رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت: اولویت سازمان اتوبوسرانی باید ارائه خدمات به شهروندان باشد و پس از تامین کامل نیاز شهروندان می تواند برای کسب درآمد در جاهای دیگر نیز سرویس دهی کند و متاسفانه در حال حاضر شاهد معطلی شهروندان در ایستگاه های اتوبوس هستیم.
به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در جلسه مشترک کمیسیون های حمل و نقل و عمران و شهرسازی شورای رشت در ساختمان جلسات شورا با اشاره به بررسی لایحه اجاره اتوبوس های رشت به دیگر مجموعه ها ، دستگاه ها و …اظهار کرد: اساس تشکیل سازمان اتوبوسرانی ارایه خدمات به مردم است و بر اساس استانداردها به ازای هر دو هزار نفر جمعیت باید یک دستگاه اتوبوس فعالیت داشته باشد که در حال حاضر طی آماری که رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری رشت اعلام کرده است ظاهرا ۳۶ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال است که معتقدم این واقعیت ندارد و از مجموع ۳۶ دستگاه اتوبوس حدود ۱۵ دستگاه اتوبوس خارج از محدوده شهر و به مجموعه های دیگر با هدف کسب درآمد اجاره داده شده است .
رفع نیاز و مشکلات شهروندان باید در اولویت باشد
وی با تاکید به اینکه ما منتخبین مردم رشت هستیم و رفع نیاز و مشکلات شهروندان باید برای ما در اولویت باشد افزود: اتوبوسرانی رشت در حال حاضر تعطیل است و هیچ ناظری در حال حاضر در ایستگاه های اتوبوس حضور ندارند و شهروندان باید دقایق طولانی در ایستگاه های اتوبوس منتظر آمدن اتوبوسها باشند و اتوبوس ها نیز با تاخیر در ایستگاه ها حاضر می شوند.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینک رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری رشت پس از رفع نیاز شهروندان در حوزه اتوبوسرانی ، می تواند مابقی اتوبوس ها را اجاره دهد افزود: اولویت اتوبوسرانی رشت باید ارائه خدمت به شهروندان باشد و رئیس سازمان اتوبوسرانی در ابتدا باید به فکر رفع نیاز شهروندان و پس از آن به دنبال درآمد زایی برای سازمان باشد .
تعطیلی برخی از سی ان جی ها در رشت
کارگرنیا با بیان اینکه برخی از سی ان جی های سطح شهر نیز تعطیل هستند افزود: این موضوع را نیز در دست بررسی داریم و اعلام می کنم با توجه به نیازی که شهروندان رشت به اتوبوس ها دارند ، در صورتی که این لایحه تصویب و اتوبوس های رشت به منظور دریافت اجاره و درآمد زایی در اختیار دیگر مجموعه ها قرار بگیرد بر علیه رئیس سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری رشت اعلام شکایت می کنم .
وی به مشکلات حاکم بر جامعه اشاره کرد و گفت : وقتی که تعداد اتوبوس ها کم باشد یقینا شهروندان برای استفاده از خدمات اتوبوسرانی با مشکل مواجه هستند و هزینه ایاب و ذهاب مضاعف نیز بر شهروندان تحمیل می شود و بنده مخالف این اقدام و تحمیل هر گونه هزینه مضاعف به شهروندان هستم.
استفاده از ظرفیت تعمیرکاران بومی
وی با تاکید به راه اندازی مرکز تعمیرات اتوبوس و مینی بوس در رشت بیان کرد: بسیاری از شهرهای کوچک استان گیلان ، دارای تعمیرگاه به منظور ارائه خدمات تعمیرگاهی به اتوبوس هاو مینی بوس ها هستند ولی شهر رشت به عنوان مرکز استان فاقد این مرکز است و بابت انجام تعمیرات اتوبوس ها و … هزینه هنگفتی به شهر تحمیل می شود و این در حالی است که می توانیم از ظرفیت تعمیرکاران بومی برای این منظور استفاده کنیم و در کنار ایجاد شغل برای همشهریان ، از تحمیل هزینه های مضاعف جلوگیری کنیم.
انتهای پیام