موبایل اپلیکیشن “تأمیناجتماعی من” که تنها اپلیکیشن رسمی و مورد تأیید سازمان تأمیناجتماعی است، در نخستین روز از هفته تأمیناجتماعی، در مراسمی با حضور دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل این سازمان و اصحاب رسانه، رونمایی شد.
گیلان صدر: مهندس عبدالله حسینیان رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی در مورد این اپلیکیشن و ویژگیهای آن گفت: افزایش درگاههای ارائه خدمات غیرحضوری بهمنظور تسهیل ارائه خدمات و افزایش دسترسی خدمات سازمان تأمیناجتماعی برای مخاطبان، از مهمترین اهداف راهبردی سازمان است.
وی افزود: در این زمینه، برنامههای متنوعی در حوزه فناوری اطلاعات سازمان در دست انجام است که اپلیکیشن “تأمیناجتماعی من”، بهعنوان بخشی از این برنامهها، طراحی و پیادهسازی شده و کلیه بیمهشدگان، مستمریبگیران و کارفرمایان میتوانند با مراجعه به نشانی hamrah.tamin.ir برای دریافت و دانلود نسخه اندروید اقدام کنند یا با مراجعه به نشانی فوق و همچنین نشانی اینترنتی es.tamin.ir/pwa از نسخه وب اپلیکیشن این نرمافزار که نیاز به دانلود ندارد، استفاده کنند.
مهندس حسینیان افزود: مهمترین خدمات قابل ارائه در این سامانه شامل مشاهده و اعتراض به سوابق بیمهپردازی، مشاهده سوابق تلفیقی، درخواست انواع کمک هزینههای کوتاه مدت و هدیه ازدواج، انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان، مشاهده نسخ خدمات درمانی، نمایش احکام و فیش حقوقی مستمریبگیران و انواع خدمات مرتبط با کارفرمایان است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی، اپلیکیشن “تأمیناجتماعی من” را تنها اپلیکیشن رسمی و مورد تأیید سازمان تأمیناجتماعی معرفی کرد و گفت: در حال حاضر برخی اپلیکیشنها وجود دارند که با سوءاستفاده از نام سازمان، بهصورت غیرمجاز و بعضاً با دریافت هزینه از مخاطبان، به ارائه برخی خدمات غیرمطمئن اقدام میکنند. لذا با توجه به اینکه کلیه خدمات سازمان تأمیناجتماعی بهصورت رایگان ارائه میشود، بهمنظور جلوگیری از تضییع حقوق مخاطبین، با ارائه این اپلیکیشن، ضمن ایجاد امنیت خاطر برای ذینفعان، اقدامات لازم بهمنظور جلوگیری از فعالیت سایر اپلیکیشنهای غیرمجاز انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای طرحهای بزرگی نظیر طرح 3070 با هدف ارائه ۳۰ خدمت بهصورت غیرحضوری و کاهش حداقل ۷۰ میلیون بار مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی در سال، غیرفعالسازی سامانههای قدیمی (مثل سامانه samt که در ماه گذشته انجام شد) و جایگزینی آنها با سامانههای جدید، هوشمندسازی لیستهای حق بیمه ارسالی کارفرمایان و…، افزود: بعد از عملیاتی شدن نگارش اولیه موبایل اپلیکیشن سازمان که با محوریت مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامیناجتماعی و مشارکت حوزههای تخصصی سازمان و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین انجام شده است، اضافهشدن سایر خدمات سازمان در نگارشهای آتی اپلیکیشن مذکور و تداوم توسعه هرچه بیشتر آن بهمنظور افزایش دسترسپذیری به خدمات غیرحضوری مورد تأکید است.
گفتنی است این نرمافزار در دو نسخه برای دانلود بر روی گوشیهای هوشمند و نیز استفاده بهصورت وباپلیکیشن طراحی شده و در دسترس قرار گرفته است که نسخه وب اپلیکیشن آن، نیازی به دانلود یا بهروزرسانی ندارد و کاربران می توانند با مراجعه به نشانیهای اعلام شده، در هر زمان از خدمات قابل ارائه، استفاده و بهرهبرداری کنند.
براساس گزارش روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی کلیه بیمهشدگان، مستمریبگیران و کارفرمایان محترم در صورت داشتن سوال و ابهام و یا مواجهه با هر مسئلهای در زمینه استفاده از این اپلیکیشن، میتوانند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ به سازمان تأمیناجتماعی اعلام و پیگیری کنند.
خدمات مختلفی از جمله مشاهده سوابق ، اعتراض به سوابق ، درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری ، درخواست غرامت ایام بارداری ، کمک هزینه ازدواج ، درخواست کمک هزینه کفن و دفن ، درخواست اروتز و پروتز ، مشاهده بازرسی کارگاه ، نحوه محاسبه مبلغ مستمری ، انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی ، استعلام وضعیت درمانی ، مشاهده نسخ الکترونیک ، لیست برگ پرداخت حق بیمه ، استعلام بدهی ، گردش حساب بدهی ، تغییر شماره موبایل ، استعلام اطلاعات هویتی ، اعلام و ثبت شماره حساب بانکی ، فیش حقوقی بازنشستگان ، درخواست گواهی کسر اقساط ، صدور گواهی حقوق و … در نسخه یک اپلیکیشن “تأمیناجتماعی من” امکان پذیر است .