زباله های سراوان به صفر می رسد

چایلو به احداث زباله سوز در رشت اشاره کرد و گفت: برای این کار نیز به زمان ۶ ماهه نیاز داریم و از بابت تمامی اقداماتی که در پکیج ارائه شده است هزینه دریافت نمی‌کنیم و فقط شهرداری باید متعهد شود که روزانه یکهزار تن زباله در اختیار ما قرار دهد.

گیلان صدر: در جلسه رئیس و جمعی از اعضای شورای رشت با سرمایه گذار حوزه پسماند از به صفر رساندن زباله‌های ارسالی به سراوان خبر داده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در دیدار با یکی از شرکت‌های سرمایه گذار در حوزه پسماند در ساختمان شورای رشت با قدردانی از حضور این سرمایه گذاران اظهار کرد: استان گیلان نعمات خدادادی فراوانی در اختیار دارد و در کنار تمامی این نعمت‌ها، مشکلات فراوانی نیز وجود دارند.

زباله طلای کثیف

محمد حسین واثق کارگرنیا به دو رودخانه رشت و پسماند سراوان اشاره کرد و گفت: زباله که از آن به عنوان طلای کثیف نام برده می‌شود، در شهر رشت به واسطه مشکلاتی که برای مردم رقم زده است به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است.

وی به احداث زباله سوز در رشت اشاره کرد و گفت: راه اندازی زباله سوز در رشت همزمان با چهار شهر دیگر کشور رقم خورد، اما به واسطه‌عدم اختصاص منابع مالی، زباله سوز شهر رشت نسبت به سه شهر دیگر کشور بسیار عقب مانده است.

اجرای طرح زباله سوز در رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در جلسه امروز، سرمایه گذار حوزه پسماند از اجرایی شدن طرح ۶ ماهه آزمایشی زباله سوز در رشت خبر داد، افزود: این موضوع بسیار نوید بخش و در صورت تحقق حجم وسیعی از زباله‌های سراوان را ساماندهی می‌کند و در شرایط فعلی و اعتبارات قطره چکانی که به زباله سوز رشت اختصاص پیدا می‌کند، ممکن است سال‌ها این طرح در انتظار بهره برداری باقی بماند.

کارگرنیا با بیان اینکه طرح ارائه شده توسط شرکت سرمایه گذار در جلسه امروز پیرامون کود تولیدی نیز به ظاهر مورد مطلوب است گفت: تا کنون چندین مورد طرح از جمله تبدیل پسماند به کمپوست، گازوئیل و. . ارائه شد که به جمع‌بندی نرسیده است.

برگزاری نشست در استانداری گیلان برای بررسی طرح‌های پسماند

وی به برگزاری نشستی با حضور تمامی دستگاه‌های مسئول به منظور بررسی طرح‌های حوزه پسماند اشاره کرد و گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده، صبح فردا نشستی با این محوریت در استانداری گیلان و با حضور دیگر دستگاه‌ها از جمله محیط زیست و… برگزار می‌شود تا طرح‌های ارائه شده بررسی و به نتیجه گیری برسند.

استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای رفع معضل سراوان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه رفع معضل پسماند برای شورا بسیار حائز اهمیت و در اولویت است اظهار کرد: در این راستا با افراد و مجموعه‌های مختلف که در این حوزه فعالیت دارند نشست‌های متعددی برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف برای رفع این دغدغه استفاده کنیم.

بازدید از اجرای طرح پسماند در تهران

سید شمس شفیعی با بیان اینکه مجموعه‌ای که در این جلسه حضور دارند طی نشستی اعلام کردند که در قالب قرار دادهای BOT می‌توانند برای رفع مشکل پسماند وارد عمل شوند افزود: این مجموعه طرح و سرمایه‌گذاری مدیریت پسماند‌های شهری را در چندین شهر کشور از جمله تهران و کرج انجام داده‌اند و اخیرا نیز طی بازدیدی در کرج و تهران از نزدیک عملکرد این مجموعه را مشاهده کردیم.

راه اندازی دو خط جدید در کارخانه کودآلی

وی با تاکید به اینکه این مجموعه هیچ تقاضای مادی بابت رفع مشکل پسماند از شهرداری رشت ندارند تصریح کرد: تنها درخواست آنان در اختیار قرار دادن زباله توسط شهرداری برای این شرکت است و ما در حال حاضر دو خط قدیمی تولید کود داریم و قرار است به زودی دو خط تولید دیگر نیز راه اندازی شود که در این باره نیز شرکت مذکور پیشنهاداتی دارد.

احداث زباله سوز چهل تُنی

سرمایه گذار حوزه پسماندهای شهری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ما یک هدف کلی را دنبال می‌کنیم اظهار کرد: ما قصد داریم زباله‌های سرازیری به سراوان را به صفر برسانیم.

محمد چایلو با بیان اینکه طرح احداث زباله سوز چهل تنی نیز در پکیج ارائه شده شرکت وجود دارد افزود: در طرح پیشنهادی ما موارد متعددی پیشنهاد داده شده است.

وی به زمان راه اندازی خطوط جدید کمپوست برای زباله‌های سراوان اشاره کرد و گفت: برای اینکار به یک فرصت سه ماهه نیاز داریم و همچنین برای انجام برخی از مراحل از جمله تولید کود نیازمند داشتن آزمایشگاه هستیم که این اقدام نیز بدون دریافت هزینه‌ای از سوی شهرداری، توسط شرکت انجام می‌شود.

چایلو با اشاره به اینکه برای مدیریت وضعیت تولید و تفکیک زباله با استفاده از دو خط قدیم و دو خط جدید که در حال حاضر در کارخانه کودآلی در حال نصب و راه اندازی است برنامه ریزی می‌شود افزود: دو خط ۲۵۰ تنی دیگر نیز توسط شرکت ما ایجاد می‌شود و با فرایندی که در این طرح قصد اجرای آن را داریم می‌توانیم روزانه یکهزار تن زباله را تبدیل کنیم.

وی به احداث زباله سوز در رشت اشاره کرد و گفت: برای این کار نیز به زمان ۶ ماهه نیاز داریم و از بابت تمامی اقداماتی که در پکیج ارائه شده است هزینه دریافت نمی‌کنیم و فقط شهرداری باید متعهد شود که روزانه یکهزار تن زباله در اختیار ما قرار دهد.

مشاور شورای رشت در حوزه پسماند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه روزانه ۶۰۰ تن زباله در رشت تولید می‌شود اظهار کرد: یک تعداد از شهرداری‌های اطراف رشت و همچنین شهرداری‌هایی که در کارخانه کودآلی سهام دار هستند نیز زباله‌هایشان را به سراوان می‌آورند.

علیرضا حاجی‌پور با بیان اینکه روزانه یکهزار تن زباله به سراوان سرازیر می‌شود افزود: شرکتی که در جلسه امروز برنامه‌هایش را در حوزه پسماند ارائه کرد، از شهرداری رشت می‌خواهد تا روزانه یکهزار تن زباله در اختیار این شرکت قرار دهد، که با توجه به قرار دادهای که شهرداری پیش از این درباره زباله‌های رشت منعقد کرده است، عملا این اقدام شدنی نیست.

وی به ظرفیت کارخانه کودآلی رشت اشاره کرد و گفت: در گذشته این کارخانه با ظرفیت روزانه ۲۵۰ تن مشغول فعالیت بود که با افزایش دو خط جدید، که اخیرا بابت آن با شرکت شهاب خودرو قرار داد منعقد شده است، یقینا این ظرفیت افزایش پیدا می‌کند.

نوشته مشابه

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی در سال جدید اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان در سال 1403 بین 1/1 تا 1/65 برابر حداقل دستمزد ماهانه و بر اساس درون یا برون شهری بودن فعالیت و نوع وسیله نقلیه و ضرایب دستمزد برای کارگران ساختمانی بین 1/3 تا 1/9 برابر حداقل حقوق و بر مبنای سطح مهارت می...

۱۵۰ هزار نفر در نوروز امسال از خدمات سلامت‌ محور گیلان بهره بردند

۱۵۰ هزار نفر در نوروز امسال از خدمات سلامت‌ محور گیلان بهره بردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در نوروز امسال، 150 هزار نفر از خدمات مراکز سلامت‌ محور استان بهره بردند که حدود ۱۲ هزار خدمت در غالب بستری و جراحی بوده است. به گزارش گیلان صدر دکتر «محمد تقی آشوبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با...

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

دستمزد مبنای کسر حق‏ بیمه در سال 1403 از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید

حداقل دستمزد روزانه مبنای حق بیمه بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در سال 1403 برابر دو میلیون و سیصد و هشتاد و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت ریال میباشد که ارقام کمک هزینه های رفاهی انگیزشی ، کمک هزینه مسکن ، پایه سنواتی نیز...

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

در 15 سال گذشته تعداد مستمری بگیران تحت پوشش استان 200 درصد رشد داشته است

تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان به عنوان اصلی ترین گروه تعهد گیرندگان سازمانی در پانزده سال اخیر سه برابر شده است و بازنشستگان و بازماندگان بزرگترین سهم را در میزان این رشد دارا هستند . به گزارش گیلان صدر و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

اخبار پربازدید

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.