه مسکن ، پایه سنواتی نیز...

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان به عنوان اصلی ترین گروه تعهد گیرندگان سازمانی در پانزده سال اخیر سه برابر شده است و بازنشستگان و بازماندگان بزرگترین سهم را در میزان این رشد دارا هستند . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره...

عرضه 14 تن مرغ و 2 تن ماهی توسط زندانیان لاهیجان به بازار عید کشور

عرضه 14 تن مرغ و 2 تن ماهی توسط زندانیان لاهیجان به بازار عید کشور

در زندان لاهیجان در بخش های مختلف ازجمله پرورش مرغ، گاو و گوسفند، شترمرغ، بلدرچین، ماهی ها، صیفی کاری و ... برنامه های اشتغال درنظر گرفته شده که این امر علاوه بر به کارگیری زندانیان، نقش مستقیم در معیشت خانواده آنان دارد و از روی دیگر می تواند در کاهش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.